Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h
6.4.2020 | Petr Miler
Elektromobily už nějakou chvíli patří mezi nejlépe akcelerující auta na trhu, pokud ale jde o maximální rychlost, vzhledem k výkonu neexcelují. Porsche to zatím dotáhlo nejdál, třebaže při 761 koních výkonu neexceluje maximálkou ani to.
V posledních letech jsme si chtě nechtě museli zvyknout na jistou devalvaci dynamiky aut. Rozmach přeplňovaných motorů, které obvykle s nižším objemem, počtem válců a často ne až tak ohromujícím maximálním výkonem dynamicky jasně překonávají atmosféricky plněné předchůdce kvůli vyššímu průměrnému výkonu v klíčovém spektru otáček, dal i nejlepším hot hatchům dynamiku ne až tak starých Ferrari. A není to jediná oblast, měřítka se změnila všude - koncernová auta s turbomotorem 1,2 TSI klidně pokoří dřívější atmosférické dvoulitry, nejlepší supersporty s přeplňovanými šesti- či osmiválci ničí starší stroje s přirozeně plněnými V12.
Konzervativní příznivci zvládli zažít tento posun sotva zažít a mohou se připravovat na další. Pokud se elektrickým autům, jakkoli to tak nyní nevypadá, podaří udělat díru do světa a začít vládnout trhu, bude dynamika aut devalvována znovu. Nebylo by správné tvrdit, že je jednoduché vetknout elektrickému autu vysokou dynamiku, tím tuplem pak udržitelnou z hlediska opakovatelnosti a za přijatelného dojezdu. Budeme-li se ale soustředit na samotné zrychlení, podobné maximální výkony budou opět znamenat ještě lepší akceleraci, a to klidně za vysoké hmotnost.
Elektromotory poskytují vysoký výkon ještě konzistentněji a při jeho okamžitém nástupu jsou opravdu rychlé. Tesly to dokazují už léta, třebaže zrovna ony mají se zmíněnou udržitelností problémy, a to nejen na okruhu, ale i při rychlé jízdě po dálnici. Králem elektrické dynamiky je nyní Porsche Taycan a právě to čerstvě ve své nejlepší verzi Turbo S ukázalo v praxi, co dovede v běžném provozu na rychlostně neomezené německé dálnici.
Jeho až 761 koní rozhodně není malý výkon, při hmotnosti vozu přesahující 2 tuny ale dává vozu akceleraci nejlepších supersportů vážících třeba o třetinu méně. Navíc je třeba nezapomínat - Taycan není typický dvoudvéřový sporťák vhodný leda na víkendové vyjížďky, je to pětidvéřové auto schopné pojmout celou rodinu. Přesto zrychlí na stovku za 2,8 sekundy, na 200 km/h za 9,7 sekundy a na 250 km/h za 17,8 s.
Jeho maximálka má činit 261 km/h (a tachometrových 269 km/h tomu zřejmě bude odpovídat), což není na výkonu vozu žádná sláva, podobný elektromobil s vyšší maximální rychlostí ale dnes neexistuje. Taycan navíc už v minulosti dokázal, že takto dokáže jet déle než pár desítek sekund. Dynamika slábne až s více vybitými bateriemi, což bude u elektrických aut limit, se kterým zřejmě v dohledné době nikdo nic neudělá.
Podívejte se na to sami, tohle auto znovu posunuje vnímání dynamiky do trochu jiných sfér.









Porsche Taycan Turbo S na dálnici ukázalo, jak dnes může být rychlé pětidvéřové auto pro každý den. Dojezd a dobíjení budou o poznání méně oslavnou písní
Zdroj: Automann.tv@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva