Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední auto slavného lyžaře nikdo nechce, i když předchozí prodal za pár minut
11.2.2020 | Mirek Mazal
Potrpí si na výjimečných autech ušitých přesně podle jeho gusta a obvykle nemá problém pro ně najít nového majitele. S nepřehlédnutelnou třídou G bez skalpu to ale zjevně přepískl.
Bývalého profesionálního lyžaře, dnes spíše podnikatele Jona Olssona u nás známe hlavně kvůli jeho vášni pro auta. Vlastnil řadu výjimečných sériových vozů, až mu i ta přestala vyhovovat a pustil se do jejich úprav podle vlastního gusta. I když šlo často o extrémní kreace, svými díly zaujal svět a když se auto rozhodl (a někdy ani nerozhodl, zájemcem byl osloven) prodat, našlo si nového majitele během pár minut po vystavení nabídky na sociálních sítích. Jeho poslední výtvor ale už měsíce nikdo nechce.
Jde o Mercedes G500 4x4^2, který si Olsson v sériovém provedení pořídil zhruba před dvěma léty. Nejprve se představil svět jako drsný Lord Hans, který s výkonem 800 koní projel vše. Pak ale zamířil do dílny, kde byla původní karoserie skalpována. Sám lyžař vozidlu uřezal střechu kvůli nízkým stropům garážích jeho bydliště v Monaku. Pro potřeby jízdy v dešti byla namontovaná plátěná konstrukce s rolovacími průhlednými otvory ve výhledu dozadu a do stran. Originální verze začala připomínat off-road pro safari s ušlechtilým dřevem v kabině a sportovními sedačkami z modelu A45 AMG.
Radost z bílého Mercedesu vydržela krátce, pojízdná reklama na jeho oděvní značku šla z domu s vidinou stejně rychlého prodeje po vzoru předchozích kreací. Jenže tento Mercedes se nám zdál od začátku upravený daleko za hranou vkusu obdivovatelů dřívějších strojů a zjevně jsme se nemýlili. Pokouší se jej prodat od loňského léta a dodnes nového majitele nenašel. Teď jej dává k dispozici znovu za cenu 259 900 Eur (6,7 milionu Kč).
Inzerát připomíná výkon dále zvýšený na 850 koní (625 kW), s nímž pracuje devítistupňový automat 9G-Tronic. Na sériové palubní desce zůstal středový displej s navigací a infotainmentem napojeným na audiosoustavu Harman Kardon. Kožený interiér se zdá být i po ujetí 16 298 kilometrů jako nový. Mnoho z nich doprovázel nesnesitelný rachot příplatkových výfuků Akrapovič - lidé z Monaka a Marbelly moc dobře znají projev otevřených koncovek burácejícího potrubí, průjezd Olssona byl vždy slyšet kilometry daleko.
Čerstvý táta se prý po narození syna uklidnil a do podobně odvážných úprav už nehodlá pouštět. Možná ale také jen zjistil, že jsou zkrátka příliš i na obdivovatele jeho divokých kreací. Nyní místo obrovského SUV zaujalo Audi RS6, které bude co nevidět představeno v upravené podobě. Olsson se netají sympatiemi ke čtyřem kruhům a návrat za volant RS6 vnímá jako aktuálně nejlepší volbu. Uvidíme, za jak dlouho bude zase na prodej a zda se do té doby prodá skalpovaný Lord Hans. Zatím je o něj zjevně nulový zájem.














Mercedes G500 4x4^2 po Jonu Olssonovi nikdo nechce, úprava je zjevně příliš extrémní i na poměry příznivců jeho tuningových kreací
Zdroj: Magna Supercars
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 5 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 10 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
před 4 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 5 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 6 hodinami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 8 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
