Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Superb v dlouhodobém testu oslnila Brity, moderním trendům ale vzdorovat nedokáže
23.4.2019 | Petr Prokopec
Škody si ve Velké Británii získávají stále více respektu a kolegové z Car Throttlu tomu čáru přes rozpočet nedělají. I tak mají své výhrady.
Třetí generace Škody Superb, tedy té novodobé, přišla na trh v roce 2015. A okamžitě se těšila nemalému úspěchu, jakkoliv segment s mainstreamovými sedany a liftbacky vyšších tříd v posledních letech výrazně strádá. Zákazníci se totiž hromadě přesunují k SUV a neopouští kvůli tomu jen již zmíněné karosářské styly, ale rovněž velké kombíky. Zrovna v tomto směru a právě u českého vozu ovšem dělají nemalou chybu, neboť na Superb Combi pějí chválu naprosto všichni, nikoliv jen příznivci mladoboleslavské značky.
Momentálně tu máme zpověď kolegů z britského Car Throttlu, která přichází po pětiměsíčním testu. Jak se dalo očekávat, pochvaly se od nich dočkal hlavně zavazadelník. Ten v základu pobere nemalých 660 litrů, velmi tedy usnadňuje nakládání a vykládání všech možných kamer, fotoaparátů, čoček nebo stativů, aniž by byla jakkoliv ohrožena kapacita sedadel. Vhod navíc přichází skutečnost, že vzpěry víka jsou natolik silné, že udrží záď otevřenou i za jízdy až do 80 km/h. Snadno tak lze z „kufru” pořizovat i jízdní záběry.
Snad ještě větší chvála je však spojena s komfortem, který vůz nabízí. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť jde o úroveň výbavy Laurin & Klement, ovšem skutečnost, že zahraniční novináři šponují Superb mezi vůbec nejpohodlnější vozy, s jakými kdy co měli do činění. I to navíc prospívá jejich činnosti, neboť čím komfortněji je podvozek naladěn, tím méně se fotografům za jízdy klepou ruce při focení. Mimo to zmiňují, že komfort vozu si chválí i penzisté.
Je tedy Superb bezchybnou koupí? Úplně bez ztráty kytičky zatím hodnocením zahraničních kolegů neprošel, výtky míří hlavně k motorovému prostoru. Zde svou práci odvádí dvoulitrový turbodiesel se 150 koňmi, jenž dostala na starosti automatická převodovka DSG. Průměrná spotřeba se přitom po takřka osmi tisících kilometrech ustálila na 4,8 litrech, což je příjemné, ovšem rozjezdy jsou spíše letargické a nepomůže ani volba sportovního režimu.
Je přitom otázkou, zda by pomohla verze o výkonu na 190 koní, neboť převodovky začínají být v poslední době u řady aut kamenem úrazu. Mají sice daleko více rychlostních stupňů než dříve, ovšem jejich zpřevodování i software jsou uzpůsobeny hlavně maximálnímu možnému snížení spotřeby, což znamená, že částečně tlumí potenciál pod kapotou. Platí to přitom hlavně o mainstreamových verzí dvouspojkových automatů.
Není to ovšem jediná chyba vozu, další je spojena s rozhraním Bluetooth, jehož chování je občas stejně nevyzpytatelné jako u automatu. Tím však kritika končí, vrátit bychom se tak mohli znovu ke chvále. Ovšem tak tomu není, přestože redaktoři jsou se Superbem Combi spokojeni. Jedním dechem však dodávají, že dříve dlouhodobě testovaný Kodiaq byl ještě lepší, neboť disponoval zvýšenou pozicí sedadla a měl taktéž prostorný zavazadelník. A navíc lepší odezvu na plyn.
Suma sumárum tedy sice naši kolegové příliš nechápou, proč si lidé kupují mnohem dražší kombíky od BMW nebo Mercedesu, ovšem zároveň potvrzují moderní trendy, jenž volají po úkroku k SUV. Jsme přitom zvědavi, kdy tato móda skončí, zatím to však na naplnění dřívějších negativních prognóz nevypadá - třeba koncern VW naznačoval, že konec přijde s nástupem elektromobility, ani to se ale nezdá být pravděpodobné. Právě vozy s vyššími rozměry mají totiž více místa na baterie a snáze se v nich ztratí jejich hmotnost, která charakter menších vozů mění výrazněji...










Škoda Superb Combi se od zahraničních novinářů dočkala po pětiměsíčním testu nemalé chvály. Přesto ale přiznávají, že dříve zkoušený Kodiaq byl lepší
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan