Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Scion je mrtev, pokus Toyoty se značkou pro mladé končí v troskách
3.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Scion vznikl v roce 2002 proto, aby oslovil mladé zákazníky. Úspěch se ale nedostavil, a značka tak končí. Z jejích novějších modelů se stanou Toyoty.
Dnes ráno se začaly rojit spekulace o možném ukončení značky Scion. Zpočátku jsme jim nevěnovali příliš pozornosti, přeci jen divize Toyoty zaměřená na mladé je spojena pouze se severoamerickým kontinentem. Nicméně z drbů se nakonec stala oficiálně oznámená realita, neboť japonská automobilka skutečně následně potvrdila, že Scion po třinácti letech čeká odchod do důchodu. „Parte“ zmiňuje letošní srpen, přičemž většina existujících modelů bude v rámci nového modelového roku označena znakem Toyoty. Některé však čeká konec tak jako značku samotnou.
Mezi vozy, které budou ve své kariéře pokračovat, patří kupé FR-S (nám známé jako Toyota GT 86), nově odhalený sedan iA nebo pětidvéřový hatchback iM-5. Mimo to se znakem Toyoty dorazí také crossover C-HR, který by se do prodeje měl dostat v závěru roku. Oproti tomu větší kupé tC (zvané v některých zemích Toyota Zelas) čeká v srpnu ukončení výroby, hatchback xB pak již byl zaříznut. Jeho místo přitom měl zaujmout model iM, k tomuto kroku ale už nedojde. Místo toho bude pokračovat pod svým známějším označením Auris.
Jak je tedy patrné, ve výsledku se zase tak moc nezmění, tedy krom loga na přídi některých modelů. Automobilka pak ve svém prohlášení dodává: „Rozhodnutí je odezvou na přání zákazníků. Dnešní mladí kupci totiž nadále chtějí zábavné vozy, které dobře vypadají, ale zároveň jsou i více praktické. Stejně jako jejich rodiče proto nyní oceňují značku Toyota a její tradiční silné stránky v podobě kvality a spolehlivosti. Naše vozy navíc nově dostaly do vínku dynamický vzhled a ovladatelnost, kterou mladší klientela vítá,“ stojí v tradičně optimisticky pojaté tiskové zprávě.
Připomeňme, že americká divize Toyoty byla v roce 2002 založena opravdu proto, aby oslovila mladé zákazníky, kteří vozy japonské značky shledávali nudnými a konzervativními. A zpočátku byla úspěšná - kupříkladu v roce 2006 bylo prodáno hned 173 034 nových Scionů, a to byla v té době nabídka tvořena jen třemi modely.
S příchodem ekonomické krize a skandálu Toyoty se zasekáváním plynového pedálu se však Scion začal potýkat s většími problémy než mateřská automobilka. Ty souvisely také s razantním poklesem prodejů, kdy kupříkladu v roce 2010 sáhlo po modelech značky jen 45 678 zákazníků. Příchod nového kupé FR-S a malého městského vozu iQ sice zájem dočasně nakopl, nicméně předloni a loni byl Scion již opětovně klientelou přehlížen.
Scion tak končí svou pouť světem za ne zrovna příznivých okolností a necháme na zvážení každého, zda tou poslední okolností, která americké divizi Toyoty srazila vaz, bylo větší zaměření mateřské automobilky na mladší klientelu. Nepřekvapivou poslední větou budiž konstatování, že stávající majitelé Scionů se nemají čeho bát, neboť mateřská firma přebírá veškeré záruky, servis i financování.

Prodeje Scionu v posledních letech nebyly nikterak oslnivé...
...značka zaměřená na mladou klientelu tak nyní končí, přičemž její novinky budou přeznačkovány na Toyotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Dacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 4 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha