Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné
31.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rezerva v dnešních autech nemusí být vůbec a i pokud je, může být ušlá či jinak nefunkční. Policie radost z náhrady mít nebude, s ohledem na okolnosti by ji ale mohla tolerovat.
„Pneumatiku” Tweel od Michelinu, kterou nepíchnete ani nemusíte dofukovat, si na osobák prozatím nekoupíte, třebaže její příchod i do tohoto světa je na spadnutí více než kdy dříve. Tuto gumu se samonosnou konstrukcí spočívající ve vertikálních žebrech z odolné pryskyřice, jež spojují běhoun a střed, by nejspíše mnozí rádi již měli na svých autech. V provozu u ní hrozí méně problémů, nelze ji píchnout a ani z ní neuchází vzduch. Problémem ovšem je, že určena je zatím pouze pro zemědělské a průmyslové stroje, nejnověji pak pro užitkové či rekreační čtyřkolky. Klasická auta zatím mají smůlu.
I když možná ne až tak docela, jak naznačují mechanici, kteří na YouTube provozují kanál Life OD. Ti se rozhodli, že vyzkouší, zda lze pneumatiku nahradit lepicí páskou. Svůj záměr pak rovnou realizovali, k čemuž využili Toyotu Corolla čtvrté generace. Ta byla vyráběna od roku 1979, přičemž většina karosářských variant byla nahrazena již po pouhých pěti letech. Kombík, který je hvězdou pokusu, však v nabídce vydržel až do roku 1987.
Generace E70 přitom byla vůbec poslední s pohonem zadních kol. Tuto koncepci Toyota u páté generace (s výjimkou modelů AE85 a AE86) opustila a již se k ní nevrátila. To jsme ovšem poněkud odbočili, proto rychle zpátky k pokusnému nahrazení pneumatiky lepicí páskou.
Komplikovanější bylo již nasazování nového „pláště“. Bylo poněkud zdlouhavé a mechanici vyzkoušeli několik způsobů, než zjistili, že nejjednodušší je dát auto na zvedák, sešlápnout plyn a nechat pásku na kolo navinout tak silou motoru. To v polních podmínkách zopakujete stěží, pokud by se vám ale „podařilo” někde propíchnout či rovnou prorazit gumu bez rozumné náhrady, můžete si - jak vidno - rezervu takto vyrobit sami.
Ačkoli celý nápad vypadá ztřeštěně, obutí z lepící pásky je překvapivě funkční. Autoři pokusu jej vyzkoušeli na silnici i při driftování a „páskoguma” pořád držela. Při mírnější jízdě s ní tak jistě půjde dojet do nejbližšího pneuservisu, třebaže k nadšení případné policejní kontroly to jistě nepovede. Zajímavé také je, že sundat svérázné obutí je dolů šlo mnohem snáze, než jej namontovat - protáčení zadních kol pásku rychle speklo do masitého bloku. Ten si autoři videa ponechají jako připomínku této kratochvíle.
Pochopitelně, berte vše s nadsázkou, tohle je hlavně legrace. Přesto není bez zajímavosti, že takto fungující obutí kola vyrobit lze. Využití tohoto poznatku v praxi bude jistě omezené, kdo ale říká, že tento svět jednou nebude vypadat jak ve filmech o Šíleném Maxovi...






Pro užití na běžných silnicích vám zrovna tohle nedoporučujeme, pro zábavu na dvoře ano
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Joe Roberts (American Racing): „Věk je blbost!“ včera 17:13
- Statistiky MotoGP 2025: Čísla nelžou včera 10:55
- Arona Caneta (25) lákají jak Ducati tak BMW včera 10:00
- Agostini chválí Márqueze – kritika fanoušků Rossiho včera 03:27
- Jezdci MotoGP od Ducati testovali na Balaton Ringu 6.8.2025
Nejnovější články
První test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
před 2 hodinamiFiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
včeraČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
včeraAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
včeraPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.08. 08:03 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.08. 00:48 - Truck Daškam
- Volkswagen obecne 08.07. 21:21 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 20:53 - řidičBOB
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB