Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej
21.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
O tom, že někdo prodává Octavii Scout, nemá smysl psát. Pokud nemá pod kapotou 350 koní a zároveň to na ní skoro není vidět.
Škodu Octavia druhé generace ve verzi Scout zná snad každý. Není sice k potkání tak často jako běžné Octavie, ale i tak to je vůz u nás dost známý na to, aby člověka ničím nepřekvapil, a to ani pokud na něm vidíte pár úprav jako zatmavená světla, fólie na oknech, pár spoilerů, víc koncovek výfuku či třeba jiná kola. Třeba 160 koní a 270 Nm přeplňované osmnáctistovky sice není úplně málo, zejména na to, co na českých silnicích potkáváme obyčejně, ale také to není zas tak moc, aby se to nedalo předjet.
Nicméně, všechny Scouty nejsou stejné. Stříbrný kousek na fotkách jezdí v bulharské Varně, městě na pobřeží Černého moře, a může jezdit rychleji než většina ostatních Scoutů nejen v Bulharsku, ale snad i v celé Evropě. Jeho osmnáctistovka totiž nemá 160 koní, ale víc než dvojnásobek - 350 koní výkonu a 470 Nm točivého momentu.
Zvenčí to přitom na tomto stroji není nijak moc vidět. Ovšem, zatmavené krycí plasty zadních světel tu jsou, pár koncovek výfuku navíc také a nějaké spoilery a fólie tu rovněž najdeme, ale to jsou věci, které si na Scout může nalepit kdekdo, kdo má pod kapotou nejslabší diesel. Co už ale na svůj stroj přimontuje málokdo, je turbodmychadlo a mezichladič z Audi S3 a blow-off ventil spolu s několika dalšími komponenty americké firmy Forge, specializující se na úpravy produktů koncernu Volkswagen.
Kromě toho tu je samozřejmě otevřené sání s filtrem K&N, iridiové zapalovací svíčky, NGK, odolnější spojka a lehčí setrvačník od firmy Spec nebo třeba zkrácené dráhy řazení, pocházející také od Forge. Upravená je samozřejmě i řídící elektronika, a to nejen pro motor, ale také pro čtyřkolku se spojkou Haldex a díky ovladači od Greddy si můžete i nastavovat tlak turbodmychadla.
Samozřejmostí je také výfukový systém o průměru potrubí 76 mm a se závodním katalyzátorem, takže ony čtyři koncovky, vykukující zpod zadního nárazníku, tu nejsou jen pro parádu. Výsledkem těchto rozsáhlých úprav je zmíněných 350 koní a 470 Nm, které putují na všechna čtyři sériová 17" kola, pod kterými najdeme brzdy rovněž z Audi S3 o průměru předních kotoučů 345 mm.
Také interiéru se dostalo drobných úprav, ale nad standardní výbavu tu nečekejte o mnoho více než rádio s přehrávačem DVD a navigací, což skoro umí i sériové jednotky Škodovky, a také couvací kameru. A podle dostupných informací se autu dostává pravidelný servis, je ve špičkovém stavu a 58 600 najetých kilometrů od roku 2009, kdy bylo vyrobeno, je pravdivých.
Proč píšeme takovéto informace? Protože tohle konkrétní auto je nyní na prodej za 15 800 Eur, tedy nějakých 432 tisíc korun. Jistě, byla by potřeba ho dovézt z Bulharska, kterážto země zrovna dobrou pověst nemá, ale je členem EU, takže papírování by nemělo být složitější než v případě dovozu třeba z Německa. Jeho úprava vypadá propracovaně a můžete si být jisti, že rychlejšího a zároveň méně nápadného Scouta na českých silnicích najdete dost těžko, zejména pokud odstraníte úpravy zevnějšku.





Tenhle Scout na svých 350 koní vůbec nevypadá
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 10 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 11 hodinamiElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
dnesUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB