Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Superb v dlouhodobém testu oslnila Brity, moderním trendům ale vzdorovat nedokáže
23.4.2019 | Petr Prokopec
Škody si ve Velké Británii získávají stále více respektu a kolegové z Car Throttlu tomu čáru přes rozpočet nedělají. I tak mají své výhrady.
Třetí generace Škody Superb, tedy té novodobé, přišla na trh v roce 2015. A okamžitě se těšila nemalému úspěchu, jakkoliv segment s mainstreamovými sedany a liftbacky vyšších tříd v posledních letech výrazně strádá. Zákazníci se totiž hromadě přesunují k SUV a neopouští kvůli tomu jen již zmíněné karosářské styly, ale rovněž velké kombíky. Zrovna v tomto směru a právě u českého vozu ovšem dělají nemalou chybu, neboť na Superb Combi pějí chválu naprosto všichni, nikoliv jen příznivci mladoboleslavské značky.
Momentálně tu máme zpověď kolegů z britského Car Throttlu, která přichází po pětiměsíčním testu. Jak se dalo očekávat, pochvaly se od nich dočkal hlavně zavazadelník. Ten v základu pobere nemalých 660 litrů, velmi tedy usnadňuje nakládání a vykládání všech možných kamer, fotoaparátů, čoček nebo stativů, aniž by byla jakkoliv ohrožena kapacita sedadel. Vhod navíc přichází skutečnost, že vzpěry víka jsou natolik silné, že udrží záď otevřenou i za jízdy až do 80 km/h. Snadno tak lze z „kufru” pořizovat i jízdní záběry.
Snad ještě větší chvála je však spojena s komfortem, který vůz nabízí. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť jde o úroveň výbavy Laurin & Klement, ovšem skutečnost, že zahraniční novináři šponují Superb mezi vůbec nejpohodlnější vozy, s jakými kdy co měli do činění. I to navíc prospívá jejich činnosti, neboť čím komfortněji je podvozek naladěn, tím méně se fotografům za jízdy klepou ruce při focení. Mimo to zmiňují, že komfort vozu si chválí i penzisté.
Je tedy Superb bezchybnou koupí? Úplně bez ztráty kytičky zatím hodnocením zahraničních kolegů neprošel, výtky míří hlavně k motorovému prostoru. Zde svou práci odvádí dvoulitrový turbodiesel se 150 koňmi, jenž dostala na starosti automatická převodovka DSG. Průměrná spotřeba se přitom po takřka osmi tisících kilometrech ustálila na 4,8 litrech, což je příjemné, ovšem rozjezdy jsou spíše letargické a nepomůže ani volba sportovního režimu.
Je přitom otázkou, zda by pomohla verze o výkonu na 190 koní, neboť převodovky začínají být v poslední době u řady aut kamenem úrazu. Mají sice daleko více rychlostních stupňů než dříve, ovšem jejich zpřevodování i software jsou uzpůsobeny hlavně maximálnímu možnému snížení spotřeby, což znamená, že částečně tlumí potenciál pod kapotou. Platí to přitom hlavně o mainstreamových verzí dvouspojkových automatů.
Není to ovšem jediná chyba vozu, další je spojena s rozhraním Bluetooth, jehož chování je občas stejně nevyzpytatelné jako u automatu. Tím však kritika končí, vrátit bychom se tak mohli znovu ke chvále. Ovšem tak tomu není, přestože redaktoři jsou se Superbem Combi spokojeni. Jedním dechem však dodávají, že dříve dlouhodobě testovaný Kodiaq byl ještě lepší, neboť disponoval zvýšenou pozicí sedadla a měl taktéž prostorný zavazadelník. A navíc lepší odezvu na plyn.
Suma sumárum tedy sice naši kolegové příliš nechápou, proč si lidé kupují mnohem dražší kombíky od BMW nebo Mercedesu, ovšem zároveň potvrzují moderní trendy, jenž volají po úkroku k SUV. Jsme přitom zvědavi, kdy tato móda skončí, zatím to však na naplnění dřívějších negativních prognóz nevypadá - třeba koncern VW naznačoval, že konec přijde s nástupem elektromobility, ani to se ale nezdá být pravděpodobné. Právě vozy s vyššími rozměry mají totiž více místa na baterie a snáze se v nich ztratí jejich hmotnost, která charakter menších vozů mění výrazněji...










Škoda Superb Combi se od zahraničních novinářů dočkala po pětiměsíčním testu nemalé chvály. Přesto ale přiznávají, že dříve zkoušený Kodiaq byl lepší
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva