Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové ukázali Lamborghini domácí výroby, při ostré jízdě se začalo rozpadat
5.5.2019 | Mirek Mazal
Když se někdo rozhodne postavit si kopii supersportu, obvykle to dělá proto, aby měl levnější totéž. S výsledkem by ale si neměl zkoušet jezdit stejně jako s originálem.<
Současný Aventador je jedním z nejlepších Lamborghini historie. Jízdními vlastnostmi se řadí na špici supersportů a přítomnost dvanáctilitrového, atmosféricky plněného motoru pod kapotou zní v době všeobjímajícího downsizingu až jako zázrak. Ceny přesahující pět milionů korun i za ojeté kusy odpovídají vrcholu italského inženýrství, proto si vcelku obyčejní Rusové postavili levnější alternativu.
Napodobenina vypadala na podvalníku věrohodně, všechny vnější tvary při pohledu z dáli odpovídají skutečnému Aventadoru. Ostré sací otvory, rozměrové proporce i agresivní záhyby se povedly, po složení repliky z nákladního auta teprve vynikly nedokonalosti.
Modrá kopie trpí řadou nedostatků v případě montáže panelů karoserie a pod ní je to úplně jiný automobil. Chvála patří za dodržení koncepce motoru za posádkou, kde se usídlil přesně poloviční agregát, a sice vidlicový šestiválec. Původní pohon Nissanu Maxima o objemu tří litrů konzumuje benzínové palivo a zdaleka nedosahuje výkonu 515 kW (700 koní) jako u originálního býka. Kontakt s řidičem zajišťuje manuální převodovka, která se do skutečného Aventadoru nikdy nedostala.
Kompletně vyrámovaný interiér je vybaven pouze těmi nejnutnějšími prvky pro rychlé jezdění. V podstatě zůstaly jen obyčejné sedačky, volant, řadicí páka, pedály a otáčkoměr. Jízda monstrem není nic jednoduchého, jak předvádí jeden z účastníků setkání na okruhu. Mnoho individuálně řešených dílů podvozku a řízení napomáhají k odtažitosti repliky.
Podivná kalibrace volantu podstatně zvýšila nepřesnost vedení čisté stopy, i když zrychlení na 100 km/h osciluje okolo solidních sedmi sekund. Opakovaná akcelerace uvolnila některé části napodobeniny a chatrná stavba se začala rozpadat. Málem uletělo krytí z oblasti původního křídla zadní části, která ještě vyžaduje hodně vylepšení.
Testovací jízda chvílemi vypadala jako boj o život. Kroutící se automobil plný nedodělků ve tváři posádky vyvolával zděšení. Součástí prezentace před kamerami se staly občasné výlety mimo trať. Zkouška podomácku složeného Lamborghini Aventador skončila po destrukci převodovky, jeden z nejdůležitějších komponentů nezvládl pálení gum na suchém asfaltu. Tohle se vážně moc nepovedlo.












Ruská verze Aventadoru vypadala dobře z dálky, ale jízda a s ním realitu nezakryla
Zdroj: ILYA STREKAL@Youtube
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nejnovější články
Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
včeraData z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
včeraJinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
včeraHonda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
včeraK mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.09. 00:12 - Lachende Bestien
- Onboard videa 06.08. 17:32 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.07. 18:59 - M.Z.
- Detektory policejních radarů 06.07. 15:41 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 06.07. 13:15 - pavproch
- BMW Divize 06.06. 14:13 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.06. 10:47 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 06.06. 04:02 - Learothat