Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení
4.8.2019 | Petr Miler
Že by bylo moc křiklavé i na poměry Jona Olssona? Spíše nikoli, šikovný Švéd jen podle všeho udělal byznys i ze stavby aut pro sebe samého.
Někteří lidé připomínají moderní podobu krále Midase a Jon Olsson je nepochybně jedním z nich. Prakticky z ničeho se dokázal vypracovat ke slávě a vysokým výdělkům ve světě lyžování, aniž by vyhrával olympiády. Později vydělal ještě víc díky taškám Douchebags, které vymyslel a začal vyrábět poté, co mu na trhu nic nevyhovovalo pro jeho převozy lyžarského vybavení. Nyní razí vpřed oděvní značku c'est normal (francouzsky „to je běźné”) a ani to není veškerý výčet jeho aktivit.
Nás Olsson vždy zajímal proto, že miluje výjimečná auta, kterých měl opravdu spoustu. I když si koupil VW Passat, byla to verze W8, když měl BMW M3, šlo o variantu CSL, později sedlal nejlepší Porsche nebo Lamborghini a postupně je začal upravovat k obrazu svému. Jeho kamuflované Audi RS6 s „rakví” na střeše se stalo legendou a když ho lupiči ukradli a spálili, oplakával ho snad každý automobilový nadšenec.
Nemáme důvod pochybovat o tom, že Olsson svá auta po léta pravidelně měnil kvůli tomu, že prostě pořád něco nového, lepšího, zajímavějšího, tak to nadšenci mají. Postupem času ale zjevně zjistili, že i na tom se dá vydělat - že když si nechá postavit unikátní auto na míru a v technickém průkazu zvěční své jméno, prodá jej za víc než co do něj investoval. A tak své poslední automobily mění skoro doslova jako ponožky a prodává je kolikrát ani ne měsíce poté, co dokonči jejich modifikace.
Případ toho posledního není výjimkou. Teprve v květnu jsme psali o tom, že dokončil přestavbu Lorda Hanse a světu převedl zvláštní kabriolet na bázi Mercedesu G500 4x4^2. Je to vskutku extrémní přestavba, která si příhodně říká Safari a pozdvižení budila i v Monaku, kde jsou na výjimečná auta zvyklí jako málokde jinde. Vůz dostal plátěnou střechu na způsob Jeepu Wrangler, jejíž součástí jsou i boční „okna“ a kterou lze rozbalit během dvou minut. Přepracovaný je i interiér a ladění se dočkal také motor. Dává až 850 koní, což zní trochu jako rozmar - s plátěnou střechou beztak jezdit maximálně 150 km/h, bez ní si pak může dovolit nanejvýš dvoustovku.
Olsson se dušoval, že tohle auto si nechal postavit pro sebe a s ohledem na výšku stropu garáží v Monaku, kde bydlí, i tak ale ve svém nejnovějším blogu zveřejnil, že auto prodává. Prý na něj dostal několik nabídek, ale buď pro něj žádná nebyla dostatečně dobrá, nebo s ohledem na situaci očekává, že se podobně rozmařilí zájemci o vůz jen poperou. Ti se mohou nyní s nabídkami hlásit u firmy Supergarage ve španělské Marbelle, která prodej auta zajistí, žádnou konkrétní sumu ale nezmínila ona ani sám Olsson. Dá se ovšem předpokládat, že bude o hodně vyšší než asi 6 milionů Kč, na kolik auto přišlo bez úprav jako nové - jeho úpravy musely stát miliony.


Mercedes-Benz G500 4x4^2 se nejprve dočkal přestavby na ještě drsnější off-roadový speciál...
...než mu Jon Olsson vlastnoručně uřízl střechu
Taková konverze se však ukázala být nepraktickou kvůli výšce stropů jeho garáží v Monaku...
...proto Lord Hans dostal třetí reinkarnaci. V té je po necelých třech měsících v Olssonových rukou na prodej
Zdroj: Jon Olsson@Youtube
Bleskovky
Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
před hodinouMožná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včeraČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025
Nejnovější články
Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
před hodinouRychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
před 3 hodinamiI propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
před 4 hodinamiMajitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 6 hodinamiTohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva