Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu

Celkem převáží 3 159 aut. Anebo spíš převážela? Poté, co posádka po neúspěšném pokusu o uhašení požáru loď opustila, je minulý čas mnohem pravděpodobnější, nejspíš ji čeká osud podobně zasažených předchůdců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu

včera | Petr Miler

Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu

/

Foto: U.S. Coast Guard, CC0 Public Domain

Celkem převáží 3 159 aut. Anebo spíš převážela? Poté, co posádka po neúspěšném pokusu o uhašení požáru loď opustila, je minulý čas mnohem pravděpodobnější, nejspíš ji čeká osud podobně zasažených předchůdců.

Elektrická auta možná u zákazníků nezažehla zájem, ve který automobilky doufaly, zase ale čas od času zvládnou zažehnout nějakou loď, která je převáží. Nám nejbližší případ se týkal lodi Fremantle Highway, kterou elektromobily prokazatelně zapálily u nizozemského pobřeží, ještě větší světový dopad ale měl ze stejných důvodů vzniklý požár lodi Felicity Ace. Ten do jisté míry nevratně změnil to, jak je na převážení těchto aut pohlíženo.

Nezměnil to ale dost, aby se takové případy neopakovaly, i když požáry následovala poměrně drastická, někdy i zcela omezující opatření, která se nutně netýkala jen převozu nových aut. A tak tu máme další případ, který vstoupí do dějin a možná povede k dalším restrikcím.

Včera se totiž rozhořel požár na téměř 200 metrů dlouhé lodi plující z čínského Jen-tchaj do Mexika. Byla plná aut, podle americké pobřežní stráže bylo na palubě 3 159 aut, z nichž 746 bylo elektrických nebo plug-in hybridních. A právě jedno z nich loď zažehlo, jak pro Lloyd's List potvrdila firma Zodiac Maritime, které loď patří. Požár se podle ní rozhostil na palubě, kde byly uskladněny právě elektromobily.

„Posádka okamžitě zahájila nouzové hasičské postupy s využitím palubních protipožárních systémů plavidla. Navzdory jejich úsilí se však situaci nepodařilo dostat pod kontrolu,“ říká k věci Zodiac. Je to poměrně ironické jméno, stejně jako označení lodi - Morning Midas. Pokud se „původní Midas” (ono jich bylo víc, ale „ten Midas”) proslavil tím, že čeho se dotkne, to se ve zlato promění, jeho „lodní nástupce” má zjevně docela jiné schopnosti.

Jak uvádí pobřežní stráž, 22členná posádka se po neúspěšném pokusu o uhašení rozhodla loď opustit a je v bezpečí na nedaleko plující obchodní lodi. Samotný stav „Midase” je neznámý - pobřežní stráž uvádí pouze tolik, že požár dál pokračoval a na palubu se zatím nikdo neodvažuje vstoupit. Dá se předpokládat, že požár bude pokračovat do chvíle, než se část lodi zhroutí a spolu s ní půjdou víc jak 3 tisíce aut z Číny pod vodu. Zázraky se občas dějí, pořád v ně můžeme doufat i zde, vše ale nasvědčuje tomu, že loď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu daleko od nejbližší civilizace.


Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu - 1 - Morning Midas vessel ship car carrier lod 2025 pozar 01Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu - 2 - Morning Midas vessel ship car carrier lod 2025 pozar 02Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu - 3 - Morning Midas vessel ship car carrier lod 2025 pozar 03Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu - 4 - Morning Midas vessel ship car carrier lod 2025 pozar 04
Tento Midas věci ve zlato nemění, opravdu ne. Tisíce aut tady budou spíš na troud. Foto: U.S. Coast Guard, CC0 Public Domain

Zdroje: Lloyd's List, U.S. Coast Guard

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše