Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řešení, kterým Mercedes chytře využil díru v pravidlech a postavil úplně jinou F1, prý nefunguje
18.3.2022 | Petr Miler
Sebastian Vettel si mohl jen oči vykoukat, když Mercedes tohle řešení přivezl na druhé letošní testy. A je třeba dodat, že se není čemu divit, nebyl zdaleka sám. Ne všichni ale jen zírali, konkurence prý totéž zkoušela už loni, bez větších úspěchů.
Start letošní sezóny Formule 1 je tím nejzajímavější za řadu posledních let. Důvod netkví ani tak v tom, že se ta loňská stala ukázkou dlouho nevídané rivality dvou vyrovnaných pilotů a týmů, zajímavá je hlavně kvůli příchodu zcela nových monopostů. Od základu nově vystavěná technická pravidla nabijí technickým esům jednotlivých týmů novými náboji a je velkou otázkou, kdo bude skutečně pálit ostrými.
Reálnou odpověď nebudeme znát dříve než zítra odpoledne, kdy se pojede kvalifikace na první závod sezóny, to už nikdo nebude moci klamat tělem. V tuto chvíli můžeme vycházet jen z výsledků předsezónních testů, které ale tradičně mnoho neřeknou. Více tak zaujaly tím, že zatímco všechny ostatní týmy přivezly na druhé kolo testů víceméně to samé (jakkoli nepochybujeme, že neviditelné rozdíly mezi jednotlivými vozy budou hodně velké), Mercedes dorazil s něčím úplně jiným.
Jde o řešení celého boku vozů, kdy Němci skutečně chytře využili konstrukce pravidel a v mantinelech vymezených pravidly vytvořili mnohem užší a snad i elegantnější stroj. Je také rychlejší? V testech toho mnoho nepředvedl, takže může být a nemusí, přinejmenším Günther Steiner, šéf Haasu, ale říká, že Mercedes objevil Ameriku s tímto řešením narazí. Podle něj jeho tým napadlo totéž už loni v červenci.
„Přesně takový byl náš koncept pro první skici. Loni v červenci jsme ho testovali v aerodynamickém tunelu a zjistili jsme, že přináší výhody v pomalých zatáčkách. V rámci celkového řešení se ale rozhodli pro širší bočnice,” řekl Steiner pro Auto Motor und Sport. Toto řešení tedy nepovažuje za tak dobré, aby ospravedlnilo svou existenci v ostré akci a může se docela dobře stát, že nepůjde o žádnou výhru.
Jakkoli Steiner zní přesvědčivě - a jeho schopnosti není radno zlehčovat -, pořád platí, že Haas je relativně malý tým s relativně malým rozpočtem. Mercedes mohl celé řešení dotáhnout v detailech dál, využít jeho výhod a popřít jeho nevýhody. Ostatně, simulace používá též a nakonec se rozhodl vydat touto cestou. Dříve než zítra ale realitu nebudeme znát - buď bude Mercedes zbytek pole školit jako většinou, nebo se svou „modelkou” narazí a nezbude mu než se vrátit k předchozí koncepci, kterou sám použil při úplně prvních testech ve Španělsku.






Radikálně odlišně pojaté bočnice Mercedesu mohou pro letošek znamenat výhodu díky lepší aerodynamice. Ale nemusí tomu tak být, jakkoli Sebastian Vettel na toto řešení zíral jako vrána, šéf Haasu jej znal už z loňských příprav nového vozu. Foto: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan