Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Téměř vyhynulé auto z dob levných lidových sporťáků se dá koupit nejeté, i po 1. majiteli nestojí skoro nic
28.9.2023 | Petr Miler
Vidíte ten interiér s neprosezenými sedačkami a netknutými plasty? Ve stejně dokonalém stavu je na tomhle autě úplně všechno, má dokonce kompletní servisní historii. Přesto stojí pakatel, pod kapotou je totiž ten nejméně vhodný motor pro vůz typu Méganu Coupe.
Nám starším se nutně bude zdát, že doby, kdy byl Renault Mégane první generace novým vozem, nejsou zase tak dávnou minulostí. Jenže jsou, od jeho prvního odhalení uplynulo už dlouhých 28 let. Tehdy to byla událost světového významu, neboť Renault byl značkou z automobilové extraligy. A pokud stvořil povedené auto, měnil podobu silnic nejen starého kontinentu.
S prvním Méganem to ale bylo možná naposledy, kdy opravdu mohutně bodoval. Po poněkud nemastném a neslaném modelu 19 se z novinky stal prodejní superhit, jedno z nejprodávanějších aut v Evropě i na světě. Francouzi jím ve formě hatchbacků, kombíků a sem tam i sedanů doslova zaplavili svět, zejména pak ten nám blízký. A i přímo v Česku bylo tehdy už dost lidí při penězích na to, aby se dobře prodával také u nás.
Tyhle časy jsou skutečně dávno pryč. Renault v mezičase oddělal Mégane i sám sebe a s tímto modelem se propadl prodejně tak hluboko, že loni oslovil pouze 71 021 lidí, asi sedminu zákazníků ve srovnání s momenty své největší slávy. A nedá se čekat, že by do budoucna oslovil jakkoli větší množství kupců- po přepřáhnutí na ryze elektrický pohon je odsouzen do role volby pár dobře situovaných rozmařilců či lidí z řad obyvatel zemí podporujících elektromobilitu z peněz všech, kteří takové vozy nechtějí.
Když ještě bylo hej, mohli si Francouzi dovolit nabídnout vedle zmíněných, v podstatě obyčejných karosářských variant i provedení Méganu, která jsou dnešní optikou skoro neuvěřitelná - kupé a kabriolet. Jejich design byl zvláštní, nepostrádal ale eleganci a zejména kupé si na dnešní poměry získalo neuvěřitelně velkou popularitu. Spatřit jej svého času v bazarech nebylo nic mimořádného, mnozí mladí hoši o něm na přelomu milénia snili jako o relativně dostupné stylovce.
Ani Renaulty té doby nepatřily k nejkvalitnějším a koroze jim rovněž nebyla cizí. Přidáme-li do hry fakt, že kupé přece jen nebyla tak častou volbou jako jiné karosářské verze, není divu, že dnes jde o téměř vyhynulé auto. Na celém Mobile.de v tuto chvíli vidíme v prodeji pouhých 10 nepoškozených aut, která stojí za řeč. Přesto obvykle mají najeto stovky tisíc km nebo jsou zničené tuningem. Jeden z nabízených vozů se ale smutnému standardu nekonečně vymyká.
Zdá se být ve stavu blízkém dokonalosti. Má na hrbu už 22 let, takže je dost starý, i když jde o jeden z posledních vyrobených exemplářů vůbec. Přesto vypadá jako nový, neboť najel pouhých 37 740 km v rukou jediného majitele. Smůla je, že jde o svého času základní provedení s atmosféricky plněným motorem 1,4 16V pod kapotou, které volila jen hrstka šetřílků, důchodců a podobných kupců. I když s 95 koňmi pod kapotou nešlo o zase tak pomalý stroj (s hmotností jen 1 055 kg dával stovku za 11,4 sekundy a se zrychlováním skončil až na 190 km/h), nadšence nikdy nelákal. Lidový sporťáček to byl i tak, ale hlavně na koukání.
Tím nejzajímavější je ale stav a historie vozu. Od pohledu je opravdu jako nový, vlastnil ho jediný majitel, který jej skoro pořád garážoval a do poslední chvíle jezdil do autorizovaného servisu na prohlídky. Co víc si přát? Snad ještě pěknou cenu. A ta pěkná je, neboť po Méganu Coupe 1,4 ani v takovém stavu velká sháňka není. Majitel žádá jen 4 490 euro, tedy asi 109 tisíc Kč. Musíte být pochopitelně pro tohle auto trochu nadšení, abyste za 22 let starý Renault dali 109 tisíc, pokud si ale chcete s odstupem času splnit sen, na který jste na sklonku milénia prostě neměli peníze, je to výjimečná příležitost, která už se nemusí opakovat.















Kdysi docela obvyklý zjev i na českých silnicích je dnes ve stavu téměř nového auta naprostou raritou, skoro nejetý je téměř unikátní záležitostí. Ve verzi 1,4 mu navíc nechybí ani sympatická cenovka. Foto: CR Mobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: CR Mobile Inh. Christoph Rygol@Mobile.de
Bleskovky
Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní
dnesPolicista nezvládl pronásledování ujíždějícího auta a havaroval, jeho řidič měl víc štěstí než rozumu
včeraDoba je zlá, když si policisté v označených autech pletou kolegy v těch neoznačených se zločinci a bourají do nich
9.12.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Jedno z nejlevnějších nových aut posledních let koupíte ojeté ještě levněji, přitom jako správné Mitsubishi vydrží
před hodinouFord prodává už dva obří motory 7,3 V8 pro osobní auta, Godzilla a Megazilla nabízí až 624 koní od 192 tisíc Kč
před 3 hodinamiEuro NCAP se překvapivě obul do moderních aut, SUV a elektromobily označuje za „problém”
před 4 hodinamiS koupí ojetého dieselu v Německu bychom počkali do příštího roku. Budou levné a mohou být ještě levnější
před 6 hodinamiLitevci začali prodávat své vlastní Porsche 911. Musíte si ho poskládat sami, ušetříte ale miliony
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva