Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Kodiaq je od teď v Rusku luxusní auto, její majitelé si připlatí
1.3.2021 | Petr Miler
Pokud vám žádná Škoda nepřijde jako cokoli, co se na hony blížilo luxusnímu autu, vyprávějte to Rusům. Tam už Kodiaq za luxusní vůz platí oficiálně a pro Rusy to znamená jediné - platí víc.
Jak byste definovali luxusní auto? Je to vágní a velmi široký pojem, který pro každého znamená něco jiného. Asi všichni se shodnou na tom, že Rolls-Royce je luxusní vůz, je jím ale třeba BMW řady 7? Taková 760Li ve vysoké výbavě projde, nakonec je to technicky tak trochu Rolls-Royce. Ale zapadne do takové škatulky i verze 730d v základu? A nebo to můžeme vzít z opačné strany - taková Škoda Superb 2,0 TDI Ambition po luxusu skutečně nevoní, ale verze Laurin & Klement 2,0 TSI 4x4? O tom už by se dalo diskutovat.
Jasná měřítka skutečně neexistují a trochu s úsměvem vzpomínám na svého známého, který si kdysi pořídil Volkswagen Bora se světlým čalouněním a říkal o něm, že jde o „víceméně luxusní vůz”. Zákonodárce taková dilemata ale nemá a pokud je v některých zemích zavedena daň z luxusu či jiný postih podobného charakteru, jsou stanoveny jasné hranice, které luxus definují. A tak se může stát, že se oficiálně luxusním autem stane vůz, který by jinak za luxusní označil málokdo.
V Rusku takovou luxusní daň mají a ministerstvo průmyslu a obchodu každý rok vyhlašuje, jakých vozů se týká. Už fakt, že seznam dnes čítá 1 387 modelů (sic) naznačuje leccos o tom, co je v širé Rusi luxusní a nových 87 přídavků nepřekvapí. Že mezi taková auta nově spadlo třeba Audi e-tron, Audi S6 či Land Rover Defender, nezaskočí asi nikoho, ale Škoda Kodiaq? Ta by mohla.
Pro zařazení totiž postačí, aby vůz v určité specifikaci překročil cenovou hranici 3 milionů rublů (asi 880 tisíc Kč) a už se veze. Sankce za vlastnictví pak s cenou dále roste - dalšími metami jsou 5, 10 a 15 milionů rublů (1,46 resp. 2,92 resp. 4,39 milionu Kč) od kterých se odvíjí násobek běžné silniční daně placený majitelem a šplhá až k trojnásobné výši. Zajímavé je, že se stářím vozu zase mizí - např. u více jak tříletého Kodiaqu už se daň platit nemusí, nejdražší vozy jsou ovšem považovány za luxusní až do desetiletého stáří.
Pochopitelně, žádná z automobilek nemá radost z toho, když se její auto na tuto listinu dostane, Škoda ale až tak truchlit nemusí - za vozy dražší než 3 miliony rublů se platí pouze 110 % běžné silniční daně a nepředpokládáme, že by to odradilo větší množství potenciálních kupců.

















Škoda Kodiaq je teď v Rusku oficiálně luxusním autem, její kupci podléhají dodatečnému zdanění. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Minpromtorg
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 6 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 8 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 9 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 11 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter