Novináři vzali nejdražší SUV světa do terénu a doufali, že se nerozpadne

Chce to kus odvahy vzít auto za skoro 10 milionů Kč a vyrazit s ním do míst, kam s ním beztak pojede asi jeden majitel z tisíce. Obstál Rolls-Royce Cullinan v této neobvyklé zkoušce?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Novináři vzali nejdražší SUV světa do terénu a doufali, že se nerozpadne

27.5.2019 | Petr Prokopec

Novináři vzali nejdražší SUV světa do terénu a doufali, že se nerozpadne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chce to kus odvahy vzít auto za skoro 10 milionů Kč a vyrazit s ním do míst, kam s ním beztak pojede asi jeden majitel z tisíce. Obstál Rolls-Royce Cullinan v této neobvyklé zkoušce?

Obliba SUV soustavně narůstá. Ve Spojených státech dnes po vozech s vyšší stavbou karoserie a zvýšeným podvozkem sahá již více než 60 procent kupců nových aut, na starém kontinentu se pak jejich podíl začíná blížit polovině. Pokud se ovšem většiny lidí zeptáte, zda již se svým vozem sjeli ze zpevněného asfaltu, dočkáte se záporné odpovědi. SUV si zkrátka zákazníci kupují hlavně kvůli módě, případně pak s ohledem na bezpečnost, praktičnost či snadné nastupování.

Možnost off-roadového jezdění je pak sice mezi prioritami zmiňována rovněž, ovšem spíše ve stylu: „Vím, že to auto na to má, ale prověřovat to nemusím.“ Suma sumárum, SUV sice přibývá, ovšem jejich domovinou není neprostupný terén, ale spíše městská zástavba. I proto se řada vozů dokonce ani nedočkala pohonu všech kol, místo toho dorazila pouze vyšší světlá výška.

To samozřejmě není případ Rolls-Royce Cullinan, u něj byl systém pohonu všech kol použit. Stejně tak se britský kolos dokáže vypořádat i s různými povrchy, ať již jde o písek, bahno nebo kamení. Na rozdíl od ostatních aut podobného typu ale majitele nečeká operace připomínající start vesmírné lodi. Místo toho stačí stisknout tlačítko „Off-Road“ na středovém tunelu, a rázem již vše má ve svým rukou automatické nastavení, které samovolně zvedne podvozek o dodatečných 44 milimetrů.

Jak poté Cullinan funguje, ukazuje nové video. Není to vyloženě těžký terén, je ale mnohem těžší, než by si kdo s ježdění Rolls-Roycem přirozeně spojil. Řidiče tak zjevně děsí cena vozu, která v tomto konkrétním případě vyšplhala na 400 tisíc dolarů (cca 9,26 mil. Kč).

V případě majitelů toto omezení samozřejmě padne, v kombinaci se záběry Rolls-Royce Cullinan projíždějícího bahnem bychom tak nakonec mohli britských SUV vidět mimo asfalt o trochu více. I když tyto výlety vlastně do značné míry omezuje i sám Rolls-Royce, který nenabízí pravověrné off-roadové obutí. Vybrat si tak můžete jen mezi letními či zimními plášti, z nichž ty první se do terénu opravdu nehodí. Z přiložených záběrů je ale patrné, že Cullinan si toho v terénu i s nimi nechá líbit docela dost.


Novináři vzali nejdražší SUV světa do terénu a doufali, že se nerozpadne - 1 - Rolls-Royce Cullinan 2019 off-road videoscreen 01Novináři vzali nejdražší SUV světa do terénu a doufali, že se nerozpadne - 2 - Rolls-Royce Cullinan 2019 off-road videoscreen 02
Novináři vzali nejdražší SUV světa do terénu a doufali, že se nerozpadne - 3 - Rolls-Royce Cullinan 2019 off-road videoscreen 03Novináři vzali nejdražší SUV světa do terénu a doufali, že se nerozpadne - 4 - Rolls-Royce Cullinan 2019 off-road videoscreen 04
Terén Rolls-Royce Cullinan zvládá, tak nějak se ale k jeho noblese nehodí

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše