Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Octavia Combi 4x4 1,8 TSI: skaut bez kroje
2.6.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Nikdy bych neřekl, že ze sebe někdy vypustím takovou větu, ale Škoda Octavia 4x4 s motorem 1,8 TSI je pro mě jedním z nejsmysluplnějších aut na dnešním trhu. Proč? Nejen to se dozvíte v našem dnešním testu.
Přehled kapitol
Novodobá Škoda Octavia si za necelých 13 let svého života prožila takřka neuvěřitelný příběh úspěchu. Když přišla v devadesátých letech na trh jakožto vůz značky, kterou do té doby reprezentovala pouze průměrná Felicia, byl to automobilku ohromný skok vpřed. S okřídleným šípem ve znaku začaly na silnice vyjíždět auta, která byla schopna konkurovat tomu lepšímu ze světové produkce nižší střední třídy. Dokonalý vůz to nebyl, trápila ho spousta neduhů od nepříliš povedeného interiéru až po stárnoucí motory a opravdu nemoderní podvozek „čtyřkového” Golfu přikrytý poněkud hypertrofovanou karoserií, ale na většinu konkurentů to s přehledem stačilo.
Menší neduhy byly odstraňovány ještě v rámci první generace, ty větší pak odstranila generace druhá, která dostala velmi povedený interiér, špičkový podvozek Golfu páté generace, který si i s většími rozměry Octavie rozumí lépe, a i mezi motory přibylo několik modernějších kousků. Dnes, po větším faceliftu, vychytání dalších mušek a doplnění dalších perliček do výbavy představuje Octavia jedno z vůbec nejlepších aut své třídy. Nechceme říkat, že můžeme být pyšní na to, co čeští konstruktéři za poslední dekády vymysleli, většinu techniky jim přivezli na kamionu z Wolfsburgu, stejně tak ale nechceme věc opačným způsobem bagatelizovat. Octavia není jen převlečený Golf a můžeme být rádi za to, že se u nás takové auto vyrábí, jakkoli v Česku od základů nevzniká.
Třešinkou na dortu sladkého příběhu Octavie jsou její špičkové verze, kterými podtrhuje své skvělé postavení mezi dnešními kompakty. Ty vrcholí variantou s pohonem všech kol a přeplňovaným motorem 1,8 TSI s výkonem přes 160 koní. Právě tu jsme mohli důkladně vyzkoušet a předem říkáme: nezklamala nás.



Jak se vám líbí?
Bylo to vlastně poprvé, co jsem se mohl důkladněji seznámit s faceliftovanou Octavií, dříve jsem si ji mohl maximálně prohlédnout, nebo krátce projet. Za sebe říkám, že facelift mi vizuálně nikterak neučaroval a zejména aplikace zakulacených předních světel na jinak celkem ostře řezané rysy karoserie druhé Octavie nehodnotím pozitivně. Na takto decentní vůz jsou příliš výrazné, navíc zakulacená světla se ke zbytku auta zkrátka nehodí.
Facelift pro mě určitě neznamená proměnu z vozu vizuálně přijatelného k vizuálně nepřijatelnému, ale zcela upřímně vám řeknu, že pokud bych se měl rozhodovat čistě podle vzhledu, sáhnu po verzi před faceliftem. Ale pojďme od ryze subjektivních soudů k troše objektivnějších pohledů na věc.
Začít nemohu jinde než v interiéru, který po faceliftu působí ještě lepším dojmem. Vzhledové změny tentokrát pominu, použité materiály a zpracování ale bylo opravdu bezvadné a mám před sebou zcela čisté svědomí, když řeknu, že na mě interiér jako celek působil lepším dojmem než v současných BMW nebo Mercedesech. Tyto značky svou pověstnou kvalitu ztrácejí, Škoda ale míří s Octavií stále výše a dojem z jejího vznitřku byl v testované verzi s téměř maximální výbavou ve světlo-tmavém barevném provedení jednoduše vynikající.
Facelift pochopitelně nic nezměnil na dostatku vnitřního prostoru pro cestující i zavazadla, výborné zůstávají i možnosti přizpůsobení pracovního prostředí řidiče. Zde si za široce nastavitelným volantem a sedadly, která lze spustit hodně dolů a posunout hodně dozadu, najde perfektní pozici snad opravdu každý.
V interiéru mě zarmoutila jediná věc. Je zvykem, že facelift odstraňuje notoricky známé problémy, které odhalí až skuteční zákazníci a ti u Octavie dost často naříkali nad rozměry sedáků předních sedadel. Byly totiž úzké a tím, jak hodně byly vepředu zakulacené, se zdály být i krátké. I po faceliftu jsou pořád stejné a to je velká škoda, tentokrát s malým š. Nebýt toho, šlo by o jeden z nejlepších inteirérů v kompaktní třídě. Takto mu stále zůstává jeden velký a dle mého soudu zbytečný neduh, i když chápu, že přední sedadla budou pro konfekčnější postavy uspokojivá.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní
dnesPolicista nezvládl pronásledování ujíždějícího auta a havaroval, jeho řidič měl víc štěstí než rozumu
včeraDoba je zlá, když si policisté v označených autech pletou kolegy v těch neoznačených se zločinci a bourají do nich
9.12.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Kia začala prodávat inovovaný Carnival. Nyní vypadá, jako by projel „hejnem” chobotnic
12.11.2023Původně jen elektrický Jeep dostal další spalovací motor, prodejní čísla nedávají automobilce na výběr
12.11.2023Číňané začali na dálnicích s unavenými řidiči bojovat ve stylu Hvězdných válek, reakce jsou rozporuplné
12.11.2023Carwow možná dělá hezká videa s auty, firma ale loni prodělala přes 825 milionů, o peníze žádá diváky
12.11.2023Spojení Renaultu a Nissanu stále více připomíná rodiče, kteří spolu zůstávají už jen kvůli dětem
12.11.2023
Živá témata na fóru
- Poradte auto 6 valec komfortne do 10k € najlepsie benzin 4x4 ale nemusi byt 12.11. 18:26 - rado11
- Benzina paliva 12.11. 18:18 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 12.11. 18:02 - řidičBOB
- BMW Divize 12.11. 15:10 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.11. 10:00 - Truck Daškam
- Tiguan 2009 vs Duster 2010-13 12.11. 08:47 - Ditar7Nadir
- Onboard videa 12.10. 19:38 - brnenska.odchytova
- Samosvorné diferenciály pro BMW 12.10. 17:04 - pavproch