Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem

Obě dorazila jako odpovědi na vůbec první SUV schopné pokořit rychlost 300 km/h a jedno jej alespoň na chvíli zvládlo přebít. Kdo by ovšem čekal, že taková zápletka zavdává k vyrovnanému vzájemnému klání obou strojů, mýlil by se.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem

18.10.2021 | Petr Miler

Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem

/

Foto: Lamborghini/Rolls-Royce, koláž Autoforum.cz

Obě dorazila jako odpovědi na vůbec první SUV schopné pokořit rychlost 300 km/h a jedno jej alespoň na chvíli zvládlo přebít. Kdo by ovšem čekal, že taková zápletka zavdává k vyrovnanému vzájemnému klání obou strojů, mýlil by se.

Může se zdát, že jsou s námi už věky, ale není tomu tak. Až v roce 2015 se na světlo světa začalo klubat Bentley Bentayga jako první opravdu superluxusní moderní SUV. A nechtělo zůstat jen u luxusu, dalo si za cíl být prvním takovým vozem schopným pokořit rychlost 300 km/h. Povedlo se, auto se zvládlo rozjet až 301 km/h, světu ale nevládlo dlouho.

O dva roky později dorazilo Lamborghini Urus, které nemohlo zůstat nic dlužno své slavné značce. Nabídlo tedy maximální rychlost až 305 km/h a nasadilo si korunu krále rychlosti, také v jeho případě ale šlo jen o dočasný stav. O další dva roky později přišlo Bentley Bentayga ve verzi Speed, které umí jet až 306 km/h. A světu vládne dodnes.

V mezičase přišel třetí do superluxusní party, Rolls-Royce Cullinan. Ze všech SUV tohoto ražení má největší motor, 6,75litrový dvanáctiválec biturbo, a tak by leckdo mohl čekat, že ve popsané tahanici bude mít co říci. Jeho maximálka ale nakonec zůstala omezena na německých 250 km/h a co zvládne v případě akcelerace, vám nejlépe ukáže přiložené video z dílny Daniela Abta.

Ten na letiště vytáhl právě Cullinan s 600 koňmi a 900 Nm mířící na všechna kola 2660kilogramového luxusního tanku. Proti němu pak postavil Lamborghini Urus, které má „jen” osmiválcový motor 4,0 biturbo s 850 Nm, ovšem 650 koní. A také je citelně lehčí, třebaže jeho hmotnost 2 200 kg nelze označit za nízkou. Na vyrovnané klání to tedy nevypadá už podle čísel a realita není o mnoho jiná.

Rolls-Royce drží prapor luxusu, v případě akcelerace se ale jen dívá na záda Lamba. Ačkoli dynamiku Cullinanu definovanou akcelerací na stovku za 4,76 sekundy a čtvrtmílí za 12,8 s s maximálkou skoro 186 km/h nekle označit za marnou, Urus je se stovkou pod 4 s a čtvrtmílí pod 11,9 sekundy s maximálkou 191 km/h ještě o dobrou třídu jinde. Inu, z hlediska rychlosti má v tomto případě klání jasného krále, počkejme si na příští srovnání s Bentaygou Speed. I v jeho případě ale tušíme, že Lambo bude zkrátka z těchto aut největší atlet...


Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem - 1 - Rolls-Royce Cullinan vs Lamborghini Urus drag race 01Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem - 2 - Rolls-Royce Cullinan vs Lamborghini Urus drag race 02Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem - 3 - Rolls-Royce Cullinan vs Lamborghini Urus drag race 03
Rolls-Royce Cullinan... Foto: Rolls-Royce

Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem - 4 - Lamborghini Urus kritika Chris Harris 01Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem - 5 - Lamborghini Urus kritika Chris Harris 02Přímé srovnání dvou z nejrychlejších sériových SUV světa skončilo naprostým debaklem - 6 - Lamborghini Urus kritika Chris Harris 03
...i Lamborghini Urus patří k nejvýkonnějším a nejrychlejším sériově vyráběným superluxusním SUV, v případě srovnání dynamiky má ale navrch Lambo. Foto: Lamborghini

Zdroj: Daniel Abt@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše