Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč mají některé Opely v kufru schovaná druhá zadní světla, i když nejsou vidět?
6.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dokud neotevřete zavazadelník a něco do něj nezačnete nakládat, nikdy se o nich nedozvíte. Přesto to jsou a mají svůj smysl, jen ne u nás.
Před pár lety se nám podařilo v testovacím centru Opelu naživo nahlédnout pod pokličku tehdy nového kabrioletu Cascada. Design kolega hodnotil kladnými slovy. Vyvážené proporce vnější architektury doplňuje podobně zdařilý interiér. Jedna věc se ale vymyká konvencím. Zvláštnost zadní části vozu je zřetelná až po otevření víka kufru.
Při nakládání batožiny může člověka zmást druhá sada světel, která se nachází pod víkem kufru za těmi druhými. Cascada opravdu má dvě sady koncových svítilen, které nikdy nemohou dojít současného využit, jsou to jakási světla na světlech. Slovní hříčka tot konstrukční řešení opravdu popisuje nejlépe a je na místě se ptát, proč tu taková věc je.
Američané to budou chápat snáz. Tamní federální předpisy brání výrobcům automobilů zabudovat brzdové svítilny na pohyblivé části karoserie. Důvodem je zajištění viditelnosti brzdového znamení za každé situace, dejme tomu i s otevřenými pátými dveřmi a dlouhým nákladem uvnitř. Proto mají auta pro americký trh obvykle brzdová světla umístěná tak, aby otevření víka kufru či natahování sklopené střechy jejich pozici nezměnilo. Cascada je ale výjimkou - otevírá se celý kryt kufru i se světly.
Než aby tvůrci hyzdili design vozu jinak řešenými světly, vložili druhou sadu světel na okraj otevřeného zavazadlového prostoru. Tak se inženýři vypořádali s americkou podmínkou a mimo to zvýšili aktivní bezpečnost. V Evropě sice takové pravidlo neplatí, firma ale nechce vyrábět více verzí pro různé trhy, a tak tahle věc zůstala i evropské Cascadě, i když tu není vůbec potřeba.
Cascada v tom není sama, ani jako Opel. Podobnou věc najdeme na některých verzích Insignie, ale také na dalších vozech - jmenujme třeba Audi Q5 nebo Mini Countryman. Ne u všech ale musí být vidět i na evropských verzích, u Opelů je. Vlastně jen jako projev neochoty kdysi mateřského koncernu General Motors vyrábět pro celý svět několik různých provedení...









Chytré řešení jak vyzrát na předpisy a nenarušit provedení zadní části auta

























![]()













Stejná verze se dodává na různé trhy po celém světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejčtenější články
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
