Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfdesignér koncernu VW Walter de Silva končí, oddělení sníží rozpočet
7.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Šéfdesignér celého koncernu Volkswagen možná nebude mít nástupce. De Silva stojí za Alfou 156 a také Audi R8 nebo A5. Zůstane v pozici poradce.
Šéfdesignér koncernu Volkswagen Walter Maria de Silva ve své funkci skončí, odejde do důchodu. Automobilka to oznámila v prohlášení. De Silvovi je 64 let a má mimo jiné velké zásluhy na stvoření současného designového jazyka značky Audi. Právě k ní má nejvřelejší vazby z celého koncernu; současný model A5 považuje za svůj nejpovedenější vůz.
De Silva, autor přední masky „single frame” dnešních Audi, se dostal ke koncernu Volkswagen přes značku Seat. Právě tam se stal šéfdesignérem v roce 1998 po působení v čele designérských týmů u Fiatu a Alfy Romeo; Alfy 156 a 147 jsou jeho dílem. Jeho úkolem bylo vybudovat image Seatu jako sportovní značky v rámci koncernu.
V roce 2002 se stal šéfdesignérem podskupiny Audi, což znamená značky Audi, Seat a Lamborghini. Právě tehdy dal vzniknout oné masce „single frame”, která je už léta poznávacím znamením čtyř kruhů. Také stojí za vzhledem prvního Audi R8, druhé generace modelu TT, Audi A6 generace C6 a právě modelu A5.
„Walter de Silva ztělesňuje kreativitu a italský smysl pro krásu a styl na straně jedné a důslednost, systematický přístup a disciplínu na straně druhé. Uspěl ve vytváření jedinečné designové kultury ve všech značkách skupiny Volkswagen. Zároveň byl zastáncem zachovávání kreativní autonomie jednotlivých značek,” uvedl k de Silvově kariéře Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen.
Hlavním důvodem de Silvova odchodu je prý penze, ovšem touto změnou, která nastane ke konci listopadu, bude také započato osekávání rozpočtu designového oddělení celkem o 100 milionů Eur. Není tak jasné, zda někdo nastoupí na de Silvovo místo, dost možná bude tato pozice zrušena. De Silva také neskončí úplně, s Volkswagenem má dále spolupracovat jako poradce.






Walter Maria de Silva, do konce tohoto měsíce hlava designu koncernu Volkswagen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
před 6 hodinamiMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejčtenější články
Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva