Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku

Seat býval a asi i zůstal oblíbenou značkou v jihoevropských zemích, jenže ty jsou teď ekonomicky u dna. Jejich místo ovšem úspěšně přebral střed Evropy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku

17.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Seat býval a asi i zůstal oblíbenou značkou v jihoevropských zemích, jenže ty jsou teď ekonomicky u dna. Jejich místo ovšem úspěšně přebral střed Evropy.

Seat se loni zdál být na odpis. Neměl zajímavé nové produkty, jeho tradiční odbytiště na jihu Evropy začaly poznávat pravou cenu let života v bruselském socialistickém ráji a otevřeně se hovořilo o tom, že jako jediná značka táhne VW Group dolů. Tyto problémy ale jistě nezačaly minulý rok, a tak se pod tlakem už dříve přijatých opatření věci začaly rychle měnit - přišel facelifty Ibizy, dorazilo nové Toledo a na konci roku také Leon 2013.

Přiznejme si, že místo „auto emoción” dorazily poněkud více vypočítavé, dalo by se říci až chladné německé produkty. Ibiza tedy zůstala sama sebou, Toledo je ale dvojče Škody Rapid, výsledek výpočtů racionálně uvažujícího ekonoma a nový Leon? Ten se sice tváří jako kandidát na cenu za emotivní design roku, svým jízdním projevem ale hraje na úplně jinou strunu a snaží se být něčím jako španělskou Škodou Octavia III - dobrým autem za velmi zajímavou cenu. Není tedy vlastně nakonec ani tak zvláštní, že značka začala s koncem výše zmíněné etapy bodovat hlavně v zemích, které uvažují německy.

Už loni jsme vás informovali o tom, že Seat boduje u německé klientely. Že to nebyl jen malý záchvěv, ale reálný trend, dosvědčují i výsledky z letošního ledna, kdy Seat v Německu prodal 5 133 aut, dobyl top 10 mezi výrobci, meziročně vyrostl o 26,5 procent a na jinak klesajícím německém trhu zvýšil svůj tržní podíl z 2,2 na 2,7 %. U nás pak vývoj není jiný. Seat začal letošní rok tak dobře, že k tomu i uspořádal tiskovou konferenci. Prodal 241 aut, o 68,5 procenta více než loni a zaznamenal nejlepší vstup do nového roku za posledních devět let. A podobné výsledky čerstvě hlásí i naši jižní sousedé.

V Rakousku je pozice Seatu relativně vůbec nejlepší. S 1 612 prodanými auty se v lednu 2013 vyšvihl na čtvrtou pozici mezi výrobci, meziročně vyrostl o 40 procent a dobyl tržní podíl ve výši 5,8 procenta. A to je třeba dodat - na trh se vůbec nedostalo nové Toledo, které se začíná prodávat až nyní, a Leonu se pod tlakem vysoké poptávky neprodalo tolik, kolik by mohlo (přesto je s 268 prodeji mezi nejúspěšnějšími modely). Odbyt tak táhla Ibiza (539, podobné číslo jako loni, Ibiza patří v Rakousku k populárním autům) následovaná Alhambrou (403 kusů, +100 %), Alteou (312 kusů, +64 %) a Mii (54 kusů, nový model).

Zdá se tedy, že střední Evropa se stává novou baštou Seatu, která by mu mohla pomoci vrátit se mezi úspěšné značky koncernu Volkswagen. Jestli tento trend vydrží, budeme pochopitelně nadále sledovat.


Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 1 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 47Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 2 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 49Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 3 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 50Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 4 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 51Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 5 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 52Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 6 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 54Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 7 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 01Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 8 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 03Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 9 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 15Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 10 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 16Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 11 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 17Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 12 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 19Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 13 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 20Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 14 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 21Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 15 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 22Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 16 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 23Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 17 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 24Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 18 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 25Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 19 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 27Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 20 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 28Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 21 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 31Seat má nový „region slávy”, vedle Německa a ČR válí i v Rakousku - 22 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 32
Nový Leon je symbolem návratu značky na výsluní, nebo spíše procesu, který se něčím takovým zatím zdá být

Zdroje: Autoblog Spanish

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.