Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfdesignér koncernu VW Walter de Silva končí, oddělení sníží rozpočet
7.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Šéfdesignér celého koncernu Volkswagen možná nebude mít nástupce. De Silva stojí za Alfou 156 a také Audi R8 nebo A5. Zůstane v pozici poradce.
Šéfdesignér koncernu Volkswagen Walter Maria de Silva ve své funkci skončí, odejde do důchodu. Automobilka to oznámila v prohlášení. De Silvovi je 64 let a má mimo jiné velké zásluhy na stvoření současného designového jazyka značky Audi. Právě k ní má nejvřelejší vazby z celého koncernu; současný model A5 považuje za svůj nejpovedenější vůz.
De Silva, autor přední masky „single frame” dnešních Audi, se dostal ke koncernu Volkswagen přes značku Seat. Právě tam se stal šéfdesignérem v roce 1998 po působení v čele designérských týmů u Fiatu a Alfy Romeo; Alfy 156 a 147 jsou jeho dílem. Jeho úkolem bylo vybudovat image Seatu jako sportovní značky v rámci koncernu.
V roce 2002 se stal šéfdesignérem podskupiny Audi, což znamená značky Audi, Seat a Lamborghini. Právě tehdy dal vzniknout oné masce „single frame”, která je už léta poznávacím znamením čtyř kruhů. Také stojí za vzhledem prvního Audi R8, druhé generace modelu TT, Audi A6 generace C6 a právě modelu A5.
„Walter de Silva ztělesňuje kreativitu a italský smysl pro krásu a styl na straně jedné a důslednost, systematický přístup a disciplínu na straně druhé. Uspěl ve vytváření jedinečné designové kultury ve všech značkách skupiny Volkswagen. Zároveň byl zastáncem zachovávání kreativní autonomie jednotlivých značek,” uvedl k de Silvově kariéře Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen.
Hlavním důvodem de Silvova odchodu je prý penze, ovšem touto změnou, která nastane ke konci listopadu, bude také započato osekávání rozpočtu designového oddělení celkem o 100 milionů Eur. Není tak jasné, zda někdo nastoupí na de Silvovo místo, dost možná bude tato pozice zrušena. De Silva také neskončí úplně, s Volkswagenem má dále spolupracovat jako poradce.






Walter Maria de Silva, do konce tohoto měsíce hlava designu koncernu Volkswagen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 11 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
před 7 hodinamiČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
před 8 hodinamiAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
před 10 hodinamiPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 11 hodinamiDnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
dnes
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 08.07. 21:21 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 20:53 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.07. 16:26 - řidičBOB
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB