Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První Audi RS4 Avant s 5 tisíci ujetými km je další snová věc k mání
7.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Motor 2,7 V6 biturbo s 381 koňmi, pohon 4x4 a manuální převodovku dostalo pouze 6 tisíc prvních RS4. Jedna teď může být vaše, jako nová.
Dnešek vypadá na den splněných přání, tedy pokud jsou sny o německých superautech ze začátku tisíciletí tím, co vás dodnes nepřestalo zpříjemňovat spánek. Dopoledne jsme vám ukázali prakticky nové BMW M3 CSL na prodej - jinak nelze hovořit o autě se 7 750 km najetými za 12 let existence, a to bez kontaktu s deštěm či okruhovým asfaltem, po pobytu v klimatizované garáži. Není to ale jediný německý superstroj v podobném stavu, který si nyní můžete koupit. Měli bychom tu ještě jeden.
Postaralo se o něj Audi a i když jeho dílo mělo být konkurentem M3, recept na jeho stvoření byl docela jiný. Jde o první generaci modelu RS4 a s M3 ji zdánlivě nespojuje nic - Mnichov vsadil výlučně na kupé, Ingolstadt výlučně na kombík Avant. BMW věřilo točivému atmosférickému řadovému šestiválci, Audi dvakrát přeplňované vidlicové „šestce”. A zatímco první Bavoři nedali dopustit na pohon zadních kol, ti druzí věřili čtyřkolce quattro. Jenže na konci byly velmi podobné výsledky - superrychlá auta, která to na pohled nedávala znát. A u ingolstadtského kombíku to platilo tím spíš.
I když nebyl s 1 620 kilogramy pohotovostní hmotnosti zrovna lehký, nabízel dynamiku superaut své doby. Pod kapotou měl tovární motor 2,7 V6 známý z modelu S4, který značně přepracovali u Cosworthu. Výsledkem bylo až 280 kW (381 koní) výkonu v 7 000 ot./min a až 440 Nm točivého momentu v 6 000 ot./min. Už z parametrů je zřejmé, že tohle nebyl motor typu „nic-fouk-nic” a parametry akcelerace šly ruku v ruce s tím.
Stovku tohle auto udělalo za 4,9 sekundy, 160 km/h za 11,3 a na 200 km/h bylo za rovných 17 s. Maximálku měl na starosto omezovač rychlosti, nebýt jej, 300 km/h by muselo být na dosah., To vše s čtyřkolkou, manuálem a až 1 250 litry prostoru v zavazedlníku. O krocení auta i s nákladem se staraly pochopitelně specifické brzdy s 360mm kotouči vpředu a 312mm vzadu spojené s dvou- a jednopístkovými brzdiči. Nezní to jako bůhvíco, brzdná dráha méně než 50 metrů ze 110 km/h ale byla na svou dobu parádním výsledkem.
Byl to automobilový sen svého druhu, mnoho lidí jej ale prožít nemohlo. Auto bylo velmi drahé, stálo přes 100 tisíc německých marek a za krátkou dobu produkce od roku 2000 do roku 2001 si jej pořídilo pouze 6 030 zákazníků na celém světě. Dnes jde o ceněnou raritu a najít takové auto v dobrém stavu není po tolika letech při tak omezené výrobě ani trochu jednoduché. My pro vás ale jedno máme a jeho stav není dobrý ani skvělý - je absolutně dokonalý, tohle je zase prakticky nové auto.
Stroj, na který se díváte, byl postaven v dubnu roku 2001 a jde tedy o jeden s pozdním datem výroby. Už tím by byl zajímavý, fascinuje ale něčím docela jiným - za dalších 14 let ujel pouhopouhých 5 314 km, tedy ještě méně než shora zmíněné CSL. To by pochopitelně mohl říci každý, ale podívejte se na přiložené fotky - tohle auto je prostě nové. I kůže na sedadlech či alcantara na volantu jsou prakticky netknuté.
Podle informací od prodejce mělo auto dva majitele - prvního italského sběratele, který jej roku 2008 prodal prakticky nejeté zpět do Německa. Ani tam si moc kilometrů neužilo, byť nějaké přece jen - poslední servisní prohlídka v listopadu 2011 se odehrála ve 3 260 km. Prodejce za ujeté kilometry ručí a ani se nedivíme, tady není moc o čem pochybovat.
Auto je navíc zajímavé i vizuálně, byť se to na první pohled nezdá. V den svého zrodu, 27. dubna 2001, bylo vypuštěno z továren Audi v provedení Exclusive v kompletně černé specifikaci. Má černý lak, který se standardně pro RS4 nenabízel, a též kompletně černý interiér, jež běžně k dispozici také nebyl. První majitel údajně tvrdil, že jde o jedinou RS4 na světě v barevné kombinaci černá-černá-černá-čer...
Je to skutečně zajímavá nabídka, ne však pouze svou podstatou. Vůz je k mání za nemalé peníze - 85 900 Eur, v přepočtu přes 2,35 milionu Kč. Oproti oné CSL drobné, na RS4 ale dost ambiciózní cifra. Přesto si nemyslíme, že nemístná, tohle je kus automobilové historie. A mimochodem, auto lze koupit s odpočtem DPH, alespoň nějaká úleva. Více vám případě poví u Sportwagen Teiber, kde je vůz momentálně k mání.















Tohle je dost možná nejzachovalejší Audi RS4 první generace na celém světě. A je na prodej...
Zdroj: Sportwagen Teiber
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 5 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
před 6 hodinamiNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
před 8 hodinamiMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
před 9 hodinamiMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.27. 20:25 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.27. 20:15 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.27. 16:09 - řidičBOB
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch