Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnání nového BMW M4 s předchozím je zklamání, připomíná největší problém novinky
25.4.2021 | Petr Miler
Docela jinak se rázem začíná jevit design nové generace BMW M4, který loni způsobil tolik pozdvižení. Na nový, třebaže pořád podivný vzhled si lze zvyknout, na až stovky kilo navíc nikoli.
Když se loni odhalily nové generace BMW M3 a M4, všichni mluvili jen o jejich vzhledu. Je to logické, při prvním představení nic nebilo do očí více a měli jsme tehdy za to, že BMW šlo touto cestou schválně, aby rozproudilo co nejvíce debat a na své novinky jaksepatří upozornilo. Pravá motivace ale mohla být ještě jinde.
Automobilka totiž mohla chtít debatami o vzhledu zastřít fakt, že zcela rezignovala na snahy udržet některé parametry těchto modelů v rozumných mezích a postarala se o nárůst hmotnosti, který je srovnatelný jen s tím, který nastal mezi první a druhou generací M3. Hmotnosti se vždy podstatně lišily v závislosti na specifikaci, s přechodem od E30 k E36 ale autu přibylo asi čtvrt tuny hmotnosti. M3 E46 byla těžší jen o pár desítek kilogramů, M3 E90 asi o 100 kg, M3 F80 dokonce desítky kilo zhubla a nyní tu máme M3 G80, která je najednou o cca 150 kg těžší podle srovnatelnosti těch kterých specifikací. 1,75 tuny je v podstatě nejméně, na co můžete u lepších verzí s výbavou pomýšlet, zatímco u předchůdce se šlo bezpečně dostat do 1,6 tuny.
To je navzdory nárůstu výkonu obrovský rozdíl. BMW se jistě postaralo o to, abyste jej při řízení nevnímali, to moderní kejkle s podvozky, řízením a veškerou elektronikou bezpečně dovolují, jako takový jej ale zastřít nelze, fakticky musí být znát. A je, chce se říci po srovnání právě posledních dvou generací M4 ve verzích Competition ze strany Mata Watsona z Carwow.
Ten přibral do party i současnou M440i xDrive, aby jednak ukázal, jak je nová M4 těžká (je jen o 10 kg lehčí než obyčejnější model čtyřkové řady s pohonem všech kol) a také to, co dokáže udělat pohon 4x4, neboť při startu z místa rázem M440i oběma ostřejším sourozencům skoro stačí. To ale dnes nechme stranou, protože jinak se svým výkonovým handicapem nestačí v ničem, soustřeďme se na stejně pojmenované duo.
Konkrétní rozdíl v hmotnosti těchto dvou aut byl 140 kg (1 730 vs. 1 590 kg), což je pořád hodně a mohlo by to být i více - starší M4 Competition šlo koupit i s manuálem, novou jen s automatem. Sprint z místa přesto nakonec nová M4 vyhraje, ale na to, že jde o asi 7 let novější vůz s 60 koňmi navíc, se jedná o neskutečně malý rozdíl - pověstná ňadra korejské dívky vedle něj vypadají asi jako Říp. Pouhá 1 desetina sekundy nedá ani na délku auta - že to dělají dělají kila, nemá smysl dlouze rozebírat.
Když pak dojde na pružné zrychlení v automatickém režimu převodovky, ukáže se jiný problém nové M4, a to automat s hydrodynamickým měničem, který není tak rychlý jako předchozí dvouspojka, což přiznalo i samo BMW. Starší model je tak celkem jasně rychlejší. Při pružném zrychlení s předem zařazeným kvaltem je výsledkem těsné vítězství novinky, což je znovu zklamání při daném rozdílu ve výkonu. A při brzdění se pak znovu připomene hmotnost - starý model naprosto jasně vítězí.
To je opravdu nepřesvědčivé představení a celkem se nedivím, že pár mě známých tradičních kupců těchto eMek novou generaci právě kvůli kilům (a také faktu, že manuál dostanete jen k základní verzi s 480 koňmi, ve srovnání s tou může být starší Competition vzhledem k hmotností výhodě i rychlejší) odmítá. Na okruhu to samozřejmě může být úplně jiný příběh, evoluci nezastavíte, rychlostí v přímce ale novinka skutečně neohromí. A její hmotnost lze vzhledem k tradici modelu M3 (M4 je jen nové jméno pro totéž v případě kupé) a možnostem současné techniky stěží označit za přijatelnou.



Nové BMW M4 Competition... Foto: BMW
...ve srovnání s předchůdcem nic zázračného nepředvedlo, dojelo na hmotnost a problematický automat s HDM. Foto: BMW
Verze M440i xDrive spíše nastavovala zrcadlo, zejména pak hmotnosti - váží jen o 10 kg víc. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
Zisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
před 21 minutamiCeny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Podle prodejních dat elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí
před hodinouHračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 3 hodinamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva