Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě

Moderní technika nám běžně usnadňuje život, dokáže jej ale také pěkně zkomplikovat, když zrovna nefunguje. Tentokrát vyřadila z provozu Tesly, které jejich majitelé odemykají a startují přes aplikaci v mobilu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě

4.9.2019 | Mirek Mazal

Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Moderní technika nám běžně usnadňuje život, dokáže jej ale také pěkně zkomplikovat, když zrovna nefunguje. Tentokrát vyřadila z provozu Tesly, které jejich majitelé odemykají a startují přes aplikaci v mobilu.

Obtížně představitelný pocit museli zažít majitelé Tesel, kteří používají jako klíč k autu mobilní aplikaci automobilky. V pondělí večer se kvůli její nefunkčnosti nemohli hnout z místa, neboť potřebný software nefungoval přibližně od osmé večerní do půlnoci.

Řada majitelů Tesel tak zůstala zaseknutá na různých místech světa poté, co jejich klíč uložený v chytrém mobilu najednou odmítl fungovat. Nucenou alternativou se stala městská hromadná doprava, odvoz taxíkem nebo v nejhorším případě odtah.

Majitelé se ale riziko do jisté míry rozhodli nést dobrovolně. Kalifornská automobilka totiž u standardně dodává všem zákazníkům klasickou kartu s klíčem sloužícím k odemknutí a nastartování vozidla, řada lidí ale dává přednost bezklíčovému vstupu a startu jen pomocí smartphonu - nemusí tak s sebou nosit nic než svůj telefon. Majitelé Modelů S, X tak do jisté míry doplatili na svou pohodlnost, neboť ti, kteří kartu nenechávají doma v šuplíku, měli pořád funkční náhradu.

Tesla uznala, že aplikace byla „krátce nedostupná“, hlášení majitelů ale dokazují, že šlo opravdu o několik hodin, což není úplně krátký čas. Mluvčí výrobce zareagoval na dotazy novinářů týkající se problému jen odkázáním se na uživatelskou příručku, kde se píše o způsobu fungování bezdrátového párování telefonního klíče. Jakýkoli podobný návod ale řidičům Tesel nebyl nic platný, softwarová chyba byla na straně automobilky.


Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě - 1 - Tesla problemy s bezklicovym pristupem 01Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě - 2 - Tesla problemy s bezklicovym pristupem 03Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě - 3 - Tesla problemy s bezklicovym pristupem 04Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě - 4 - Tesla problemy s bezklicovym pristupem 06Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě - 5 - Tesla problemy s bezklicovym pristupem 07Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě - 6 - Tesla problemy s bezklicovym pristupem 08Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě - 7 - Tesla problemy s bezklicovym pristupem 09
Program v telefonu u Tesly dokáže nahradit klasický klíč nebo kartu, ale zjevně ne pořád

Řidiči Tesel poznali úskalí moderny, vinou chyby softwaru zůstali uvěznění na místě - 8 - Tesla problemy s bezklicovym pristupem dalsi 01
Hlášení majitelů ukazují, že problém nebyl ojedinělý, ani krátký

Zdroj: NBC Bay Area

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.