Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, říjen 2013: Octavia poprvé mezi pěti nejprodávanějšími
19.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco trh šel desátý letošní měsíc nahoru o 4,7 procenta, Škoda získala téměř 24 %. Octavia je pak oproti loňsku nahoře o extrémních 46 procent.
V rámci reportů o prodejích nových automobilů zůstáváme vždy nezávislými komentátory, dnes ovšem musíme učinit výjimku a věnovat se především jedné konkrétní značce. Jde o tuzemskou Škodu, které se desátý letošní měsíc povedl opravdu husarský kousek. Mladoboleslavský výrobce totiž mezi značkami zaujmul desátou pozici jen s menší ztrátou na BMW a Mercedes-Benz. Oproti loňskému roku si tak automobilka polepšila o neskutečných 23,7 %.
Ještě působivější jsou ovšem výsledky mezi jednotlivými modely. Týkají se především Škody Octavia, která je dlouhodobě tuzemskou jedničkou. V historii se již dostala dvakrát mezi 10 neprodávanějších modelů, což je velký úspěch. Ten však bledne v porovnání s říjnovými výsledky, podle kterých je třetí generace liftbacku a kombíku dokonce pátým nejprodávanějším modelem Evropy. Meziročně si přitom vůz polepšil o 46 %.
Této bilance se značce povedlo dosáhnout v období, které se sice rovněž vyznačuje oproti loňskému roku růstem, ovšem nikoliv natolik extrémním. Celkové prodeje na evropských trzích totiž poskočily o 4,7 procenta na 1 004 935 exemplářů. Oproti září zde přitom již neevidujeme bonusový pracovní den, díky čemuž jdou veškeré výmluvy stranou. Celkové výsledky roku 2013 jsou však meziročně nadále nižší, a to o 3,1 procenta.
Zajímavé jsou rovněž výsledky v rámci jednotlivých trhů. Ačkoliv totiž Škoda zabodovala, Česká republika na tom již tak dobře není. V říjnu se totiž registrace propadly o 3,9 procenta, celkem za deset měsíců letošního roku jsou pak prodeje dole o 7,8 %. Je tak zřejmé, že tuzemská značka roste hlavně v zahraničí než v domácím prostředí.
Česko je přitom jednou z mála zemí, kde předchozí měsíc šly prodeje dolů. Další propady lze totiž evidovat pouze v Belgii (-5,6 %), Řecku (-2,7 %), Itálii (-5,6 %), Rumunsku (-17,5 %) a na Islandu (-10 %) a Kypru (-34,1 %). Všechny ostatní země ale již přispěly k celkovému růstu, přičemž vyzdvihnout můžeme hlavně Nizozemsko (+37,4 %), Slovensko (+37,6 %) a Španělsko (+34,4 %).
V rámci značek pak kromě mladoboleslavské automobilky můžeme rovněž pozitivně referovat také o prakticky všech zúčastněných. Růstu se totiž dočkal i takový Peugeot, který si připsal 1,5 procenta. Dobře pak bylo i u Renaultu (+14,1 %), Dacie (+16,8 %), Seatu (+15,1 %), Toyoty (+16,5 %) nebo Lexusu (+29,9 %), opravdovým skokanem je ovšem Mazda (+59 %).
Negativa jsou tak víceméně spojována s italským koncernem Fiat, kde ztrácí jak hlavní značka (-3,3 %), tak i Lancia (-12,3 %) a Alfa Romeo (-33,9 %). Tím můžeme dnešní report uzavřít, přičemž velmi zajímat nás budou výsledky posledních dvou měsíců letošního roku. Potvrdit totiž mohou sny mnoha analytiků, podle kterých se trhy alespoň na delší dobu (když už ne natrvalo) vracejí do černých čísel.







Škoda si v říjnu připsala necelých 24 procent. Jak však naznačují výsledky z českého trhu, k nárůstu prodejů došlo především v zahraničí
Škoda Octavia je poprvé v historii pátým nejprodávanějším modelem Evropy
Zdroj: ACEA, JATO Dynamics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 11 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha