505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali

Pokud nacházíte zálibu v autech, která jsou rychlá, praktická a přitom nenápadná, tady máte šanci, jak jedno pořídit neobyčejně levně. Tedy alespoň na poměry toho, co nabízí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali

22.9.2021 | Petr Miler

505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali

/

Foto: Wollmar und Becker GmbH, publikováno se souhlasem

Pokud nacházíte zálibu v autech, která jsou rychlá, praktická a přitom nenápadná, tady máte šanci, jak jedno pořídit neobyčejně levně. Tedy alespoň na poměry toho, co nabízí.

Dostat se dnes k výkonnému autu není nic až tak složitého, pokud tedy můžeme takto označit vozy s 200 nebo 250 koňmi. Dostat se ke stroji s výkonem superaut ale pořád složité je. Nový přijde na mnoho milionů, ani ojetý nebude stát zrovna statisíce a upravit si obyčejnější model do takových výšin rovněž nevyjde lacino. Jedna dostupná cesta by tu ale přece byla.

Připusťme, že je to ta nejvíce riziková, neboť když z vozu koncipovaného na maximálně 235 koní někdo vytáhne o 270 koní víc a nějaký čas s ním jezdí, šance, že se něco pokazí, je jistě nemalá. Na druhou stranu je to ale také cesta jasně nejlevnější a sami musíte zvážit, zda vám poměr rizika a potenciálně získané hodnoty za to stojí. Kdo nehraje, nevyhraje, a tak můžete buď celý život snít o tom, že si jednoho dne vyděláte na něco jako BMW M3, nebo si koupíte škodovku, který jede jako BMW M3, ale stojí zlomek jeho ceny. A ještě ke všemu bude překvapovat všechny široko daleko.

Přesně takovou šanci skýtá auto na fotkách níže. Prodává jej německá firma Wollmar und Becker, která se sama postarala o jeho konverzi. A je to nějaká konverze. Němci vzali sériovou Škodu Octavia RS Combi třetí generace před faceliftem s 500 najetými km a překopali ji takovým způsobem, že až se vedle vás na křižovatce zjeví skoro jakékoli Porsche 911 krom jeho špičkových variant, můžete si být jisti, že o pár set metrů dál první nedorazí. A podobných soupeřů by se našlo víc.

Auto bylo podle slov prodávajícího přepracováno velmi poctivě, není to žádný „čip a ahoj”. Motor 2,0 TSI byl z nového auta kompletně vymontován a osazen řadou posílených komponentů od pístů přes ojnice až po ventily. Dostal pochopitelně nové turbo LM500, sání z Golfu R, jiný mezichladič a výfukový systém od firmy SLS nebo nové palivové čerpadlo. Kupodivu je to verze s manuální převodovkou, která byla posílena též a aby vydržela spojka, byla vozu nadělena nová z řady Sachs Performance.

Nezůstalo u motoru a převodovky, kompletně nový je podvozek H&R, 20" kola s pneumatikami 235/30 nepřehlédnete, přední brzdy jsou z Audi RS6, zadní opět z Golfu R. K tomu je tu úprava aerodynamiky včetně zadního difusoru a drobné vizuální modifikace vně i uvnitř. Voila, výsledkem je auto s 371 kW neboli 505 koňmi výkonu, které podle slov prodávajícího udělá tři sta z místa, nebo něco na ten způsob. A nepředpokládáme, že by šlo o přehnaná slova, 300 km/h jsme viděli jet i slabší upravené Octavie RS.

Pouze přední pohon je jistě omezující, ale na suchu od stovky výš už to zase takový problém nebude, na mokru má potíže u standardní RS. Docela jinou otázkou je výdrž, neboť přes rozsáhlé modifikace je to pořád více jak dvakrát výkonnější auto oproti standardu, na kterém může odejít v podstatě kde co. Už vydrželo jezdit přes 99 tisíc km, teď je jen otázkou, zda je to náznak další výdrže nebo znak počínajícího posledního tažení.

Nezmiňujeme se o něm poprvé, naši pozornost a další zkoumání si znovu získalo proto, že jej dosud nikdo nekoupil, a tak citelně zlevnilo. Místo původních 32 900 Eur, tedy asi 835 tisíc Kč, stojí nyní 27 900 Eur, tedy o 127 tisíc méně a výsledných 708 tisíc Kč. Navíc je tu stále možnost odpočtu DPH, a tedy šance koupit tohle auto za 23 445 Eur, v přepočtu 595 tisíc Kč netto. Vzhledem k tomu, že popsaná úprava mohla snadno stát i přes 1 milion Kč, je to zajímavá nabídka, levnější osmiletý kombík s takovým výkonem a dynamikou abyste pohledali.


505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 1 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 01505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 2 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 02505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 3 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 03505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 4 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 04505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 5 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 05505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 6 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 06505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 7 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 07505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 8 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 08505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 9 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 09505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 10 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 10505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 11 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 11505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 12 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 12505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 13 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 13505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali - 14 - Skoda Octavia Combi 505 koni prodej 14
Tohle auto je velmi praktické, velmi rychlé a vzhledem k tomu, co dovede, i velmi nenápadné. Za 708 tisíc Kč je to výhodná nabídka. Foto: Wollmar und Becker GmbH, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše