Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S tímto BMW řady 5 v prodeji není něco v pořádku. Vypadá jako zánovní vůz, stojí ale jen 440 tisíc
9.7.2025 | Petr Miler
Nejezdí? Anebo je nabourané na tu část zádi, která není vidět? Omyl, tohle auto má fungovat bezvadně a nehodu za sebou nemá, přesto je takto levné. Vtip je tady v tom, že není tak úplně tím, čím se tváří, že je.
„Fake it till you make it,” říkají s oblibou Američané. A vesměs posměšně. V češtině lze tuto frázi přeložit ve stylu: „Něco předstírej, dokud se to nestane pravdou,” což je ale trochu otrocký překlad. Fakticky lze těmito slovy častovat jakoukoli aktivitu, která navozuje dojem něčeho, co není tak úplně pravda, ve snaze dosáhnout určitého cíle (typicky společenského postavení), kterého by jinak dotyčný nedosáhl. A auto k tomu bývá velmi dobrým prostředkem.
Bohužel pro dotyčné to často nefunguje ani tehdy, když to děláte velmi věrohodně, podobné vnější atributy nakonec nejsou všechno. Ostatně znám velmi bohaté lidi, kteří nemají problém jezdit v Golfu nebo Passatu, stejně jako znám řadu obyčejných jedinců, kteří z posledních peněz platí leasing drahého vozu a pak skoro ani nemají na jeho provoz. Lze ale zajít ještě dál, jak ukazuje vůz, který vám dnes přiblížíme.
Na první pohled si asi řeknete, že je to vlastně docela obyčejné BMW řady 5 generace G30, tak o co jde. To je sice velmi dobré auto, rozhodně nejpovedenější pětka poslední dekády a půl, nejde ale ani o nic až tak mimořádného. Faceliftovaná provedení nabízená od roku 2021 koupíte dnes ojetá ve slušných šestiválcových a dobře vybavených verzích s přijatelným nájezdem od nějakých 850 tisíc Kč výš. Jenže auto na fotkách stojí 18 000 Eur, tedy asi 440 tisíc Kč. To je skoro polovina a vypadá velmi, velmi dobře, honosí se i prvky verzí M včetně skutečné M5.
Je tedy bourané? Ne. Je tedy porouchané? Ne. Najelo snad 1 milion km? Také ne. Vtip je v tom, že to vůbec není řada 5 G30, ale ani trochu. Mnozí s teď jistě podiví a vyrazí na Wikipedii hledat, jestli G30 je ta předchozí generace pětky, jak si myslí, protože na tu to vypadá. Je, přesto tohle G30 není. Jde o „fejk”.
V rozvojových zemích ne zase tak neobvyklá praktika v podobě domácího „omlazování” starších aut stejných značek si tentokrát našla úrodnou půdu v Nizozemsku, kde si jeden z majitelů starší pětky F10 předělal svůj vůz na faceliftovanou G30. Auto tedy dostalo nová přední i zadní světla, masku chladiče a přední nárazník. A nutno dodat, že vypadá velmi přesvědčivě, v černé barvě skrývající některé proporční nedostatky určitě oklamete naprostou většinu lidí. Nejméně přesvědčivou se zdá být záď i kvůli zachování původního nárazníku, ale ani to není až tak zlé.
S interiérem je to horší, tam se spíš ladilo nevzhlednými doplňky, s technikou ale problém není. Lidé takto často „fejkují” dost mizerné verze ve snaze použít co nejlevnější základ, tady ale dostala přednost už schopná 535i s 306 koňmi výkonu. Nájezd 184 tisíc km je dalece nenulový, ale auto vypadá mnohem svěžeji... Však bylo faceliftované, že?
Jestli něco takového stojí za 440 tisíc Kč, je otázkou. Za nás snad ani ne, je to na takovou faleš moc peněz a G30 už dnes stejně není aktuální model. Kdybyste přesto chtěli v této falši pokračovat a zmíněná cena vás neodrazovala, vůz stojí přímo u majitele v nizozemském Sittardu.












Kam si autor této re-kreace se svým autem pomohl, nevíme, ale stvořil docela přesvědčivou napodobeninu BMW 5 G30 po faceliftu. Teď ji prodává. Foto: S.C., publikováno se souhlasem
Zdroj: Unieke BMW 5 Serie 535i G30 F90 M5 Look Youngtimer voordeel!@Marktplaats
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
