První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h

Elektromobily už nějakou chvíli patří mezi nejlépe akcelerující auta na trhu, pokud ale jde o maximální rychlost, vzhledem k výkonu neexcelují. Porsche to zatím dotáhlo nejdál, třebaže při 761 koních výkonu neexceluje maximálkou ani to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h

6.4.2020 | Petr Miler

První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektromobily už nějakou chvíli patří mezi nejlépe akcelerující auta na trhu, pokud ale jde o maximální rychlost, vzhledem k výkonu neexcelují. Porsche to zatím dotáhlo nejdál, třebaže při 761 koních výkonu neexceluje maximálkou ani to.

V posledních letech jsme si chtě nechtě museli zvyknout na jistou devalvaci dynamiky aut. Rozmach přeplňovaných motorů, které obvykle s nižším objemem, počtem válců a často ne až tak ohromujícím maximálním výkonem dynamicky jasně překonávají atmosféricky plněné předchůdce kvůli vyššímu průměrnému výkonu v klíčovém spektru otáček, dal i nejlepším hot hatchům dynamiku ne až tak starých Ferrari. A není to jediná oblast, měřítka se změnila všude - koncernová auta s turbomotorem 1,2 TSI klidně pokoří dřívější atmosférické dvoulitry, nejlepší supersporty s přeplňovanými šesti- či osmiválci ničí starší stroje s přirozeně plněnými V12.

Konzervativní příznivci zvládli zažít tento posun sotva zažít a mohou se připravovat na další. Pokud se elektrickým autům, jakkoli to tak nyní nevypadá, podaří udělat díru do světa a začít vládnout trhu, bude dynamika aut devalvována znovu. Nebylo by správné tvrdit, že je jednoduché vetknout elektrickému autu vysokou dynamiku, tím tuplem pak udržitelnou z hlediska opakovatelnosti a za přijatelného dojezdu. Budeme-li se ale soustředit na samotné zrychlení, podobné maximální výkony budou opět znamenat ještě lepší akceleraci, a to klidně za vysoké hmotnost.

Elektromotory poskytují vysoký výkon ještě konzistentněji a při jeho okamžitém nástupu jsou opravdu rychlé. Tesly to dokazují už léta, třebaže zrovna ony mají se zmíněnou udržitelností problémy, a to nejen na okruhu, ale i při rychlé jízdě po dálnici. Králem elektrické dynamiky je nyní Porsche Taycan a právě to čerstvě ve své nejlepší verzi Turbo S ukázalo v praxi, co dovede v běžném provozu na rychlostně neomezené německé dálnici.

Jeho až 761 koní rozhodně není malý výkon, při hmotnosti vozu přesahující 2 tuny ale dává vozu akceleraci nejlepších supersportů vážících třeba o třetinu méně. Navíc je třeba nezapomínat - Taycan není typický dvoudvéřový sporťák vhodný leda na víkendové vyjížďky, je to pětidvéřové auto schopné pojmout celou rodinu. Přesto zrychlí na stovku za 2,8 sekundy, na 200 km/h za 9,7 sekundy a na 250 km/h za 17,8 s.

Jeho maximálka má činit 261 km/h (a tachometrových 269 km/h tomu zřejmě bude odpovídat), což není na výkonu vozu žádná sláva, podobný elektromobil s vyšší maximální rychlostí ale dnes neexistuje. Taycan navíc už v minulosti dokázal, že takto dokáže jet déle než pár desítek sekund. Dynamika slábne až s více vybitými bateriemi, což bude u elektrických aut limit, se kterým zřejmě v dohledné době nikdo nic neudělá.

Podívejte se na to sami, tohle auto znovu posunuje vnímání dynamiky do trochu jiných sfér.


První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 1 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 01První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 2 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 02První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 3 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 03První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 4 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 04První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 5 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 05První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 6 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 06První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 7 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 07První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 8 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 08První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h - 9 - Porsche Taycan Turbo S acceleration Autobahn 09
Porsche Taycan Turbo S na dálnici ukázalo, jak dnes může být rychlé pětidvéřové auto pro každý den. Dojezd a dobíjení budou o poznání méně oslavnou písní

Zdroj: Automann.tv@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše