Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Passaty, které prosluly jako české policejní stíhačky, dnes můžete výhodně koupit ojeté
4.6.2022 | Petr Miler
Nebudeme tvrdit, že je to nějaké dokonalé terno, ovšem podíváme-li se na to, co a za kolik lze dnes koupit na trhu nových i ojetých aut, pak tu máme nabídku výjimečné techniky, slušné výbavy, výtečného stavu i jasné historie za cenu nižší než u základní Octavie.
Když jsme před pár dny psali o posledních dvou generacích VW Passat jako o ojetinách, pochopitelně jsme se dívali, kolik dnes taková auta stojí. S ohledem na jejich použitelnost a oblibu to může být i překvapivě málo, pokud ale budete chtít „obligátní” kombík s motorem 2,0 TDI, docela se prohnete. Stačí ovšem kouknout kousek jinam a rázem před sebou máte o poznání výhodnější nabídku, která už mezi novými vozy neexistuje a pochybujeme, že někdy ještě existovat bude.
Už s příchodem současné, tedy osmé generace německé ikony, vypadlo z nabídky všechno, co má více než čtyři válce. U předchozí „pologenerace” (byl to spíše větší facelift) B7 tomu ale bylo jinak - vůz sice přišel o vrcholnou variantu R32, současně ale dostal standardní provedení s motorem 3,6 V6 s 300 koňmi a pohonem všech kol. A právě ta nás v prodeji zaujala.
Těchto aut se muselo prodat hodně málo, i na obřím německém trhu s ojetinami je mezi tisíci a tisíci Passatů obvykle k mání maximálně pár desítek použitelných vozů s motory 3,6 V6. A pokud odečteme verze CC, je jich ještě mnohem méně. U nás se ale tato varianta dočkala možná i větší slávy, než by si zasloužila - používala a na některých místech je stále ještě používá česká policie jako nechvalně známé stíhače zejména na dálnicích. A pokud byste přesně po takovém autě zatoužili, je to právě ten zajímavý tip.
Nejde o některé z oněch původních policejních aut, ta se prodávají v naprosto žalostných stavech. Vozy od soukromých osob či firem, které se k nim chovaly o poznání jemněji, jsou pořád k dispozici a vybírat můžete už od nějakých 300 až 350 tisíc za pěkně vyhlížející kousky s rozumným nájezdem. My jsme ale nešli po tom nejlevnějším a ukážeme vám exemplář působící naprosto bezproblémově, který je přitom pořád k mání za zajímavou sumu.
Jak jsme již zmínili, vůz má pod kapotou má motor 3,6 V6 (přesněji VR6) o 300 koních, spojený s převodovkou DSG a s pohonem všech kol 4Motion. Bílá barva bude pro leckoho nudná, podle nás ale Passatu posledních generací docela sluší a kvitujeme i černé polokožené čalounění v interiéru, které neurazí a na rozdíl od plně koženého docela vydrží. Ovšem, vzhled bude hlavně otázkou osobního vkusu a tady nakonec zas tak podstatný není.
Podstatné je, že tohle auto moc nejezdilo, 89 950 km najetých za 9 let je na Passat skoro nic. Navíc jde o auto od 1. majitele s kompletní servisní historii z autorizovaného servisu, údajně nikdy nebourané. Vlastník se navíc o vůz zjevně staral, a tak je těžké objevit znaky nějakého nadměrného, vlastně i jen přiměřeného opotřebení. Výbava je tradičně bohatá, nechybí ani navigace a bude opravdu těžké najít něco, co by i náročnému zájemci chybělo.
Přes tato fakta nejde o nijak zvlášť drahé zboží - německý dealer chce za auto 16 370 euro, tedy asi 400 tisíc Kč. Jde o sumu bez tamní DPH, takže soukromý kupec musí počítat s asi 477 tisíci, ale to pořád není drastické. Však za to dnes nekoupíte ani novou Octavii IV s motorem o polovičním počtu válců, třetinovým výkonem, ještě menším objemem a asi desetinovou výbavou. Jak jsme již zmínili, těchto auto se prodalo relativně málo a o zajímavé kousky v nabídce je nouze. A mezi novými vozy úspěšní též nebudete - se stejnou výbavou a zejména s atmosférickým šestiválcem dnes už žádné ani podobné auto nekoupíte, natož za za takové peníze.
















Volkswageny Passat B7 3,6 V6, které u nás prosluly hlavně jako policejní stíhačky, jsou dnes na trhu ojetin zajímavým zbožím. Moc jich k mání nebývá, toto je ale vážně zajímavý kousek i v poměru stavu a ceny. Foto: D.A.J. Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025Mercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
17.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva