Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný

Rusko je zemí neomezených možností a platí to i v oblastech, které by vás možná ani nenapadly. V době, kdy se F1 jede za zavřenými dveřmi, Rusové veřejně soutěží třeba ve vyproštění tanku T-72 s Číňany.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný

9.9.2020 | Petr Prokopec

Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný

/

Foto: CarAdvice

Rusko je zemí neomezených možností a platí to i v oblastech, které by vás možná ani nenapadly. V době, kdy se F1 jede za zavřenými dveřmi, Rusové veřejně soutěží třeba ve vyproštění tanku T-72 s Číňany.

Soutěžit se dá prakticky v čemkoli, jakkoliv koronavirus mnohé aktivity na tomto poli omezil. Třeba taková Formule 1 se jede za zavřenými dveřmi, tedy bez diváků, nicméně v takovém Soči, kde se pojede za dva týdny, s obsazenými tribunami počítají. V Rusku je totiž evidentně nadále možné naprosto vše. Nemělo by nás proto vlastně ani překvapit, že v této zemi se pořádá také šampionát obrněných vozidel. Letos se jel již pošesté a znovu měl stejného vítěze.

Klání zvané nepříliš rusky Masters of Armored Vehicles Championship bylo na konci srpna pořádáno ruským ministerstvem obrany v jednom z jeho výcvikových areálů, přičemž návštěvníkům nebyly kladeny do cesty prakticky žádné překážky. Ojedinělé bylo i nošení roušek, což ale ve výsledku není až tak podivné. Koneckonců se jede pod širým nebem na rozlehlém prostranství, kde je riziko přenosu menší než na tribunách.

Letošního mistrovství se zúčastnily čtyři týmy z Ruska, Běloruska, Uzbekistánu a Číny. Každý byl tvořen deseti lidmi, přičemž kromě řidičů a mechaniků nechyběl ani podpůrný personál. K dispozici pak každá stáj měla ruské náklaďáky a čtyřkolky, s nimiž bylo třeba splnit různé úkoly. Mezi ty patřilo třeba vyproštění tanku T-72 za pomoci vozů Kamaz, přezouvání pneumatik či třeba jízda skrze vodní překážky, kde hloubka dosahovala až 1,7 metru. Kamazy mají přitom maximální brodivost 1,75 metru.

I proto bylo třeba nemalých logistických znalostí a spolupráce celého týmu. Odborná porota se tedy nezaměřila pouze na rychlost, ale rovněž na preciznost. Vítězství pak nakonec přisoudila ruskému týmu, který ostatně vyhrál všechny úkoly. Stříbro si pak vybojovala Čína, bronz Uzbekistán a na Bělorusko zůstala bramborová medaile. Rusové tak nepřekvapivě prodloužili svou zlatou šňůru, neboť první skončili ve všech ročnících od toho prvního, který se konal v roce 2015. Jiného vítěze toto mistrovství nepoznalo.

Lze už jen dodat, že vozy Kamazu užívané v soutěžích dostaly pod kapotu 12litrový osmiválcový turbodiesel s 280 koňmi a 1 177 Nm točivého momentu, zatímco čtyřkolky UAZ Patriot disponují 2,7litrovým benzinovým čtyřválcem naladěným na 150 koní a 235 Nm. Tytéž vozy by přitom měly být nasazeny do soutěže také v příštím roce, kdy se opět v srpnu pojede již sedmý ročník.


Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný - 1 - Masters of Armored Vehicles Championship 2020 01Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný - 2 - Masters of Armored Vehicles Championship 2020 02Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný - 3 - Masters of Armored Vehicles Championship 2020 03Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný - 4 - Masters of Armored Vehicles Championship 2020 04Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný - 5 - Masters of Armored Vehicles Championship 2020 05Rusové již léta pořádají mistrovství aut jako nikdo jiný na světě, vítěz je pokaždé stejný - 6 - Masters of Armored Vehicles Championship 2020 06
V Rusku je zjevně možné cokoli, překvapivé tak vlastně není ani mistrovství obrněných aut. Foto: CarAdvice

Zdroj: CarAdvice

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše