Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda odkládá útok na USA, nejprve musí vyvinout konkurenci pro Dacii
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Levný model je pro VW Group větší prioritou než nové budování pozic ve Spojených státech. Ten má na bedrech Škoda, proto nezbývá čas na expanzi.
Na počátku srpna Škoda oznámila, že její jednání s indickým koncernem Tata Motors ztroskotala. V jejich centru byl vývoj a výroba nového levného automobilu, který by na mnoha trzích, mimo jiné v Indii, konkuroval Daciím. Koncern ale takový vůz stále stále chce, jen kvůli tomu musel změnit strategii. Místo aby automobilka z Mladé Boleslavi na vývoji pouze spolupracovala, nyní stojí v čele všech vývojových prací.
Tento úkol lze brát jako poctu, stejně jako za nemalé břímě. Jelikož koncern VW Group trvá na zachování firemních standardů na straně jedné a současně trvá na nízké ceně, věnuje se projektu řada techniků a designérů. Z toho důvodu Škoda nemá kapacity na některé další aktivity, mezi něž patří třeba vstup či spíše návrat značky na americký trh. Nepřekvapí proto, že právě tento krok se odkládá.
„Budeme potřebovat více času na to, abychom mohli pracovat na našich plánech pro Spojené státy,“ uvedl šéf české automobilky Bernhard Maier, dle jehož předchozích slov mělo být o návratu do zámoří rozhodnuto do konce tohoto roku. Nyní se vše odkládá, neboť „koncern nás pověřil vedením vývoje platformy, která bude zaměřena na Indii. Zároveň máme prověřit, zda onen byznys bude stabilní a předvídatelný.“
„To je velký úkol, přičemž my musíme k takovým projektům přistupovat krok za krokem. Není třeba spěchat s útokem na Spojené státy, ostatně neexistuje ani žádný termín, do kterého bychom se museli rozhodnout, zda tak učiníme. Jednoduše není třeba, abychom se rozhodli právě nyní,“ dodává Maier. Zmínka o absenci hraničního termínu je sice v rozporu s předchozím výrokem, nicméně ten na druhou stranu nebyl závazný.
Škoda aktuálně ověřuje, zda je možné modulární platformu MQB A0, která podpírá vozy jako VW Polo a Seat Ibiza a bude použita také na novou generaci Fabie, použít jako základ pro levné vozy. Stejně tak je dle Maiera ve hře i možnost spolupráce s jinou firmou než s Tata Motors. Vše přitom záleží hlavně na finančním hledisku, nicméně vývoj vlastní architektury přinese více novinek, než se možná zdá.
„Je zcela jasné, že bez radikální relokalizace a výhod spojených s ponížením nákladů nebude možné proměnit platformu MQB A0 v konkurenční nástroj na indickém trhu,“ dodává Maier s tím, že celou hru ovlivní ještě jeden závažný fakt - v Indii se totiž na rok 2020 chystá změna legislativy. Ta má přinést mnohem přísnější limity v oblasti bezpečnosti i emisí, tedy v oblastech, jenž jsou nyní na tomto trhu opomíjeny.
Nicméně i přes tyto okolnosti je vývoj nového nízkonákladového vozu pro celý koncern VW Group jednou z největších priorit. Očekává se totiž, že od roku 2020 bude Indie třetím největším trhem světa po Číně a USA. Levná novinka ovšem nebude spojena jen s touto zemí, následně má totiž zamířit i na další méně náročné trhy celého světa. Zatím ovšem není jisté, jaké logo bude zdobit její krátkou kapotu - může jít také o zcela novou značku...

Po krachu jednání s Indy...
...Škoda zvažuje, zda lze platformu MQB A0, na které stojí i nový VW Polo, použít i pro chystaný levný vůz zaměřený v prvé řadě na domovinu Tata Motors
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Značka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
16.7.2025Muž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
16.7.2025Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
17.7.2025Lamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
17.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva