Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě
4.9.2019 | Mirek Mazal
Moderní technika nám běžně usnadňuje život, dokáže jej ale také pěkně zkomplikovat, když zrovna nefunguje. Tentokrát vyřadila z provozu Tesly, které jejich majitelé odemykají a startují přes aplikaci v mobilu.
Obtížně představitelný pocit museli zažít majitelé Tesel, kteří používají jako klíč k autu mobilní aplikaci automobilky. V pondělí večer se kvůli její nefunkčnosti nemohli hnout z místa, neboť potřebný software nefungoval přibližně od osmé večerní do půlnoci.
Řada majitelů Tesel tak zůstala zaseknutá na různých místech světa poté, co jejich klíč uložený v chytrém mobilu najednou odmítl fungovat. Nucenou alternativou se stala městská hromadná doprava, odvoz taxíkem nebo v nejhorším případě odtah.
Majitelé se ale riziko do jisté míry rozhodli nést dobrovolně. Kalifornská automobilka totiž u standardně dodává všem zákazníkům klasickou kartu s klíčem sloužícím k odemknutí a nastartování vozidla, řada lidí ale dává přednost bezklíčovému vstupu a startu jen pomocí smartphonu - nemusí tak s sebou nosit nic než svůj telefon. Majitelé Modelů S, X tak do jisté míry doplatili na svou pohodlnost, neboť ti, kteří kartu nenechávají doma v šuplíku, měli pořád funkční náhradu.
Tesla uznala, že aplikace byla „krátce nedostupná“, hlášení majitelů ale dokazují, že šlo opravdu o několik hodin, což není úplně krátký čas. Mluvčí výrobce zareagoval na dotazy novinářů týkající se problému jen odkázáním se na uživatelskou příručku, kde se píše o způsobu fungování bezdrátového párování telefonního klíče. Jakýkoli podobný návod ale řidičům Tesel nebyl nic platný, softwarová chyba byla na straně automobilky.







Program v telefonu u Tesly dokáže nahradit klasický klíč nebo kartu, ale zjevně ne pořád
Hlášení majitelů ukazují, že problém nebyl ojedinělý, ani krátký
Zdroj: NBC Bay Area
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včeraTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.11. 23:10 - 970ka
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.11. 22:03 - Truck Daškam
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.11. 18:15 - Snowman000
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- Politický koutek 02.10. 00:02 - abgx1
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch