Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Škody má skončit ve vedení firmy a po pěti letech se vrátit tam, odkud přišel
6.6.2020 | Petr Prokopec
Některé značky koncernu VW potřebují v těžkých časech nové impulsy a několik dílčích změn ve vedení tak rozhýbalo velká škatulata. Ta se mají týkat i Škody, Bernhard Maier v jejím vedení údajně končí.
V koncernu VW se podle všeho chystá zemětřesení. Německý magazín Auto Motor und Sport totiž přišel s tvrzením, že dosavadní šéf Volkswagenu jako značky Herbert Diess hodlá svůj post opustit. Ke konkurenci však neodchází, místo toho se bude plně soustředit na svou vedoucí úlohu hlavy celého koncernu. V jeho méně významné pozici by jej měl nahradit šéf Porsche Oliver Blume, který se u „lidového vozu” bude v první řadě snažit vyřešit potíže, které mají elektrický hatchback ID.3 a Golf osmé generace.
Je samozřejmě otázkou, zda toto střídání stráží povede k úspěchu. Diess i Blume totiž shodou okolností oba mají vysokoškolský titul v oblasti mechanického inženýrství. Nicméně pod taktovkou druhého zmíněného bylo bez problémů vypuštěno na trh elektrické Porsche Taycan, se kterým žádné problémy nejsou. Ba naopak je vůz celým světem vnímán jako první vůz, který v řadě ohledů překonává Tesly. Stejným směrem přitom mířil i VW ID.3, mezi něj a zákazníky se však postavil haprující software.
Pokud tedy ona rošáda bude potvrzena, Blume bude muset hned na úvod řešit opravdu nelehký úkol. Zajímavé nicméně je, kdo přijde na jeho místo. Podle německého magazínu by se totiž nový šéfem Porsche měl stát Bernhard Maier, tedy dosavadní hlava Škody. A jakkoliv pro nezasvěcené může tento krok být překvapivý, dává smysl. Maier totiž v Zuffenhausenu již působil, a to dokonce v letech 2001 až 2015, kdy se přesunul právě do Mladé Boleslavi.
Kdo by nastoupil na Maierovo místo, dosud nebylo zmíněno, koncern VW se prozatím nevyjádřil k žádné ze spekulací. Nicméně se dá předpokládat, že celý svět bude velmi pozorně sledovat, kdo se dané role ujme. Ohledně budoucnosti mladoboleslavské značky se totiž v poslední době vyrojila řada spekulací a budoucí realitu do značné míry napoví právě volba nového šéfa. Maier změnu zaměření značky odmítal, jiný šéf může přijít právě s tím cílem.
Situaci tedy budeme velmi pozorně sledovat. Aktuálně tak jen dodáme, že výše popsaná rošáda zdaleka není kompletní. Dle magazínu by totiž řady Volkswagenu měl opustit Jochen Sengpiehl, dosavadní šéf marketingu. Ten by dle všeho měl být zodpovědný za reklamu na nový Golf, která byla shledána rasistickou. Do Škody naopak přichází Axel Andorf jako nový šéf vývoje, který odešel ze Seatu, kde jej nahradil Werner Tietz. Ten pro změnu působil v Bentley. Škodu pak opouští také Matthias Glodny, který byl odpovědný za vývoj elektromobilů a nyní míří dělat totéž do Volkswagenu. I jejich odchody resp. příchody pak způsobí další změny, škatulat tedy čekejme ještě celou řadu.



Šéf Škody Bernhard Maier se má po pěti letech v Mladé Boleslavi vrátit do Zuffenhausenu, kde nahradí Olivera Bluma v roli CEO Porsche
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike v Jerezu po pátku včera 17:30
- PP v Jerezu Mattia Casadei, 20. Vostatek včera 17:16
- V MotoGP začal nejrychleji Bezzecchi včera 16:53
- Salač nepostoupil přímo, musí absolvovat Q1 včera 16:33
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou včera 12:14
Nejnovější články
Němci otestovali 18 typů pneumatik pro zimu i léto, ty nejlepší z nich prý šetří peníze bez vrásek
před 7 hodinamiLevný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
před 9 hodinamiŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
před 10 hodinamiFord přiznal, že zrušil polovinu objednávek lithia pro příští roky, o skutečné budoucnosti to říká vše
včeraChorvat naplňuje pohádku o chudákovi, který se stal králem. Chce vyplatit Porsche a ovládnout celé Bugatti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva