Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci
24.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se divíte komplikovanému jménu nového Pagani, vězte, že nebylo tím preferovaným. Přímo Horacio Pagani prozradil více o vzniku i budoucnosti vozu.
Zmínky o Pagani Huayra plní naše stránky již několik měsíců. Těmi klíčovými zůstává původní představení vozu a jeho pozdější živé fotografie ze ženevského autosalonu. Nyní tu ale máme další podrobnosti týkající se minulosti i budoucnosti Huayry, o které se podělil přímo Horacio Pagani v rozhovoru pro argentinský Autoblog.
Řeč v něm přišla mimo jiné na jméno vozu, které se v některých jazycích vyslovuje velmi obtížně a ani nám „nejde do pusy” až tak dobře, jak bychom si přáli. Pan Pagani na tuto výtku reagoval nejprve tak, že když jeho firma mohla strávit sedm let vývojem vozu, lidé jistě budou schopni věnovat zlomek tohoto úsilí snaze naučit správě vyslovovat jeho jméno. Poté ale přiznal, že jím preferovaným jménem původně bylo Da Vinci, ale bylo již registrované a firmě se nepodařilo získat na něj práva. Označení Huayra nakonec vzešlo z nápadů agentury, jež se pro automobilku pokoušela vymyslet nějakou alternativu. A ačkoli se panu Paganimu toto označení zprvu nelíbilo, když se dozvěděl jeho historii a pozadí, svolil k jeho použití.



Padla i otázka na téma použití vzhůru se otevírajících dveří ve stylu Mercedesu Gullwing, které není pro Pagani zrovna typické a není ani příliš originální. Majitel firmy připustil, že opravdu nejde o nejoriginálnější řešení a nebylo navíc ani jednoduše technicky realizovatelné. Zákazníci jej ale preferují a Horacio Pagani jim chtěl vyjít vstříc.
Když jsme vás nedávno informovali o prodejních úspěších Huayry, zmínili jsme i budoucí příchod „otevřené” verze vozu. Pan Pagani byl v této véci konkrétnější a řekl, že roadsteru bychom se měli dočkat v roce 2014. A když už padla zmínka o zájmu o Huayru ze strany zákazníků, od doby naší předchozí zprávy si vůz objednalo dalších deset nadšenců a dnes je jich více než šedesát. Vzhledem k očekáváním výrobce je to úspěch a Horacio Pagani jej přisuzuje tomu, že Huayra má mnohem širší zaměření - je méně závodní a více civilní, což je ostatně zřejmé již od prvotního představení.
Ze zajímavějších témat celého rozhovoru závěrem zmiňme i diskusi na téma možného budoucího rozšíření nabídky Pagani Automobili směrem k levnějšímu modelu (dosavadní Pagani se prodávají za ceny okolo 1 milionu Eur za kus). Horacio Pagani přiznal, že zájem o levnější vůz nesoucí jeho jméno je velký, zároveň ale dodal, že by nebylo snadné stvořit dostupnější model s použitím techniky, která dnes značku identifikuje. Budoucí posun tímto směrem ale určitě nevyloučil.
Pokud vás nová Huayra nebo firma Pagani jako taková fascinuje, berte výše zmíněné jako zajímavý pohled pod pokličku. Zejména s ohledem na další plány pana Horacia se zdá se ještě máme na co těšit.
Pagani Huayra na ženevském autosalonu
Zdroj: Autoblog.com.ar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 8 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 10 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 10 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva