Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, léto 2017: Škoda má skalp hned několika slavných značek
15.9.2017 | Petr Prokopec | 16 příspěvků
Osmý letošní měsíc byl nejlepším srpnem celé poslední dekády. A dařilo se v něm i Škodě, v Evropě pokořila slušnou řádku renomovaných značek.
Prázdniny v uplynulých dvou měsících neměla jen mládež, ale také organizace ACEA, která poskytuje data o prodejích nových aut v evropských zemích. Nyní jsou ale Belgičané z dovolených zpátky, můžeme se tak podávat na výsledky za červenec a srpen. Více se budeme věnovat osmému letošnímu měsíci, kdy bylo prodáno 865 047 nových aut. To je o 5,6 procenta lepší výsledek než loni a zejména nejlepší výsledek za poslední dekádu - lépe bylo naposledy v letech 2006 a 2007.
Pozitivní vývoj se týkal také července, kdy 1 155 361 registrací představuje meziroční vzestup o 2,7 procenta a nejlepší výsledek od roku 2009. Kumulované prodeje za prvních osm letošních měsíců pak dosáhly 10 232 658 nových aut, což je 4,5procentní nárůst oproti stejnému období loňského roku. Více než polovina z tohoto množství (konkrétně 6 720 649 vozů) přitom připadá na pouhé čtyři státy, na Francii, Itálii, Německo a Velkou Británii.
Všechny zmíněné země přispěly k růstu v obou měsících, výjimkou je pouze Velká Británie. Tamní registrace v červenci klesly o 9,3 procenta, v srpnu pak o 6,4 %. Příčinu lze hledat hlavně ve změně v tamním systému poplatků, kdy koupě menších vozů, jež se na prodejích podílejí především, je nově zatížena citelně vyššími daněmi. Pokud se tedy někdo snažil o jakési narovnání trhu, zabodoval možná trochu jinak, než si představoval.
Přesunout se můžeme k jednotlivým značkám, kde musíme začít se Škodou, a to zejména kvůli těm, které její existence budí ze spatní. Takoví často v diskuzích tvrdí, že jde maximálně tak o lokálního výrobce, který v Evropě nikoho nezajímavá. Třeba Fiat by podle nich měl být na našich stránkách prezentován daleko častěji, neboť jde o značku žádanější.
Aktuální statistiky ovšem ukazují něco jiného. V srpnu Škoda až na šest značek přerostla každého, kdo se zabývá výrobou a prodejem aut. Úspěšnější než tuzemská automobilka byl jen Volkswagen, Audi, Opel, Peugeot, Renault a Mercedes, nikdo víc. Nutno dodat, že Fiat prodal jen o 7 899 aut méně. V rámci celoročních výkazů jsou Italové zatím lepší, ovšem Škoda roste rychleji než oni, a tak může být jen otázkou času, než se situace změní i zde.
Srpnovým skokanem měsíce stala Alfa Romeo s 40,1procentním růstem. Registrace italské značky jsou však i nadále více než desetkrát nižší než u německé prémiové konkurence v podobě Audi, BMW a Mercedesu. Naopak největší propad (-31,9 %) překvapivě zažil Jaguar, tedy automobilka, která v poslední době obvykle dosahovala spíše rekordního růstu. Nicméně srpnové registrace jsou opravdu nízké, přičemž se můžeme jen dotazovat, zda za tím stojí propad domácího trhu či třeba nedostatečného dodávky SUV F-Pace. Tento model dnes tvoří páteř úspěchu značky, neboť v červenci na něj připadlo 2 159 z 4 319 registrací.
Další výsledky naleznete v níže přiložených tabulkách, my jen zmíníme značku, která zde uvedena není - i proto, že není členem organizace ACEA. Jde samozřejmě o Teslu, v jejímž případě zatím známe jen červencové výsledky. Ty představují 1 084 prodaných vozů, což představuje meziroční růst o 62,7 %. To je opravdu podstatný posun, nicméně je třeba dodat, že v červenci 2015 na tom Tesla byla ještě o šest aut lépe...





Evropské prodeje za srpen 2017 jsou nejlepší v poslední dekádě...
...nahoru šly ovšem souhrnně trhy také v červenci
Vzhůru stoupá především Škoda, která v srpnu překonala i takový Fiat. Pro značku je přitom stejně jako v Česku i v Evropě nejúspěšnějším modelem Octavia, která tvoří takřka dvě pětiny registrací automobilky
Zdroj: ACEA
Diskuze 16 příspěvků
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejčtenější články
- Tesla v Evropě rychle ztrácí půdu pod nohama. Přesně tak, jak se dalo očekávat
26.1.2021 - Jen jedenkrát v historii vyrobilo Porsche neprůstřelnou 911, zklamala jedinou věcí
26.1.2021 - Německé značky chystají nebývalou čistku v nabídce, skončí řada modelů i motorů
26.1.2021 - Ikonický sporťák měl už v 80. letech ukazatel stavu paliva, který dodnes nemá obdoby
26.1.2021 - Máme spoustu nových informací o první skutečně nové Ladě Niva po 47 letech
26.1.2021 - Nová Škoda Fabia ukázala možný vzhled, nové tvary ji snad vrátí ztracený výraz
27.1.2021 - K mání je vzácný propadák, který si koupil sám Muammar Kaddáfí, vzniklo jich jen 8
27.1.2021 - Bývalý šéf vývoje Fordu řekl, jak jedině se elektrická auta cenově vyrovnají těm spalovacím
27.1.2021 - Zájem o ruskou Škodu Octavia RS přes nízkou cenu povážlivě klesá, cena tak letí ještě níž
27.1.2021 - Korejci ještě víc připepřili své SUV s „neviditelnými” světly, i těmi říká, co je zač
27.1.2021
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123