Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Obří luxusní kombík s motorem V8 dnes stojí už po pár letech zlomek původní ceny
2.9.2020 | Mirek Mazal
Tmavě modrý stěhovák s černou dírou za sedačkami ukáže záď kdejakému sportovnímu vozu. Přitom jej pokoří nejen praktičností, ale i luxusem kdysi hodně drahé specifikace.
Vrcholem nabídky Mercedesu třídy E generace W212 bylo extrémně rychlé provedení E 63 AMG. Těsně pod svatým grálem rodinného cestování stála o mnoho méně nápadná verze E 500 4Matic osazená osmiválcovým turbomotorem, jehož technické údaje se nemusely stydět ani vedle sourozence kralujícímu třídě nejvýkonnějších kombíků.
Pod hvězdnou kapotou E 500 se od faceliftu skrýval přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,7 litru, který na všechna kola uměl poslat až 408 koní (300 kW) a 600 Nm. Prostřednictvím sedmi stupňů automatu motor zvládá rychlost 250 km/h jako nic, zajímavějším údajem je tak zrychlení na stovku za 4,9 sekundy.
Sen otce s řidičskými choutkami je u aktuálně prodávaného kusu podpořen spoustou příplatkové výbavy. První a dosud jediný majitel si navíc pořídil kromě jiného i třízónovou klimatizaci, ventilovaná masážní sedala, přídavné topení, vyhřívaný volant, střešní okno, navigaci, panoramatickou kameru a přibalil i světla LED, adaptivní tempomat nebo hlasové ovládání. Prakticky vybavený interiér s tmavě dřevěným dekorem nezná kompromisy, stejně jako nepotřebuje výmluvy zavazadelník ve formě černé díry s objemem až 1 950 litrů.
Výběr toho nejlepšího vyšel před necelými pěti lety na tučných 110 000 euro (dnes 2,9 milionu Kč), nynější cenovka ale už závratě nevyvolává. Německý prodejce z Griesheimu chce za vůz méně než třetinu původní sumy, tedy přesně 29 800 Eur (785 tisíc Kč), a to ještě můžete pomýšlet na odpočet DPH, pokud jste firma a plátce (v tom případě jde o 673 tisíc Kč). Není to až tak málo peněz, ale za tuto sumu dnes nekoupíte ani průměrný nový Superb. Tady je k mání špičkový rodinný Mercedes s perfektní servisní historií a téměř nedotčeném stavu, ostatně pět let stáří a nájezd jen 100 tisíc kilometrů (s posledním servisem před 500 km) je na třídu E velmi skromný.


















Tmavě modrý, špičkově naspecifikovaný Mercedes-Benz E 500 CGI 4Matic z listopadu 2015 je nabízen k prodeji za 785 tisíc korun - to není úplně málo peněz, jako nový ale stál skoro 3 miliony. Foto: Autopark-Griesheim, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva