Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Red Bull ztrácí naději, po dalším fiasku pro Verstappena hovoří o bezradnosti a bezmoci
10.4.2022 | Petr Miler
Další velmi frustrující závodní víkend má za sebou úřadující šampion Formule 1. Jakkoli byl znovu reálně jediným, kdo dokázal přidělat alespoň pár vrásek na čele Charlese Leclerca, z Austrálie odjíždí s hrozivou ztrátou 46 bodů v šampionátu právě na něj.
Když člověk, který se jinak stará o pozvednutí nálady v týmu po závodě používá slova jako bezradnost, beznaděj či bezmoc, víte, že situace je opravdu komplikovaná. Přesně po tomto slovníku sáhl po Velké ceně Austrálie Formule 1 Helmut Marko, který je i ve špatných chvílích obvykle tím, kdo se snaží hledat na situaci něco pozitivního. Tentokrát toho mnoho nenašel a dá se to chápat - objektivně jeden ze dvou nejlepších pilotů letošního ročníku F1 je po třech závodech šestý v šampionátu a na lídra ztrácí tolik bodů, že i kdyby vyhrál dalších 6 až 7 závodů v řadě, stejně může být pořád jen druhý.
Max Verstappen zjevně včera nebyl skeptický pro nic za nic a i když byl v dnešním závodě tím jediným, kdo dokázal alespoň nějak sekundovat suverénnímu Charlesi Leclercovi ve Ferrari, potrápit jej aspoň po restartech za safety carem a v jednu chvíli urvat nejrychlejší kolo závodu, nezískal ani bod. V závodě jej znovu zradila technika a z přinejmenším bezpečně druhého místa nemá v rukou zhola nic.
Náladu u Red Bullu trochu spravil druhým místem Sergio Perez, pro tým to ale mnoho neřeší - třetí v průběžném pořadí mistrovství je George Russel, jehož reálné naděje v dosavadních závodech bojovat s libovolnými třemi nejlepšími jezdci v poli byly naprosto nulové. S takovou spolehlivostí nemůže rakouská stáj pomýšlet na nic a problémem není jen ta. Po dvou závodech, kdy s Ferrari držela krok, byla tentokrát jasně pozadu.
Situaci pro nizozemský De Telegraaf nečekaně skepticky shrnul právě Helmut Marko, šéf jezdeckého programu stáje a jakýsi druhý Verstappenův otec: „Byl to přesný opak toho, co jsme očekávali po simulacích závodního nastavení v pátek. Prostě jsme doufali, že to bude těsnější. Takto jsme vedle Ferrari naprosto bezradní, Mercedes dokonce zajížděl v některých částech závodu stejné časy,” říká Marko.
Red Bully byly nekonkurenceschopné zejména na pneumatikách střední tvrdosti, kdy se potýkaly s jejich rychlou degradací. Ferrari nic takového neřešilo: „Jsou tak spolehliví a rychlí. Nezdá se, že by záleželo na tom, jaká je teplota či jaké pneumatiky obují,” řekl na adresu Ferrari doktor Helmut. Problém u Red Bullu ale vidí hlavně v hmotnosti (prý je i 10 kg těžší než Ferrari) a připomíná, že Italové měli více času na vývoj nového stroje, když loňskou sezónu v podstatě vzdali.
„Naše auto je moc těžké. Dokončili jsme RB18 moc pozdě, protože jsme byli v boji o titul až do konce loňské sezóny,” uvádí dále Marko a pořád aspoň doufá, že bude lépe. „Změny přijdou s dalším závodem v Imole a v těch následujících. Doufám, že se pak dostaneme Ferrari blíže,” dodal.
My dodáme, že Maxe Verstappena dnes měla zradit hydraulika a únik paliva, což zní jako podobný problém, který jsme viděli v prvním závodě. Jak jsme částečně zmínili, závod vyhrál Leclerc před Perezem, třetí místo spadlo po odstoupení Verstappena a jezdecké chybě Sainze do klína Russelovi, čtvrtý byl Hamilton, pátý Norris, šestý Ricciardo, sedmý Ocon, osmý Bottas, devátý Gasly a desátý docela senzačně Albon, který odjel prakticky celý závod na jedněch tvrdých pneumatikách. Ty lépe seděly i Red Bullu, přišel na to ale až příliš pozdě v závodě.






Nebýt nespolehlivosti Red Bullů, Max Verstappen by byl po třech závodech v šampionátu těsně za Leclercem. Takhle je vše jinak, navíc v Austrálii ani neměl reálnou šanci Monačana ve Ferrari porazit. Foto: Red Bull Racing
Zdroj: De Telegraaf
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva