Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek

Jak zlevnit elektromobily? A co takhle je prodávat bez akumulátorů? Zřejmě to napadlo lidi z Daimleru, zrovna k atraktivní ceně se ale nedopracovali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek

12.6.2012 | Petr Miler | 2 příspěvky

Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak zlevnit elektromobily? A co takhle je prodávat bez akumulátorů? Zřejmě to napadlo lidi z Daimleru, zrovna k atraktivní ceně se ale nedopracovali.

Za půl milionu korun se dá koupit spousta zajímavých aut. Třeba nové Hyundai i30 skoro v plné výbavě, kterou vám budou závidět i mnozí majitelé aut luxusních značek. Jen o málo víc vás bude stát základ nového Audi A3, do rozpočtu se vejdete i se sexy SUV Citroën C4 Aircross a nebo si s těmito penězi můžete otevřít půjčovnu rodinných aut - Dacie Lodgy si za 500 tisíc koupíte dvě a ještě vám zbude na pronájem garáží a menší reklamu do začátku.

To jsou zajímavé nabídky, co za tyto peníze nabízí Daimler? Prťavý Smart ForTwo na elektřinu se zrychlením na stovku za 13 sekund, maximální rychlostí 120 km/h, papírovým dojezdem 145 kilometrů a dobíjením akumulátorů z běžné zásuvky za o dost více než deset hodin. Mizerná nabídka? To tedy, navíc ony akumulátory za tyto peníze ani nedostanete.

Daimler dnes oznámil začátek výroby loni představeného Smartu ForTwo ED (Electric Drive) 2012 a to se základní cenovkou pro německý trh ve výši 18 910 Eur (bezmála 490 tisíc Kč). Bez akumulátorů.

Pokud chcete s vozem také jezdit, připravte si dalších 4 770 Eur (cca 123 tisíc Kč), za které dostanete paklík „aku” s kapacitou 17,6 kWh, jež ForTwo ED dodá výše uvedené parametry. Že je to hodně? Je to spíše hodně málo, také vám Daimler samotné baterky za tuto cenu neprodá, je to jen cena vozu s nimi.

Alternativou je si akumulátory pronajmout, to vás pak ježdění se Smartem bude stát 65 Eur měsíčně za „akuleasing” a zásobárnu energie si tak zaplatíte za nějakých 5 let. Právě po ty vám bude výrobce ručit za rovnou koupené baterie, za kolik vám prodá další ale zatím není známo. Na běžném trhu by se cena takové sady měla pohybovat okolo 300 tisíc Kč.

Jaký smysl má tento krok Daimleru, tím si nejsme úplně jisti. Snahu srazit (zde zjevně bezúspěšně) cenu vozu na normální úroveň chápeme, ale to by fungovalo jen tehdy, kdyby akumulátory byly skutečně prodávány zvlášť, zde jsou evidentně stále součástí základní ceny a možnost rozhodnout se mezi pronájmem a koupí je jaksi polovičatá. Ale ať už se rozhodnete jakkoli, bude vás Smart ForTwo ED na pět let stát přes 600 tisíc Kč jen na pořizovací ceně, a to není vzhledem k možnostem vozu zrovna zajímavá nabídka.

Chcete lepší? Pak si můžete vybrat i provedení s „chybějící střechou”, které vyjde na 22 000 Eur bez akumulátorů a 26 770 s nimi, cena za pronájem je stejná. Žádnou další alternativu Smart pro ForTwo ED 2012 nenabízí.


Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek - 1 - Smart ForTwo ED 2012 01Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek - 2 - Smart ForTwo ED 2012 02Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek - 3 - Smart ForTwo ED 2012 03Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek - 4 - Smart ForTwo ED 2012 04Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek - 5 - Smart ForTwo ED 2012 05Smart ForTwo ED 2012: mini elektromobil jde do prodeje za 490 tisíc Kč. Bez baterek - 6 - Smart ForTwo ED 2012 06
Smart ForTwo ED by bylo zajímavé auto, asi tak za třetinovou cenu

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.