Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault se potápí a musí šetřit, skončit mají hned tři současné modely
16.5.2020 | Petr Prokopec
Francouzská automobilka se do potíží začala dostávat už s odchodem Carlose Ghosna a současná situace všechno jen zhoršila. V příštích třech letech tak chce uspořit přes 55 miliard korun, a to bez škrtů nepůjde.
Svého času byl Renault Espace synonymem úspěchu. Prodeje v letech 1997 až 2007 ani jednou neklesly pod 40 tisíc kusů ročně, právě naopak často docházelo k nárůstu registrací až nad 60 tisíc vozů za rok. Ovšem před dvanácti lety přišel zlom, který byl spojen nejen s globální ekonomickou krizí, ale také s měnícími se chutěmi zákazníků. Těm již minivany přestaly vyhovovat a místo toho se začali zaměřovat na SUV. Změna zájmu poslední dobou pak jen eskalovala, načež loni bylo prodáno pouze 9 744 kusů francouzské ikony.
Pro Renault jde o nemalou ránu, zvláště když poslední generaci modelu představenou v roce 2015 stylizoval tak, aby co nejvíce připomínala právě SUV a měla toho co nejméně společného s MPV. Nicméně prodejní vrchol přišel před čtyřmi léty, od té doby však zájem publika klesá opravdu razantním způsobem. A jelikož se tak děje v nejméně příhodné době, kdy po obrovských investicích do elektromobility přišla rána v podobě koronaviru, není ve výsledku až tak překvapivé, co bude následovat.
Mnozí nejspíše již tuší, ostatním napovíme - Renault chystá sérii opatření, díky kterým by během následujících tří let měl uspořit 2 miliardy Eur (cca 55,2 mld. Kč). To není zrovna malá suma, ony kroky budou muset být opravu razantní. A padnout za oběť by jim mělo hned několik modelů, přičemž Espace je první v řadě. Zatím jde pouze o neoficiální informace získané agenturou Reuters, nicméně s ohledem na problémy, jakým nyní čelí nejen Renault, ale i Nissan, jde vlastně o nezbytnou záležitost.
„Zatím ještě nic nebylo definitivně schváleno, ale značka zvažuje, že ze svého programu budoucích produktů vyškrtne Espace, Scénic a Talisman. Je ovšem takřka jisté, že tyto modely skončí,“ uvedl pro Reuters zdroj obeznámený s celou záležitostí. Pokud přitom uhodil hřebíček na hlavičku, pak nabídka značky řádně prořídne a bude se soustředit v podstatě jen na malé a kompaktní městské vozy, SUV a elektromobily.
Jakkoliv se z pohledu Francouzů jedná o katastrofu, ve srovnání s Nissanem je na tom Renault ještě velmi dobře. Ani v případě japonské automobilky zde sice zatím nemáme potvrzené zprávy, ovšem mluvit se začíná o opětovném konci značky Datsun. Mimo to se Nissan i částečně stáhne z Evropy. Soustředit by se poté automobilka měla pouze na americký, čínský a domácí, tedy japonský trh.
Jasno v konkrétních opatřeních budeme mít do dvou týdnů, kdy by Renault i Nissan měly vyrukovat s oficiální tiskovou zprávou. Jedno je ale jisté již nyní, s pozitivy chystané konference rozhodně spojené nebudou. Zvláště nikoliv v případě Japonců, kteří aktuálně bojují s dělníky ve Španělsku. Ti totiž po ukončení restrikcí začali stávkovat, načež Nissan dvě třetiny lidí propustil a zvažuje, že uzavře celou továrnu.






Renault má chystat konec modelů Espace, Scénic a Talisman. Není to však nic proti úsporám, se kterými má přijít Nissan
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 5 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 5 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 6 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 7 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 9 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 16:56 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB