Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Policie na nových stíhacích BMW potají vyměnila loni neschválené radary. Oficiálně to popírá, praxe ji usvědčuje ze lži
23.8.2023 | Petr Miler
Loni policie nové bavoráky s velkou pompou představila s tím, že budou používat u nás dříve neznámý typ měřičů rychlosti, které v provozu nelze detekovat. V osmi autech už ale nejsou, byly potichu vyměněny za „klasiku”. Proč o tom tedy Policie ČR mlží?
Doplněno 24.8.: Policie ČR už i na článek zareagovala a dál trvá na dříve zmíněném. Z naší strany též platí dříve řečené a důrazně odmítáme označení našeho článku za „dezinformaci”. Jsme médium, které pracuje s dostupnými informacemi a v článku reflektuje postoje dvou stran, z nichž každá tvrdí něco jiného. A pravdu může mít jen jedna.
V tuto chvíli máme dost důvodů si myslet, že realita je jiná, než tvrdí policie, teoretickou možnost, že není, ale od začátku připouštíme. Opačná informace se vzhledem k charakteru zdrojů nevzala z ničeho a pokud není odrazem reality, pak její šíření může mít též svou nekalou motivaci, které budeme chtít přijít na kloub. Snažíme se získat další informace, jimiž bychom do věci vnesli jasno, tedy maximálně objektivně zjistili skutečný stav věcí a byli schopni nade vší pochybnost říci, jaká je realita. To jediné nás zajímá.
Když česká policie v červenci loňského roku s velkou pompou odhalila svá nová stíhací BMW řady 5, chlubila se tím, že používají v Česku dosud neznámý měřič rychlosti zvaný Soitron MOSY m*SpeedDetV. Zní to jako přezdívka teenagera, který se registroval do Robloxu za zuřící ADHD, ale je to skutečně označení měřiče. Ten zaznamenává rychlost vozidla jedoucího v blízkosti jen na základě kamer a srovnání s rychlostí auta, ze kterého je policií natáčeno.
Takto řečené to zní trochu kostrbatě, pusťte si ale záběry fungování obdobně fungujícího PolCamu v dřívějších Passatech R36 a jste na svém. Prostě jedete po dálnici určitou rychlostí, za vás se pověsí (nemusí to být nijak zvlášť blízko, ale musí být v dohledu) neoznačené BMW 5 Touring, přibližně s vámi srovná rychlost, pořídí záznam a voila, s vaším řidičákem je amen. Tak to aspoň fungovat mělo, problém byl ale v tom, že ani po představení hotových aut veřejnosti neměly tyto radary schválení pro provoz v České republice. Takže Policie ČR s nimi měřit ani nemohla. A kdyby s tím přece jen začala, jako důkaz její zjištění použít nešlo.
Přišlo nám to jako neuvěřitelný šlendrián v momentě, kdy byly do těchto aut investovány desítky milionů z peněz nás všech bez jistoty, že podstatná část těchto prostředků nevyletí komínem. V mezičase se policii podařilo schválení získat, to již máme potvrzené, ale víte co? Ony prostředky vyletěly komínem stejně.
V posledních týdnech nám bylo dvěma zdroji - jedním ze struktur Policie ČR a druhým z firmy Ramet Kunovice - nezávisle na sobě potvrzeno, že policie z nových neoznačených pětkových bavoráků nechává postupně demontovat radary Soitron MOSY m*SpeedDetV a nahrazuje je u nás klasickými Ramery 10 C. Jinými slovy si policie nechala dodat nová auta, chlubila se u nich měřiči, které nemohla používat, a když už je začít používat mohla, tak je vymontovala a použila staré dobré Ramery. Podle našich zdrojů jde navíc o stará zařízení ze Superbů a Octavií vyřazených z provozu dříve tak, aby se nic nového nemuselo kupovat.
Jaký to dává smysl? Žádný. Na místě tak bylo získat vyjádření policejního prezidia, které máme k dispozici, jasno ale do případu nevnáší ani v nejmenším. Na otázku, proč vozy BMW 540i sloužící pro skrytý dohled už nejsou vybavené zmíněným novým měřičem, policie odpovídá: „Vozidla BMW jsou vybavena měřičem SpeedDetV.” Dobře, tak třeba mají obojí, jenže na otázku, zda jsou tyto vozy vybavené systémem Ramer a kolik jich aktuálně je, policie odpovídá: „Nejsou”. Logicky tak odmítá i upřesnit počet takových aut a kde přesně slouží.
Takže bouře ve sklenici vody, zdroje se mýlí? Však policie přece nelže. V tomto případě ale podle všeho lže a neusvědčují ji jen pro nás věrohodné, ale pro vás neznámé zdroje schopné popsat detaily, které nemůže vědět nikdo, kdo s montáží Ramerů do zmíněných BMW nepřichází do styku. Usvědčuje ji i prostá praxe ze silnic. Máme už několik potvrzených hlášení o úspěšné detekci neoznačených policejních BMW 5 pomocí legálních detektorů v pásmu Ka. Něco takového není u pasivního systému zmíněného typu možné, dosvědčuje to přítomnost aktivních Ramerů v těchto vozech. Níže nakonec můžete spatřit i video, které takovou detekci (jakkoli je policejní bavorák vidět přes asi 5 pruhů špatně, vidět je) zachycuje.
Jistě, zdroje se mohou mýlit a u všech takto detekovaných měření Ramery v BMW 5 mohla policie mít hned vedle jiné auto s tímto měřičem. Je to možné. A také je možné, že zítra vyhrajete Eurojackpot. I to se může stát. Čistě realisticky ale vše nasvědčuje tomu, že policie radary vyměnila a teď to z nějakého důvodu odmítá přiznat.
Proč? I tady se nabízí vysvětlení. Podle jednoho ze zdrojů nové radary prostě nefungují tak, jak by měly. Je tedy možné, že se o jejich dodání někdo zasloužil s ne zcela čestnými úmysly a svou někdejší „tlačenku” chce v obavách o možné následky nyní zakamuflovat. Je to jen spekulace, ale dává to smysl. Pokud jsou všechny naše indicie mylné, Policie ČR má možnost nám dotčená auta ukázat a přesvědčit nás, že Ramery nemají. Pak se omluvíme. Pokud je ale mají, je jen otázkou času, než někdo nafotí nebo natočí tak nezpochybnitelné materiály, že to celé praskne. Ještě je čas zachovat se čestně.







Tato policejní BMW měla být vybavena novým typem měřičů rychlosti, podle našich zdrojů ale 8 aut dostalo místo nich staré známé Ramery. Policie to odmítá přiznat, natož pak vysvětlit. Foto: Stratos Auto, tiskové materiály
Zdroje: Autoforum, Policie ČR, Martin Lexa@Youtube
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 6 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 7 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 9 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 10 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch