Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě

Dan Akerson, generální ředitel GM, hodlá situaci řešit velkými změnami obou značek. Dnešní stav nesnese.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě

26.11.2013 | Adam Šrámek | 7 příspěvků

Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dan Akerson, generální ředitel GM, hodlá situaci řešit velkými změnami obou značek. Dnešní stav nesnese.

Ačkoli to Akerson neřekl doslova, z jeho vyjádření o situaci amerického koncernu na území Evropy vyplývá, že je tím frustrován a zmaten. Obě značky tak zjevně vnímají zákazníci jinak, než by si vedení přálo. Chevrolet by na našem kontinentu zkrátka měl hrát druhé housle a rozhodně by neměl ohrožovat pozici Opelu, jakožto luxusnější značky.

Zmíněné by tedy ve svém důsledku mohlo vyústit až v kompletně novou strategii automobilek, která by rozpoutala vlnu změn. Ostatně posuďte sami: „Je to důležité i pro mě. Něco se musí změnit. Myslím si, že tam panuje zmatek a že došlo ke konfliktu.“ Dodal, že konflikt mezi dvěma evropskými značkami je pro něj reminiscencí na „retro GM“, tedy na situaci, kdy došlo na americkém trhu v koncernu GM k vzájemnému překrývání hned několika značek.

Navzdory úsilí pozvednout značku Opel výše se stále z německé značky nepodařilo udělat luxusnějšího výrobce. Pro Evropana je údajně stavěn na roveň mainstreamového Chevroletu s podobným rozsahem modelové řady. Akerson však odmítá říci, jaká opatření budou k vyřešení tohoto problému přijata, ale potvrdil, že se už pracuje na krizovém plánu.

V posledních měsících manažeři GM potvrdili, že se přezkoumává strategie značky v Evropě, ale také tvrdili, že přesah Chevroletu „přes“ Opel je přehnaný. Šéf Chevrolet Europe Thomas Sedran řekl v září, že registruje „velmi málo interakce” mezi těmito dvěma značkami. A co tedy třeba tyto páry? Corsa-Aveo, Astra-Cruze, Malibu-Insignia, Trax-Mokka, Orlando-Zafira. Myslíte si, že musí GM zabránit jejich vzájemnému překrytí?

Jen pro doplnění evropské prodeje Chevroletu klesly v průběhu září o 19 % na 112 452 kusů, zatímco ty Opelu/Vauxhallu klesly o 4 % na 630 453 jednotek v souladu s celkovým poklesem trhu.


Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 1 - Chevrolet Aveo 2011 01Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 2 - Corsa2011 Opel_Corsa_2011_17Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 3 - Chevrolet Cruze 2012 facelift SW sedan hatchback 001Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 4 - Opel Astra 1,6 SIDI Turbo 01Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 5 - Chevrolet Malibu 2014 facelift 05Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 6 - Opel Insignia 2014 facelift 03Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 7 - Chevrolet Trax 2012 nove 04Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 8 - Opel Mokka oficialni dalsi 02Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 9 - Chevrolet Orlando ve Frankfurtu 2013 02Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 10 - Opel Zafira 2012 04
Jak chce tuhle situaci GM vyřešit? Upřímně už samotnému překrývání úplně nerozumíme, jen Chevy a Opel ale podobný problém netrápí

Zdroj: Auto News

Adam Šrámek

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše