Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel 474 tisíc km s autem o výkonu pouhých 54 koní, teď se ho pokouší prodat
9.7.2022 | Mirek Mazal
Vídáme auta i s vyššími nájezdy, obvykle ale mají dost výkonu na to, aby vysokou kilometráž zvládla s patřičnou nenuceností. Podstoupit takovou nálož s 54 koňmi chce opravdu hodně oddanosti.
Druhá generace Volkswagenu Golf zatím nedosahuje kultovního statutu svého předchůdce, z pěkných kousků v autobazarech se ale stala rarita už dávno. Auto, které mezi léty 1983 a 1991 stále ještě budovalo kult zřejmě nejuniverzálnějšího kompaktu světa, už na silnicích nebývá běžně k vidění, třebaže prodeje překročily hranici 6 milionů exemplářů. Auto bylo už tehdy k mání s širokou paletou motorů zahrnující kde co od litrového čtyřválce přes elektromotor (skutečně, prodalo se pouhých 100 kusů) až po turbodiesely, mezi nimiž nejvýkonnější benziny generovaly až 210 koní. O ničem takovém ale dnes řeč nebude.
Do oka nám totiž padl Golf II z úplně opačného konce nabídky v absolutně základní dieselové verzi 1,6 bez přeplňování. Atmosféricky plněný čtyřválec produkoval pouhých 54 koní (40 kW) a točivý moment činil jen 100 Nm. Dýchavičná jednotka byla napojena na čtyřstupňovou manuální převodovku příliš nepomáhající nepřesvědčivému zrychlení z 0 na 100 km/h za 18,7 sekundy a maximální rychlosti 148 km/h. Spotřeba ovšem činila jen 4,4 litru nafty na 100 km mimoměstské jízdy.
Taková auta obvykle daleko nedojedou už proto, že prostě nejedou moc rychle, němečtí majitelé auta na fotkách níže si ale právě tento Golf zjevně zamilovali, patrně i kvůli oné spotřebě. Koupen byl v roce 1987 a během dalších 35 roků byl používán s intenzitou odpovídající soukromému autu, až se odometr zastavil na pozoruhodných 474 132 kilometrech. Ujet takovou porci s výkonem základní Felicie muselo chtít velké odříkání. Majitel ale podle všeho netrpěl a auto nakonec také ne.
Jakkoli kilometráž napovídá cosi o dávno zničeném stroji, realita je úplně jiná. Z vozu s takovouto historií je nyní rarita, která pochopitelně není tak ceněná jako by bylo auto s 474 najetými km, ale přesto se prodává za ne úplně malých 1 999 euro, což je skoro 50 tisíc korun českých. Docela vysoká suma na totálně ojetý a starý vůz, současně je ale třeba dodat, že jeho stav je vzhledem k tomu, co má za sebou, mimořádně dobrý.
Navzdory tomu, že téměř všechny viditelné díly jsou originální, vypadá auto velmi dobře zvenčí i zevnitř. V interiéru je náročný život vozu vidět jen na opotřebení prvků, které nelze nepoužívat, jinak nevidíme žádné drastické následky. Zvnějšku ani není patrná zjevná koroze. A asi nejpodstatněji má vůz stále původní motor o převodovku a vše má fungovat bezvadně, stejně jako spojka.
Auto vám ale nakonec neukazujeme proto, abyste si jej koupili - třebaže můžete - zaujala nás oddanost majitelů něčemu takovému. Tak si na něj vzpomeňte, až budete hořekovat nad 245 koňmi své Octavie RS poté, co s ní ujedete 15 tisíc kilometrů. I s 54 koňmi se dá zvládnout 30krát víc a s autem do poslední chvíle s láskou a péčí jezdit.














Volkswagen Golf II 1,6 D Memphis z roku 1987 s 474 tisíci kilometry je skoro absurdní věc, ale skutečně existuje. Na to, co si musel prožít, vypadá velice dobře. Foto: Autohaus Ernst, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 7 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před hodinouPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 3 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 4 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 6 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva