Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih

Někdo to může označit za umění, jiní říkají, že za takovou dobu se nové auto dobře vyvinout nedá. Pravda ale bude zřejmě někde mezi - jedna italská značka patrně začala tam, kde ta druhá skončila, přesto vývoj zdá uspěchaný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih

14.9.2020 | Petr Prokopec

Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih

/

Foto: Maserati

Někdo to může označit za umění, jiní říkají, že za takovou dobu se nové auto dobře vyvinout nedá. Pravda ale bude zřejmě někde mezi - jedna italská značka patrně začala tam, kde ta druhá skončila, přesto vývoj zdá uspěchaný.

Předloni zesnulý Sergio Marchionne byl velkým fanouškem značek Alfa Romeo a Maserati. A jako šéf koncernu FCA se je rozhodl vrátit na výsluní. Zejména s prvním zmíněnou výrobcem měl velké plány, které slibovaly příchod hned osmi novinek. Nicméně realita byla a je jiná - do roku 2018 Alfa Romeo představila pouze modely Giulia a Stelvio a od té doby nic. Marchionne se následně odebral na věčnost a značku „zdědil“ Tim Kuniskis. I ten však měl zpočátku velké oči.

Alfa Romeo tak oznámila, že bychom se do roku 2022 měli dočkat mimo jiné návratu supersportu 8C. Kupé mělo dostat do vínku karbonový monokok, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec usazený uprostřed, elektrifikovanou přední nápravu a více než 700 koní, s nimiž by nebyl problémem sprint na stovku pod tři sekundy. Kromě toho měl dorazit také čtyřmístný dvoudveřový model GTV, který by taktéž počítal s elektrickou podporou. Nicméně loni byly tyto plány zrušeny.

Přesunout se můžeme do současnosti, neboť Italové přestavili nový supersport, který se pyšní karbonovým monokokem a uprostřed uloženým třílitrem V6 twin-turbo. Logo Alfy Romeo však na jeho přídi a zádi chybí, místo toho si můžeme povšimnout trojzubce, který používá Maserati. Další Marchionnem protěžovaná značka totiž odhalila novinku zvanou MC20, se kterou spojuje vstup do nové éry. Aktuálně je ale velmi těžké nemyslet si, že se Maserati chlubí tak trochu cizím peřím.

Ještě více tento pocit sílí ve chvíli, kdy si projdete veškerá prohlášení automobilky z Modeny. Dle jednoho z nich vývoj nového supersportu odstartoval v lednu 2019, tedy před necelými dvěma roky. Pokud je to pravda, pak jsou Italové buď světovými rekordmany, nebo rozjeli velmi riskantní hru. Za tak krátkou dobu podobné auto jednoduše nelze vyvinout kvalitně a nakonec se o tom mohli přesvědčit sami Italové - zmíněná Giulia měla být vyvinuta za rekordních 26 měsíců a byl z toho velký průšvih, majitelé museli řešit velké množství někdy i tragikomických závad i dlouho po uvedení na trh.

Maserati tak s MC20 buď znovu riskuje, nebo nezačínalo od nuly. Automobilka ostatně říká, že jen testování nového třílitrového šestiválce zabralo mezi šesti a dvanácti měsíci, a to je jediný komponent, navíc pro jednu z verzí - vůz dostane i elektrické provedení. Samozřejmě, je to významný kus techniky, ale i tak to naznačuje, že vyvinout celé auto za rok a tři čtvrtě je nemožné. Spíše než cokoliv jiného se tak zdá, že Maserati převzalo zrušený program Alfy Romeo a dotáhlo jej až do slavnostní prezentace. Otázkou je, zda následovat bude i prodejní úspěch, neboť jak se říká, práce kvapná je málo platná a novinka Maserati může být stejný průšvih jako již zmiňovaná Guilia.

Ve výsledku tak není překvapivé, že je dnes Maserati skoupé na detaily, ač si zákazníci vůz již mohou přeobjednávat. Kdy se však přesně svých aut dočkají, není jisté, neboť sériová produkce má odstartovat až na počátku příštího roku. Do té doby bude dál probíhat vývoj.

Aktuálně tak už vlastně jen můžeme dodat, že nové MC20 měří 4 669 milimetrů na délku, 1 965 mm na šířku, 1 221 mm na výšku a 2 700 mm v případě rozvoru. Benzinová verze by neměla vážit více než 1 500 kg a s třílitrem Nettuno naladěným na 630 koní výkonu a 730 Nm točivého momentu a osmistupňovým dvouspojkovým automatem sdíleným s Corvette C8 má zvládnout stovku za 2,9 sekundy a dosáhnout maximálky přes 325 km/h.

O deceleraci se budou standardně starat větrané ocelové kotouče o rozměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu. Zákazníci je nicméně budou moci nahradit také lehčími karbon-keramickými. S uhlíkovými vlákny pak bude možné počítat také uvnitř, a to jak v případě volantu, tak v případě dekorů. Chybět nemá ani sada hliníkových pedálů, stejně jako třeba sedadla Sabelt nebo 10palcový digitální přístrojový štít a 10palcová obrazovka multimédií.

Karty tedy Maserati na jedné straně má rozdané hezky, což platí i o oné elektrické verzi, která by měla zvládat stovku za 2,8 sekundy, dosahovat nejvyšší rychlosti 310 km/h a na jedno nabití ujet přes 320 km. Nicméně rapidně krátký vývoj je třeba vnímat spíše jako varovný signál, nikoliv jako pozitivum. A to i za předpokladu, že Maserati skutečně jen oprášilo to, čeho se Alfa Romeo musela kvůli nedostatku financí loni vzdát.


Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 1 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 01Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 2 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 02Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 3 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 03Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 4 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 04Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 5 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 05Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 6 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 06Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 7 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 07Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 8 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 08Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 9 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 09Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 10 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 10Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 11 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 11Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 12 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 12Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 13 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 13Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 14 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 14Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 15 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 15Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 16 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 16Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 17 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 17Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 18 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 18Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 19 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 19Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 20 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 20Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 21 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 21Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 22 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 22Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 23 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 23Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 24 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 24Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 25 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 25Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 26 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 26Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 27 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 27Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 28 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 28Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 29 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 29Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 30 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 30Nový sporťák Maserati byl vyvinut extrémně rychle, vypadá to na další italský průšvih - 31 - Maserati MC20 2020 prvni oficialni sada 31
Maserati MC20 bylo vyvinuto v rekordně krátké době. I s ohledem na loni zrušený projekt Alfy Romeo 8C se nám tomu ale nechce příliš věřit. Foto: Maserati

Zdroj: The Drive, Maserati

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.