Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První soukromý majitel najel se Škodou Octavia III za 8 let 980 tisíc km, něco takového jsme v životě neviděli
14.12.2022 | Petr Miler
Když jsme tohle auto zahlédli v prodeji, říkali jsme si, že jde o jasný překlep, však kdo by najel s tak dobře vypadají „trojkou” skoro milion kilometrů? Jenže je to fakt, on ostatně už vnitřek leccos naznačí.
Za dobu, po kterou píšeme o zajímavých autech z druhé ruky v prodeji, jsme vám ukázali i spoustu hodně ojetých vozů. Jsou pro nás zajímavé z řady důvodů - někdy představují levnou cestu k jinak drahému, klidně jen pár let starému autu, jindy jsou jakýmsi důkazem kvality a odolnosti, v dalších případech jsou prostě zajímavá tím, že se takového nájezdu vůbec dožila. Některou z těchto optik se dá hledět i na vůz na fotkách níže, celkově vzato je ale naprosto výjimečný.
Když už tu máme takové stroje, nejčastěji mají najeto třeba 500 tisíc km za tři roky. Je to šílené, výjimečné, ale první majitel to dál nedotáhne, protože to prostě nedává smysl. Vozy s milionem kilometrů jsou pak obvykle starší a od několikátého vlastníka, protože další majitelé postupně naváží na prvního „kanonýra” menšími hrstmi. Také proto jde obvykle o vozy staré třeba 15 nebo 20 let a i kdyby ne, jsou to vozy firemní. Octavia na fotkách níže není ničím z toho.
Jde o auto od prvního soukromého majitele, který s ním za pouhých 8 let najel krutých 980 616 km. Zkuste si to říci - devět set osmdesát tisíc kilometrů, jen za osm let, skoro na den přesně. Znamená to jezdit 122 577 km za rok, přes 10 tisíc km každý měsíc, kolem 500 km každý den, dokola a dokola, 8 let v kuse... Je to jak z filmu Na hromnice o den více (v originálu Groundhog Day), prostě se ráno probudíte a víte, že zase musíte. Každý den sednete za volant a jezdíte, jezdíte, přijedete domů, vyspíte se a zítra znovu. Nikdo si podle vás neřídí kalendář, protože každý váš den je stejný. Přes veškerou naši lásku k autům je takový život až děsivě plochý, ale přesně tak vypadalo posledních 8 let majitele vozu níže.
Zajímavé jsou i jiné věci. Zvolil jednu ze špičkových verzí Octavie III, provedení Scout, tedy zvýšený kombík se 184koňovým dieselem, automatem DSG a pohonem všech kol. To asi aby jeho den vypadal úplně stejně, ať už stěží nebo svítí slunce. Tento extra kousek utahal až k zbláznění a asi jej neměl čas ani jednou pořádné vyčistit. Vnitřek vypadá, jako by posloužil pro zápas fotbalového mistrovství světa, krom tuny špíny a množství okopanin ovšem nevypadá zase tak tristně.
Prodávající auta nám povyprávěl nejen o jeho dosavadním využití, ale i jeho stavu. Je prý jako nový, tedy jako rok starý... Na otázku, proč jej aspoň neumyl, mlčel, ale aspoň vidíte, jak může vypadat Octavia III, která skoro den co den po téměř dekádu intenzivně jezdila. Je to jistě ukázka odolnosti tohoto vozu svého druhu, zajímavá věc, ale to je asi všechno. Cena 9 999 Eur, tedy asi 243 tisíc Kč, navzdory specifikaci opravdu neláká. Tohle auto láká leda k přetočení tachometru o 800 tisíc a zápis do historie podvodů, ani to by se ale nevyplatilo, protože pak by se neprodalo o mnoho dráž.
No, podívejte se na to vůz sami, protože toto je opravdu nevídaný kousek. Už „stvořit” jej chtělo nejen obrovskou zarputilost, ale také hromadu peněz. Třeba jen na palivu. Řekněme, že majitel jezdil v průměru za 6 litrů nafty na 100 km, což je na tuto verzi Octavie docela optimistický odhad, pak majitel nechal i při průměrné ceně nafty 35 Kč/l u pump 2 miliony. Pak ještě servisy, pneu, cokoli potřebného. Je to fascinující věc, ať už se na ni podíváme jakkoli.
















Zdá se to k nevíře, ale tato Octavia III najela skutečně skoro 1 milion km za 8 let v rukou soukromého majitele. Uvnitř na to i trochu vypadá... Foto: IKO - Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 6 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 7 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 9 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 10 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch