Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sprint dvou zcela odlišných aut ukazuje, na jak hloupé aspekty se při výběru vozu soustředíme
10.11.2020 | Petr Miler
Na první pohled jde jen o další z řady srovnání notně odlišných aut leda pro zajímavost. Z pocitů hlavního protagonisty je ale cítit víc.
Mat Watson je britský automobilový nadšenec, který se stal novinářem recenzujícím auta všeho druhu. A pod hlavičkou jinak prodejního webu Carwow dosáhl díky svým videím publikovaným na Youtube světového věhlasu. Dělá i velmi zajímavé komplexní testy, nejvíce pozornosti si ale nepřekvapivě získal s pomocí relativně jednoduchých (třebaže precizně ztvárněných) sprinterských klání nejrůznějších aut na letištních plochách.
V tom posledním proti sobě postavil Porsche 911 GT3 generace 991 a aktuální Bentley Continental GT. To jsou velmi odlišné automobily - ryzí sportovní kupé s točivým, atmosféricky plněným motorem, které nemá ani zadní sedačky, proti luxusnímu grand toureru s noblesním dvanáctiválcovým biturbem 6,0. Je to lehký, „čistý” a z podstaty nepříliš pohodlný supersport pro každý den proti opulentnímu a komfortnímu kupé, ve kterém pomalu ani nepoznáte, že jedete po rozmlácené české okresce.
Je jasné, proč Mat tato dvě auta vedle sebe postavil - protože to přitáhne pozornost. A v kontextu s tím není těžké hádat, že souboj bude nanejvýš vyrovnaný či že v něm zdánlivě pomalejší auto vyhraje. Přesně to se zde stalo - Bentley je navzdory všemu zmíněnému rychlejší v přímce při startu z místa, při pružné akceleraci s předem zařazenou rychlostí a dokonce je lepší i při brzdění. Jen akceleraci s postupným podřazením zvládne 911 patrně díky rychlejšímu automatu o něco lépe.
Podívejte se na to sami, samotné výsledky nemá smysl dlouze rozebírat, nás na videu zaujalo něco jiného, co je docela signifikantní pro současné uvažování kupců nejen takových aut. Je vidět, že Matovi se 911 GT3 hodně líbí, aby také ne. Je to jeden z posledních sporťáků s točivou atmosférou, které nedělá problém dostat se s otáčkoměrem až hranici 9 000 ot./min. Zní u toho jako pila a když budete chtít, mít ji šlo a do budoucna ji také mít půjde s manuální převodovkou. Je to mrštný, poslušný vůz, pekelných stroj řidičských radostí, který je ovšem v přímce pomalejší než otylé luxusní Bentley.
Je vidět, že to Mata mrzí, protože ví, že si přesně kvůli tomu řada lidí tohle auto nekoupí. Trh se už dávno dostal do fáze, kdy sice všichni ví, že dynamiku jakéhokoli z podobných aut v praxi nikdo pravidelně nevyužije, přesto při koupi většina lidí instinktivně jde za „nejlepším číslem”. 911 GT3 je obecně respektovaný sporťák, který baví něčím docela jiným, přesto nad ním rázem někteří ohrnou nos, protože není dostatečně rychlý vedle vozu, který by měl automaticky porazit.
Jako by to snad něco znamenalo, jako by čas 12,1 nebo 12,6 sekundy na čtvrtmíli měl nějaký vliv na pocity, které za volantem zažíváme. Měli bychom se oprostit od hloupého sledování čísel, se kterými se lze vytahovat leda v hospodě (dnes tedy spíše na internetových fórech...) a soustředit se spíše na pocity, které nám jízda s ním či oním autem dopřává. 911 GT3 nikdy nebude nejrychlejší, přesto nadšenému řidiči vytvoří na tváří úsměv, o nějž se Conti GT nikdy nemůže postarat. Pro řadu lidí ale dál bude hlavní číslo zrychlení na stovku nebo 400 metrů - jako by při nedělní vyjížďce poznali, zda je takové nebo makové.



Porsche 911 991 GT3 dostalo ve sprintu na frak... Ilustrační foto: Porsche
...od Bentley Continental GT W12. Nemělo by to znamenat více než to, při současné obsesi papírovými dynamickými parametry to ale bude pro řadu lidí důvod, proč 911 GT3 nechtít, jako by jim ta čísla něco dávala. Ilustrační foto: Bentley
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva