Při ruském útoku na Kyjev byla zničena velká dealerství Citroënu a elektrických aut, z toho druhého nezbylo skoro nic

Ruský útok si jistě vyžádal i tíživější oběti, tentokrát mu ale neunikli ani prodejci aut. Oficiální dealer Citroënu se může pustit do rekonstrukce a velký dealer elektrických aut to může rovnou zabalit. Co u něj nezničil útok sám, to záhy dokonal masivní požár.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Při ruském útoku na Kyjev byla zničena velká dealerství Citroënu a elektrických aut, z toho druhého nezbylo skoro nic

3.1.2024 | Petr Prokopec

Při ruském útoku na Kyjev byla zničena velká dealerství Citroënu a elektrických aut, z toho druhého nezbylo skoro nic

/

Foto: Citroën

Ruský útok si jistě vyžádal i tíživější oběti, tentokrát mu ale neunikli ani prodejci aut. Oficiální dealer Citroënu se může pustit do rekonstrukce a velký dealer elektrických aut to může rovnou zabalit. Co u něj nezničil útok sám, to záhy dokonal masivní požár.

Za pár týdnů uběhnou už dva roky od chvíle, kdy ruská vojska překročila hranice Ukrajiny a odstartovala konflikt, který trvá dodnes. Konec války se nezdá být v dohlednu a nedávný neúspěch ukrajinské protiofenzívy dokonce přiměl Rusy k nové aktivitě. Ozbrojené drony útočí hlavně na dvě největší města v zemi, tedy na Kyjev a Charkov, kde si vyžádaly desítky mrtvých, nejsou to ale jediné oběti.

Není to úplně obvyklé, ale útok má tentokrát následky i v automobilové branži. V důsledku rozsáhlého bombardování bylo totiž zničeno jedno ze čtyř kyjevských dealerství Citroënu. Šlo o rozsáhlý showroom, který byl postaven dle nejnovějších standardů, neboť na jeho otevření došlo teprve v roce 2020. Společnost, která jej provozuje, oznámila, že budovu hodlá opravit a znovu otevře, což se jí může povést - přes poškození střechy i fasády místo pořád připomíná prodejnu aut.

O poznání hůř je na tom ale showroom společnosti Atlant Motors Energy, která patří mezi největší prodejce elektrických aut na ukrajinském trhu. Zabývá se dovozem elektromobilů zejména západních značek z Číny, především jde o německé Volkswageny, BMW nebo Mercedesy. Zničené dealerství bývá ve zprávách mylně spojováno s Teslou, realitou je ale výše zmíněné, jak potvrzují také záběry níže.

Útok následovaly výbuchy a požár a ze záběrů následků je patrné, že z místa i vystavených aut nezbylo skoro nic. Plameny měly zasáhnout i baterie zaparkovaných elektromobilů, což pochopitelně rozdmýchalo už tak intenzivní oheň. Společnost neuvádí, zda došlo i na zásahy dalších poboček, doufejme, že nikoli. Atlant Motors Energy totiž na Ukrajině má tři showroomy a jedno servisní centrum, přičemž všechny se nacházejí buď přímo v Kyjevě, v kyjevské oblasti nebo v Charkově.

Ruský prezident Vladimir Putin krátce před útoky ve svém novoročním projevu oznámil, že Rusko se nikdy nevzdá, a tak se konec války skutečně zdá být v nedohlednu. Konflikt má nepochybně i horší oběti než automobilová dealerství, očividně se ale nevyhýbá ani těmto, s čímkoli vojenským prakticky zcela nesouvisejícím místům.


Při ruském útoku na Kyjev byla zničena velká dealerství Citroënu a elektrických aut, z toho druhého nezbylo skoro nic - 1 - Citroen dealerstvi ilustracni foto 01Při ruském útoku na Kyjev byla zničena velká dealerství Citroënu a elektrických aut, z toho druhého nezbylo skoro nic - 2 - Citroen dealerstvi ilustracni foto 02
Ruský útok má nově na kontě i „automobilové oběti“, bombami byl totiž mimo jiné zasypán jeden ze čtyř kyjevských showroomů Citroënu. Hůř na tom je dealer elektrických aut, jehož provozovnu - tedy to, co z ní zbylo - můžete vidět níže. Ilustrační foto: Citroën

Zdroje: Ukrainska Pravda, Interfax Ukraine

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.