Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
27.4.2025 | Petr Miler
Od té doby jsme jako společnost ohromně zbohatli, takže většina lidí dávno sní o jiných autech, zkraje 90. let byl ale snem nový Golf v jedné z módních edic zasvěcených hudbě. Tehdy takové auto nemohl mít skoro nikdo, dnes může mít pořád to samé skoro každý. A to je jako nové.
Čas nejde vzít zpátky, říká se. Je to pravda, současně je ale třeba dodat, že některé věci lze prožít znovu s jistým časovým odstupem. Pravda, nemusí to být později úplně ono, s ženou vašich snů už si asi v 50 letech neprožijete totéž, co byste prožili ve 20, pořád je ale lepší začít později než vůbec. Podobně je to s auty - mít určitý vůz v jistých dobových kulisách nový lze jen jednou. Mít jej ale skoro nový v kulisách jiných? To jde i později.
Přesně takovou šanci skýtá VW Golf třetí generace, který vidíte na fotkách níže. Pochází z roku 1995, kdy šlo o sen mnohých Čechů a Slováků, kteří si pár let od nového nabytí po dekády marně vyhlížené svobody mohli koupit kdeco. Naše kupní síla ale byla pořád malá, prodeje nových vozů ve srovnání s nejlepšími roky éry existence České republiky byly zanedbatelné a mimo aut domácí Škody se neprodávalo skoro nic, neměli jsme na to. Kdybyste se ale do těch časů chtěli vrátit, teď můžete, protože jeden krásný VW Golf III je aktuálně k mání v nevídaném stavu a s nevídanou historií.
Navzdory 30 letům existence měl totiž jednoho jediného majitele, který s ním najel jen 79 tisíc kilometrů, což je na tak dlouhou dobu opravdu velmi málo. A ani na chvíli vás nenechá pochybovat, že by najel víc, spíš byste mu hádali podstatě míň. A není to jeho jediná světlá stránka. Pokud zastáváte přístup, že „co na autě není, nemůže se pokazit”, znovu tento vůz oceníte. Nemá totiž turbodmychadlo, elektrická okna ani vyhřívaná sedadla. Nemá skoro nic - je to sice akční model Rolling Stones (možná ho ještě pamatujete, prodával se i u nás vedle dalších hudebních edic Pink Floyd a Bon Jovi), což není překlad slov „chudá výbava” do jiné řeči, ale britská hudební skupina, nicméně ve výsledku to tak působí.
Za prvky výbavy tu lze označit... sedadla s barevnými fleky? Opravdu tu není skoro nic, možná originální autorádio, jak se u hudební edice sluší. Měřítka v roce 1995 byla zkrátka jiná. Tenhle kousek byl prodán jako nový v Německu, kde zůstal po celou dobu v rukou jediného majitele, který jej víc než cokoli jiného garážoval. Zmíněná kilometráž znamená, že jezdil něco přes 2 500 km ročně, což opravdu není prakticky nic. A jeho opotřebení je tak zanedbatelné, že kdyby tachometr někdo stočil na desetinu, budete tomu věřit. Přesto stojí velmi přijatelných 6 650 Eur, tedy asi 165 tisíc Kč, což je na takovou raritu a lístek do minulosti láce.
Jasně, na 30leté auto to není nic, ale podívejte se na samotný vůz, něco takového jste dávno nemohli vidět. Rok 1995 byl tím, kdy se Golf III pomalu loučil se světem, takže jde o jeho časově vrcholnou evoluci, která s typickým nenuceným designem neurazí ani dnes. Netknutý interiér je pozoruhodným mementem, motor 1,6 s výkonem 75 koní také neurazí, však jej Volkswagen používal v nezměněné podobě i o mnoho let později. Golf III s ním nejezdil nikdy špatně, ostatně emisní normy Euro jej na rozdíl od jejích pozdějších nástupců příliš nedusí. Jestli je to za zmíněnou sumu rozumná koupě, posuďte sami, nám to přijde přinejmenším jako zajímavá nabídka.













Po 30 letech minimálního ježdění je tohle auto k mání v krásném stavu po 1. majiteli. To už se opravdu nevidí, cenu bychom označili za velmi přijatelnou. Foto: Jag and Friends UG, publikováno se souhlasem
Zdroj: Jag and Friends UG@Mobile.de
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejčtenější články
Mercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
12.4.2025První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch