Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál?
30.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nemusíme mít po ruce křišťálovou kouli, abychom si mohli být jistí, že nejprodávanější verzí Karoqu u nás bude ta s motorem 2,0 TDI. Právem?
Jsou případy, kdy si automobilky musí přes všechny průzkumy trhu drbat hlavu a při uvedení nového modelu trhu s napětím čekat, po čem zákazníci budou toužit především. Pokud jde ale o novou Škodu Karoq a Českou republiku, je už od prvního představení naprosto jasné, že nejžádanější variantou bude provedení s motorem 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Ono to i má svou logiku - 190koňová verze je rozmar, provedení 1,6 TDI málo, benzin se do SUV až tak nehodí a když už, tak nový 1,5 TSI. Ten je nakonec jedinou rozumnou alternativou.
Dosavadní prodejní data tento předpoklad potvrzují, a tak nezbývá než se podívat, co provedení 2,0 TDI se 150 koňmi reálně svede. To nejdůležitější změřili polští kolegové z Autocentra, kteří tradičně důkladně zkoumají spotřebu a dynamiku všech aut, která jim přijdou pod ruku. Karoq 2,0 TDI není výjimkou, a tak už víme, jak si ve zmíněných disciplínách vede ve srovnání s továrními daty.
Pokud jde o zrychlení, verze 2,0 TDI s automatem DSG má zvládat zrychlit na stovku za 8,7 sekundy. Realita není o nic horší, naopak, Karoq se dokázal na 100 km/h podle profesionálního měřiče dostat za 8,4 sekundy, což na naftové kompaktní SUV není nic ani trochu ostudného.
Pokud jde o spotřebu, tovární data už tak pesimistická nejsou. Automobilka udává apetit rovných 5 litrů nafty na 100 km v kombinaci, což je údaj přesně tak nereálný, jak se zdá. V tradičním měření se Poláci přiblížili této hodnotě pouze při jízdě konstantními 90 km/h po rovně (5,1 l/100 km), už při 140 km/h si auto říkalo o víc (7,3 l). Po městě ale dovede jezdit i za 6,9 l, což není zlé, i když je třeba dát pozor na studené starty - po něm a prvních 3 km poklidné jízdy si Karoq 2,0 TDI řekne už o 8,8 l/100 km. A pokud se rozparádíte, umí jet i skoro za 15 na sto.
Podívejte se na detailní výsledky níže a sami posuďte, jak moc jsou vám sympatické. My bychom řekli, že vystihují podstatu atraktivity této varianty u zákazníků - je už dost rychlá a přitom paliva chce pořád přijatelné množství...


Stříbrný Karoq 2,0 TDI se 150 koňmi bude jistě jednou z nejžádanějších verzí




Akceleraci na stovku zvládá s automatem DSG za slušných 8,4 sekundy - rychleji, než sama automobilka udává



Okamžitá spotřeba při 90 a 140 km/h a další měření ukazují, že velký žrout tohle auto nebude. I když realita zde pro změnu není tak růžová, jak Škoda tvrdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
před 2 hodinami
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
před 3 hodinami
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
před 5 hodinami
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 6 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.26. 11:43 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.26. 11:43 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.26. 11:18 - mafel
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
