Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Fabia zklamala v britském testu, rázem hřeší na to, čím po léta bodovala
8.7.2019 | Petr Prokopec
Škoda si během uplynulých dekád získala srdce Britů kombinací nemalé praktičnosti s atraktivními cenami. Teď jsou k jejím vozům rázem kritičtější, začaly být příliš drahé.
Po představení nových modelů Scala a Kamiq by se mohlo zdát, že Škoda Fabia je tu již jen do počtu. Minimálně pak při pohledu na oficiální nabídku, kde sice najdeme čtyři úrovně výbavy, s nimiž lze spárovat pětidvířko i kombík, ovšem pouze dvě motorizace. Tedy dle aktuálního ceníku, ve kterém trůní pouze tříválce 1,0 MPI (44 kW/60 koní) a 1,0 TSI (70 kW/95 koní). V konfigurátoru pak sice je možné zaškrtnout i druhý zmíněný agregát naladěný také na 81 kW/110 koní, s nimiž je navíc spárován šestistupňový manuál místo pětistupňového, tím ale nabídka definitivně končí. Na automaty či pohon všech kol se tu tedy již nehraje ani za příplatek.
Ve světle těchto restrikcí je překvapivé, že Fabia se prodejně drží prakticky na stejné úrovni, jako tomu bylo v předchozích čtyřech letech. Je však otázkou, jak dlouho jí vydrží pára. Na trh totiž začíná proudit stále více nových malých hatchbacků, mezi něž patří třeba Peugeot 208. Kromě toho musí Škoda soupeřit i s koncernovými sourozenci v podobě Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza, jenž jsou modernějšími vozy na vyspělejších platformách. O srdce zákazníka se tedy uchází velké množství aut, vítězem přitom může být jen jeden. A jak zjistili Britové, Škoda v tomto klání začíná tahat za stále kratší konec provazu. Zvláště když se již nemůže opřít o tradiční výhodu.
Jak asi již tušíte, řeč je o ceně. Ginny Buckley z magazínu Carbuyer totiž ve své recenzi zmínila, že Fabia ve výbavě Monte Carlo startuje na nemalých 17 460 GBP (497 100 Kč). A pokud zapátráte v příplatkové výbavě, dostanete se dokonce až za 19 tisíc liber (541 tisíc korun). To je opravdu nemalá částka na auto, které sice prošlo loni faceliftem, ovšem aktuálně má na krku již pět let. Uvnitř se totiž jeho stáří již začíná nepříjemně projevovat. A skutečnost, že k mání je již jen s benzinovými tříválci, Škodě Fabia taktéž nepomáhá - diesely i čtyřválce jsou fuč.
Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby mladoboleslavská automobilka zakrátko vyrukovala s různými pobídkami či speciálními modely, které nabídnou více muziky za méně peněz. Nicméně i poté, bude mít Fabia zjevně již daleko tužší život než dosud. Zvláště v oné Británii, kde se Monte Carlo se všemi příplatky již začíná blížit základnímu Fordu Fiesta ST. Ten má sice pod kapotou taktéž tříválec, nicméně s dvojnásobným výkonem.
Aby toho nebylo málo, Ginny Buckley dodává, že na danou cenu jsou plasty v kabině až příliš laciné. V zavazadelníku nelze po sklopení zadních sedadel počítat s plochou podlahou, zadní dveře pak mají malý úhel otevření a doprostřed zadní lavice lze usadit jen dítě, a to navíc ještě za trest. S motorem pak sice zvládnete předjet pomalejší dopravu a řízení lze s přimhouřeným okem považovat za komunikativní, ovšem již zmiňovaná Fiesta ST vám nabízí působivější dynamiku, a to za skoro stejné peníze.
Smysl tedy v Británii dávají jen nižší úrovně výbavy, které by navíc neměly být párovány s atmosférickou jednotkou. Nicméně i v takové chvíli má Fabia stále své nedostatky, stejně jako pozitiva, mezi něž spadá třeba prostor nad hlavou či doplňky Simply Clever. Musíte tedy jednoduše mít alespoň trochu iracionální slabost pro Škody, abyste jí na stále členitějším trhu dali přednost. A to není zrovna to, na čem by česká automobilka dosud stavěla svůj úspěch.





Škoda Fabia přestává stačit konkurenci na trhu, na své stáří, kvalitu plastů a velikost motorů začíná být příliš drahá
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
