Test Škoda Octavia Combi 4x4 1,8 TSI: skaut bez kroje

Nikdy bych neřekl, že ze sebe někdy vypustím takovou větu, ale Škoda Octavia 4x4 s motorem 1,8 TSI je pro mě jedním z nejsmysluplnějších aut na dnešním trhu. Proč? Nejen to se dozvíte v našem dnešním testu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Octavia Combi 4x4 1,8 TSI: skaut bez kroje

2.6.2009 | Walter Kraft | 4 příspěvky

Test Škoda Octavia Combi 4x4 1,8 TSI: skaut bez kroje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nikdy bych neřekl, že ze sebe někdy vypustím takovou větu, ale Škoda Octavia 4x4 s motorem 1,8 TSI je pro mě jedním z nejsmysluplnějších aut na dnešním trhu. Proč? Nejen to se dozvíte v našem dnešním testu.

Vše v jednom. Bez větších ústupků

Musím říci, že po všech zkušenostech s Octavií jsem od ní před tímto testem málo rozhodně nečekal, přesto mě opravdu příjemně překvapila. A to zejména svou racionalitou, svým smysluplným naladěním směrem k pokrývání skutečných potřeb skutečných zákazníků. Jak jsem zmínil úvodem, Octavia 1,8 TSI je jedno z nejsmysluplnějších aut na dnešním pokřiveném trhu a ani verze 4x4 její smysl nikterak nepopírá, naopak ukazuje, jak moc se některé značky ve svém směřování mýlí.

Docela zajímavé je její srovnání s nedávno testovaným BMW 320d xDrive Touring, tedy autem sice vyšší třídy, ale s podobným výkonem, karoserií a způsobem pohonu. BMW se snažilo tímto modelem přiblížit nějakému kompromisu, který by zákazníkům nabídl komfortní a svižné svezení po silnici, schopnost prodrat se lehčím terénem, nebo s nadhledem zvládnout povrch s nižší trakcí. Nedá se říci, že by selhalo, ale tolik co Octavie prostě nenabízí - ta komfortem BMW přebíjí, trakcí ani terénními schopnostmi neztrácí, dynamika je rozdílná jen nevýznamně a i přes nižší třídu nabídne i více prostoru. Co má nakonec BMW navíc? Snad jen slavný emblém a o něco vyšší cenu.

Je to ode mne troufalé srovnávat Octavii a BMW? Ale proč, ve výsledku kupujeme auto a jeho vlastnosti a tam jsou mezi těmito dvěma značkami v případě těchto dvou konkrétních vozů rozdíly zcela nevýznamné. BMW se snažilo udělat kompromis pro běžné zákazníky, odklonilo se od svého někdejšího zaměření a zamířilo níže. Škoda se naopak drží svého kopyta, kompromisní auta dělala vždy a po stejné cestě míří k maximu možného. Ve výsledku se potkaly u velmi podobně zacíleného produktu, tak proč je nepostavit přimo proti sobě.

Octavia 4x4 TSI zkrátka nemá problém velmi dobře vyhovět širokému spektru zákaznických potřeb, aniž by přitom sklouzávala k ústupkům z kvality na té či oné staně. Jde o auto, které dokáže být dobrým sluhou tomu, kdo se poklidně přesouvá do práce i tomu, kdo spěchá po dálnici, nebo i tomu, který jezdí každý víkend na chatu do hor. Myslím, že tohle je pravý vrchol řady Octavia, který svými schopnostmi naprosto vyvažuje svou ne zrovna nízkou cenu. Je totiž důstojnou konkurencí i pro ještě dražší auta...

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka. Pohon všech kol Haldex II.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 218 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,3 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 7,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 569 mm
Šířka: 1 769 mm
Výška: 1 463 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 425 kg
Užitečná hmotnost: 660 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 580 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1620 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Elegance 4x4 1,8 TSI): 665 900 Kč
Cena testovaného modelu: - Kč

Základní výbava (Octavia Combi Elegance 4x4): Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, Interiér SHADOW, dekorační lišty Elegance, Kola z lehké slitiny PYXIS 6,5J x 15" - 4 ks (pouze u 4x4), Nárazníky lakované v barvě vozu, Ochranné boční lišty dveří, lakované v barvě vozu, Označení motorizace na zadním víku, Plastový ozdobný kryt motoru, Přístrojová deska Onyx/Onyx nebo Onyx/Ivory, Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu, 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu a hlavové, Bezpečnostní světla na výplních předních dveří, DAY LIGHT, Deaktivace airbagu spolujezdce, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, Halogenové světlomety s DE-modulem a směrovým ukazatelem, Imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem, ISOFIX na vnějších zadních sedadlech, Přední mlhové světlomety, Přední opěrky hlavy WOKS, Přerušení přívodu paliva při nárazu, Signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče, Tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači, Zapnutí výstražných světel při panickém brzdění, Funkčnost 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce) a čtecí světla vzadu, 2 sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru, Držák na parkovací lístky, 4 sklopná stropní madla, zadní s věšáčky, El. přídavné topení pro dieselové motory, Dvoutónová houkačka, JUMBO BOX - loketní opěra vpředu, popelník vpředu, audiozdířka, Make-up zrcátka ve slunečních clonách, MAXI DOT, Obložení nákladové hrany, Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel, Odkládací schránka u řidiče (vlevo pod volantem), Odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed - uzavřená, Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná), Odkládací schránky s držáky 1l lahví ve výplních předních dveří, Osvětlení (2 lampičky), upínací oka a zásuvka 12 V v zavazadlovém prostoru, Přední stěrače AERO (s cyklovačem a volbou frekvence), Sada na opravu pneumatik (bez rezervního kola, zvedáku kol a klíče na kola), Servořízení (elektromechanický posilovač řízení), Schránka na brýle, Síťový program, Středová konzola s odkládací síťkou, Středová konzola se zásuvkou 12V, držáky nápojů a odkládací přihrádkou, Střešní nosič, černý (pouze vozy 4x4), Vkládané tkané koberce, Volant čtyřramenný, nastavitelný ve dvou osách, Vyhřívané zadní sklo, Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, Zadní sedadlo dělené, sklopné s loketní opěrou s odkládací schránkou a s možností vytvoření otvoru k zavazadlovému prostoru, Zadní stěrač s ostřikovačem (a pevným intervalem), Zvuková signalizace nevypnutých světel, Komfort Automaticky sklopná zrcátka ke karoserii, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky), CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s el. regulací včetně pachového filtru s aut. cirkulací, El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, El. ovládání oken vpředu a vzadu, Malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadící páky, madlo ruční brzdy), Osvětlení nástupního prostoru BOARDING SPOTS (integrované ve vnějších zp. zrcátkách), Rádio SWING - 2DIN s CD, MP3, Radiopříprava s 8 reproduktory, Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, Tempomat, Tónovaná skla, Vnitřní cirkulace vzduchu (pylový filtr), Vyhřívání předních sedadel, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami

Walter Kraft

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše