Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pilot F1 přejel z továrny na okruh běžnými silnicemi v monopostu, lidem se omluvil
19.6.2020 | Petr Prokopec
Není obvyklé vidět monopost nejvyšší ligy motorsportu v ulicích města, přesně to ale nabízí pohled na přesun Charlese Leclerca z Maranella do Fiorana. Tým tím dává najevo, že je připraven na první závod.
Již za pár dní konečně odstartuje letošní sezóna Formule 1. Ta měla být původně rekordní, neboť organizátoři počítali s dvaadvaceti závody. Poté ovšem přišel koronavirus a rázem byl se všemi plány konec. Nyní tak přepracovaný kalendář čítá pouze osm velkých cen, přičemž veškeré další dění závisí na světovém vývoji. Nicméně první podnik na rakouském Red Bull Ringu, jenž se pojede o víkendu od 3. do 5. července, by již ohrožen být neměl.
Týmy se tedy vrací do práce, přičemž opravdu slavnostní úvod si připravilo Ferrari. Italský tým vyslal Charlese Leclerca s monopostem SF1000 do ulic Maranella. Dvaadvacetiletý jezdec z Monaka se tak stal vůbec prvním jezdcem moderní éry, který se pohyboval s vozem F1 po veřejných komunikacích v domovině stáje. Za volant se posadil po dlouhých 110 dnech, jež uplynuly od ukončení únorových testů v Barceloně.
„Normálně nerad vstávám brzy, ale toto ráno pro to byl opravdu skvělý důvod,“ uvedl následně Leclerc. Zároveň se na svém účtu na Twitteru také omluvil všem obyvatelům Maranella, pokud je vzbudil. S monopostem totiž zamířil do ulic již v půl sedmé ráno. Ze záznamů je ovšem evidentní, že omlouvat se příliš nemusel. Pohonné jednotky F1 jsou totiž v době turbo-hybridní éry velmi utlumené. Navíc Maranello návrat Ferrari jistě jen vítá.
Leclerc po veřejných komunikacích ujel zhruba kilometr, přičemž trasa byla z bezpečnostních důvodů střežena policií. Následně pak zamířil na firemní okruh Fiorano, kde monopost již musel odstavit. Jakákoliv další jízda by nebyla vnímána jako propagační, nýbrž jako testovací, což je pravidly zakázáno. I tak byl ovšem Leclerc bezmezně nadšený a dodával, že se závodu v Rakousku nemůže dočkat.



Charles Leclerc prohnal Ferrari SF1000 ulicemi Maranella jako vůbec první pilot stáje. A podle svých slov si to patřičně užil
Zdroj: Charles Leclerc@Twitter
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
