Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Opel Insignia vs. ten dosavadní: jak moc se toho ve skutečnosti změnilo?
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Opel Insignia se na první pohled zdá být jiný každým coulem. Přímé srovnání ale ukáže, že jde „jen” o hodně nové pojetí starých nápadů.
Pokud nepatříte mezi fanoušky Opelu, možná byste momentálně neměli navštěvovat automobilové weby. Druhá generace modelu Insignia je pro německou automobilku a evropský trh zásadní novinkou a je jí všude plno. My jsme kromě evropské varianty nezapomněli ani na tu australskou pod jménem Holden Commodore, která má pod kapotou nám zapovězený šestiválec. Nyní ale zabrousíme zpět k provedení, které bude od příštího roku k mání také na českém trhu.
Vůz nebudeme srovnávat s konkurencí, místo toho jej pošleme do souboje s první generací. Teprve při postavení obou aut vedle sebe je evidentní, že designové rozdíly jsou hlavně v detailech. Základní designová idea je evidentně totožná, ony detaily - zejména některé z nich jako boční prolisy - ale mají na celkový vzhled podstatný vliv a z kdysi buclatého Opelu dělají atleticky stylizovanou novinku. Přesto nelze hovořit o revoluční změně.
K bokům se ale dostaneme až za malou chvíli, začínat budeme typicky u přídě. Ta dostala zúženou masku chladiče, na kterou navazují úzké světlomety. Insignia tak doznala podstatného vizuálního rozšíření, což můžeme hodnotit kladně. Stejně jako menší množství chromu, které v kombinaci s agresivním nárazníkem dodává novince na sportovnosti i eleganci.
Prolis ve spodní části dveří jsme naťukli již v úvodu, nyní se ale k němu musíme vrátit. Právě on stojí za výraznou změnou, přestože jinak boční silueta zůstává prakticky nezměněna. Tedy na první pohled, ve skutečnosti došlo ke snížení střešní linie. A jelikož onen prolis rozbíjí i zadní partie, ty rázem nepůsobí tak těžkopádným dojmem jako dříve.
Tím se dostáváme k samotné zádi, kde zmizela chromová lišta propojující zadní světla. Místo toho zde jsou lampy, jejichž grafika reflektuje styl předních světlometů a které se také starají o optické rozšíření vozu. Rozhodně přitom neselhávají, neboť ačkoliv je zalomení víka zavazadelníku a vybrání pro registrační značku stejné, vše působí jako zcela nové.
Ve finále zamíříme do interiéru, který bohužel není až tak inovativní, jak by asi mnohý očekával. Nejvíce se proměnila středová konzole hostící větší displej a menší počet tlačítek, načež kabina vypadá „uklizenější”. Jinak se ovšem modernizace omezila jen na lehce modifikovaný volant či přístrojový štít. Jde tak sice o krok kupředu, ale v rámci segmentu nepříliš viditelný.
Nastává čas sumarizace, přičemž stará Insignia odjíždí s nulovým počtem bodů, to nemohlo dopadnout jinak. Druhá generace si nás zkrátka získala na celé čáře, a to zde mluvíme jen o standardním provedení. Opel si na nás ovšem ještě chystá oficiální premiéru varianty OPC Line i ostré varianty OPC. Ta by přitom měla dostat do vínku 400 koní, za což by si sejmutí klobouku vysloužila definitivně.












Nový Opel Insignia dal předchůdci v rámci vizuálního srovnání pořádně na frak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
