Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přímé srovnání všech generací nejostřejšího kombíku Audi odhalilo překvapivé rozdíly
18.4.2021 | Petr Miler
Pravidelně se mluví o tom, že výkony aut míří rychle vzhůru, padají dokonce slova o výkonových válkách. Bývá tomu tak, rozdíly mezi hlavně třemi posledními generacemi Audi RS6 jsou ale překvapivě malé.
Když v roce 2002 dorazilo první Audi RS6 jako sedan i kombík Avant s výkonem 450 koní, bylo to něco. A když se později objevilo provedení RS6 plus s 480 kobylami, bylo to vůbec něco. Velký, těžký, praktický, pořád dokonale každodenní a chce se říci i každopočasový vůz se stovkou za 4,6 sekundy, dvoustovkou za 17,3 sekundy a maximálkou 280 km/h bylo toho času kosmické stvoření. A když přišla jeho druhá generace označená C6, jelo se dál.
Původní motor 4,2 V8 biturbo nahradil 5,0 V10 opět s dvěma turby se základem v šířeji používaném atmosférickém provedení, který maximální výkon vyšrouboval až k 580 kobylám. Stovka už padla za 4,4 sekundy, dvoustovka za 14,4 sekundy a byť omezovač dovolující vozu jet rychleji než 250 km/h automobilka nabízela, bez něj si vůz snadno vyšlápl na třístovku. Pak ale výkonové války jako by ustaly.
Další RS6 C7 už dorazila opět s osmiválcovým biturbem a výkonem „jen” 560 koní, který verze Performance posunula k 605 koním a maximálka byla omezena na 305 km/h. Nová RS6 C8 má pak 600 koní, tedy znovu méně než vrchol předchozí generace a byť obě tyto novinky jsou papírově o něco rychlejší než jejich předchůdci, dramatický pokrok vzhledem k více jak 10 létům evoluce nepředstavují. A to nakonec potvrzuje i srovnání Mata Watsona z Carwow, který na letiště dostal všechny generace RS6 a postavil je proti sobě.
Na jednu stranu některá klání dopadnou podle očekávání, v jakémsi ideálním sprintu jsou za sebou všechny čtyři generace seřazeny v šiku s podobnými odstupy. Ale stačí, aby nová C8 odstartovala hůř a s C7 prohraje. A stačí, aby start nebyl z místa, kdy se do hry zapojí optimalizace moderních aut pro takové situace, ale byl letmý a rázem neexistuje podstatný rozdíl mezi C6, C7 a C8, protože... jsou podobně těžké, velké a 580 a 605 a 600 koní jsou též podobné výkony.
Je to překvapivé, obyčejnější auta udělala za stejnou dobu velký pokrok, Audi se ale s RS6 najednou posouvá dál spíše po malých krůčcích. A stačí změnit jednu drobnou okolnost a klidně 13 let starý model C6 může být tím nejrychlejším. Nestěžujeme si - jsou to vždy výjimečná auta, poslední generace nejlépe vypadá, je lehčí než předchůdci a svůj výkon dokáže nejlépe zužitkovat zejména při jiné jízdě než rovně. Takto na letišti ale jako jasný vítěz nevypadá, třebaže jím na body je.



Audi RS6 C5 v přímém klání s... Foto: Audi



Foto: ...ještě novější C7... Audi



...a úplně nejnovější C8 vyjevilo překvapivě malé rozdíly v dynamice zejména mezi třemi posledními iteracemi. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před hodinou
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 3 hodinami
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 5 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
Živá témata na fóru
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    