Peugeot 308 1,2 e-THP perlí spotřebou, ujel 1 810 km na nádrž. Jen ne v provozu

Spotřeba 2,85 litru benzínu na 100 km by byla fajn, 308 jí ale dosáhla v téměř laboratorních podmínkách - na prázdném okruhu s průměrem 56 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Peugeot 308 1,2 e-THP perlí spotřebou, ujel 1 810 km na nádrž. Jen ne v provozu

19.3.2014 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Peugeot 308 1,2 e-THP perlí spotřebou, ujel 1 810 km na nádrž. Jen ne v provozu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spotřeba 2,85 litru benzínu na 100 km by byla fajn, 308 jí ale dosáhla v téměř laboratorních podmínkách - na prázdném okruhu s průměrem 56 km/h.

Peugeot se rozhodl, že demonstruje úspornost svých nových motorů v praxi. Vzal tedy model 308 s přeplňovaným tříválcem e-THP o objemu 1,2 litru a výkonu 130 koní, naplnil nádrž a jezdil, dokud benzín nedošel. Ano, benzín - byl to pokus o rekordní ujetou vzdálenost na jednu nádrž s benzínovým autem.

Výsledek je na první pohled skutečně ohromující - 51,3 litru paliva stačilo na 1 810 kilometrů, průměrná spotřeba tedy byla 2,85 l/100 km, což se do řeči euronorem dá přeložit jako 66,6 g CO2/km. Mohou si tedy Francouzi gratulovat, že stvořili auto úsporné nejen na papíře, ale i v reálném světě?

Ne tak docela - má to totiž pár háčků. Jednak ujetí 1 810 kilometrů trvalo 32 hodin, což odpovídá průměrné rychlosti 56,6 km/h. A hlavně se tato ultraúsporná jízda konala na závodním okruhu Almeria ve Španělsku, kde si řidiči nemuseli lámat hlavu s příliš velkým převýšením ani s provozem, se semafory, retardéry nebo čímkoliv podobným, co v reálném světě nutí řidiče zastavovat a opět se rozjíždět. Takže si Francouzi mohou gratulovat, že stvořili auto, které je úsporné na papíře a při velmi klidné jízdě na prázdném závodním okruhu, reálný svět je ještě trochu jinde.

Dvanáctistovka e-THP je pod kapotou Peugeotu 308 novinkou, v ceníku se objevil teprve minulý týden. Disponuje vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem nové generace, které zvládne až 240 tisíc otáček za minutu. Papírová kombinovaná spotřeba s pneumatikami s nízkým valivým odporem je 4,6 litru benzínu na 100 km, v kolonce Mimo město, která je pokusu nejblíže, katalog uvádí 3,9 litru. Zrychlení na stovku má trvat 11,6 s a maximálka je 206 km/h, s normálními pneumatikami se tyto hodnoty dle katalogu změní na 9,6 s, resp. 200 km/h.

Peugeot uvádí, že při pokusu bylo použito zcela standardní auto, které si může kdokoliv koupit, použití oněch spořivých pneumatik tedy lze předpokládat téměř s jistotou. Na pokus dohlížela organizace UTAC, francouzská autorita v oblasti testování. Oproti autu však podmínky testu až tak standardní nebyly, obrázek o výpovědní hodnotě si tedy můžete udělat sami.


Peugeot 308 1,2 e-THP perlí spotřebou, ujel 1 810 km na nádrž. Jen ne v provozu - 1 - peugeot 308 e-thp rekord na nadrz perex
Sériový Peugeot 308 stanovil rekord ve spotřebě, ve v podstatě laboratorních podmínkách zvládnul 2,85 l/100 km

Marek Bednář

Diskuze 8 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.