Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokus Mercedesu prodávat auta formou předplatného končí fiaskem, v létě ho zruší
3.7.2020 | Petr Prokopec
Měla to být další velká věc v automobilovém světě, možnost usedat za fixní poplatek každý den do jiného auta podle vlastních představ a finančních možností. Působí to svůdně, zlákat se tím ale nechalo jen minimum lidí.
Automobilky soustavně hledají nové způsoby, jak rozšířit svůj záběr, a prodat tak více aut než dříve. Proto nebylo nikterak překvapivé, když se před několika málo lety začalo hojně mluvit o programech tzv. předplatného. Díky nim by lidé měli přístup k celé flotile aut, jež by jim nicméně nepatřila. Místo toho by vozy zůstávaly v majetku výrobce, který by se o ně zároveň také staral. Do jisté míry šlo tedy o formu operativního leasingu, jen s tím rozdílem, že namísto jednoho vozu byste mohli každý den řídit něco jiného.
Jakkoliv svůdně ale tyto programy mohou působit na papíře, realita až tak oslňující není. Tedy alespoň v případě většiny značek, které je spustily. Jednoznačný úspěch hlásí pouze Porsche, které začalo předplatné nabízet v roce 2017 nejprve v Atlantě. Ovšem nyní již program funguje také v Las Vegas, Phoenixu, San Diegu a Torontu. A jelikož automobilka vidí narůstající zájem, stejně jako příchod nových a mladších zákazníků, o konci neuvažuje.
Pravým opakem je reakce Mercedesu. Třícípá hvězda hodlá následovat kroky Fordu či Cadillacu, které předplatné přestaly nabízet už dávno, a program letos v létě ukončí. Ačkoliv značka nabízela zákazníkům pronájem více než 30 modelových variant a původní nabídku dokonce rozšířila i o deriváty AMG, zájem zůstal nízký. Jakkoliv tedy Mercedes představuje značku, o níž mnozí sní, pronájem jejích aut evidentně není tím, co zákazníci preferují.
„Na začátku si lidé užívají, že mohou auto měnit. Ale po určité době se jim tato možnost zají a jednoduše chtějí vystoupit z vozu a nechat v něm své věci,“ potvrdil danou skutečnost prodejní šéf severoamerické divize Mercedesu Adam Chamberlain. A zároveň dodal, že „pokud by poptávka po tomto programu byla dostatečně vysoká, pokračovali bychom s ním“.
Mercedes doufal, že program, který spustil v roce 2018 nejprve v Nashvillu a Filadelfii a loni rozšířil také do Atlanty, bude ziskový již po prvních dvanácti či maximálně osmnácti měsících. Nicméně se dá předpokládat, že do černých čísel se předplatné nikdy nedostalo, byť Chamberlain tuto domněnku nepotvrdil. Naznačil nicméně, že Mercedes se v jeho rámci mnohé naučil, zvláště o práci online a s mladší klientelou.
„Průměrný věk našich zákazníků je 55 let. To je výzva, které čelíme, přičemž jsme chtěli zjistit, zda program přiláká mladší klientelu. A to bezesporu zvládnul,“ dodává Chamberlain s tím, že zhruba 80 procent všech předplatitelů bylo pro značku nováčky, přičemž jejich věk byl v průměru o 10 let nižší než u existujících zákazníků. Při celkově omezeném zájmu ale tento posun stejně nic neřešil - předplatitelský program ale se stovkami získaných zákazníků za dva roky nelze označit za nic jiného než za fiasko.


Mercedes letos v létě ukončí program předplatného, za dva roky o něj projevilo zájem jen pár set lidí. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
Nejnovější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
před 4 hodinamiMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
před 5 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
před 7 hodinamiStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 8 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas